Ezúttal Olaszország területére enged igen alapos betekintést az Italia DLC, hogy kedvünkre fuvarozhassunk benne, és bővíthessük cégünk bevételeit. Ha már jártunk a való életben Itália földjén, akkor azért, ha meg nem, akkor azért lesz nagyon érdekes a barangolás. Az egész térkép valami hihetetlenül árasztja magából azt a hamisítatlan hangulatot, amelyből azonnal tudjuk, hogy merre járunk. Személy szerint nagyon örültem, amikor megtörtént a bejelentés, mert Olaszország több szempontból is vonzó számomra. Kedvenc színészeim, Carlo Pedersoli és Mario Girotti, azaz Bud Spencer és Terence Hill szülőhazája. Ha a futballt kellene említenem, akkor az argentin legenda, Diego Maradona is erősítette például a Napoli csapatát, de természetesen nem feledkezhetünk meg a Ferrariról és a remek pizzákról sem. A pontot az i-re azonban nálam az Italo-disco, mint zenei irányzat teszi föl. Az ETS 2 kezdetben egyet jelentett nekem azzal, hogy ilyen muzsikákra viszem a fuvarjaimat. Nincs más hátra, mint Ken Laszlót vagy Valerie Dore-t a maxra tolni, és nyakunkba venni a taljánok földjét!

SVÉD CSAVAR

Ahogy az ATS esetében is általános helyzetjelentést adtam nektek, most is megteszem ezt. A DLC megjelenése ugyanis az ETS 2 esetében is egy vaskosabb verziófrissítést hozott magával. December elsején befutott az 1.30-as foltozás, amely gyakorlatilag azonos szintre hozta fel a játék mechanizmusait, mint ahogy azokat a New Mexico csomag miatt a másik programnál is láthattuk. A legjobban várt tartalom, amit mindenki ingyenesen megkapott ezzel a javítással, az új Scania R és S sorozatú kamionok voltak. Majdnem egy évig tartott, hogy az SCS fejlesztői megalkothassák az állításuk szerint legrészletesebb vontatójukat. Mi tagadás, a letisztult külső egy nagyon impozáns vezetőfülkét rejt, amelyet öröm nézni annak ellenére is, hogy a Mighty Griffin DLC csomag (a Scania cicomázós tartalom) semmilyen darabja nem alkalmazható rajta. Természetesen, mint a legtöbb esetben, itt is a licencek körül kell keresni az okokat. Talán később ezen a téren is fog majd alakulni a molekula. A második sarokköve a játék felkészítésének az alapjáték részét képező olasz városok minőségi tuningolása volt, mivel a Vive la France DLC is megkapta ezt az extrát. Ennek értelmében tehát azok is részesülnek kicsit az élményben, akik nem fogják megvásárolni a bővítést. Újjáépült egész Milánó, több részre lett széttagolva, akárcsak Párizs. Megérkezett a fejlettebb műholdas navigáció ide is, de teljesen még nem vagyok elragadtatva tőle, mert egyes leágazásoknál okozott nekem pár kilométer felesleges körözést. Egyszerűen képtelen voltam eldönteni, merre kell elkanyarodnom. Az ATS-ben bír ugyan nagyobb jelentőséggel, de az ETS 2 is támogatja már az időzónákat, amely funkció például egy angol kiruccanáskor lehet szembetűnő. Minden egyéb már csak részletkérdés, sok-sok foltozáson és hibajavításon is átesett a játék, de ezeket felesleges volna kirészletezni.

MINDEN ÚT RÓMÁBA VEZET

Az ETS 2, valljuk be, nem merészkedett még mediterrán éghajlatú területekre, Olaszország ezért is nevezhető egy különösen üde színfoltnak a bejárható térképen. Talán ennek is betudható még a bevezetőben említett hamisítatlan jellegzetességek sokasága. Az építészeti megoldások, római kori műemlékek, a parkolókban gyakran fellelhető robogók, a közlekedési táblák és az aszfalt felfestései mind-mind nagyon egyedinek hatnak a programba helyezve. Nincs hiány alagutakban, körforgalmakban, és végre szokatlanul sok földúton való zötykölődésben is lesz részünk, mert egyes külszíni termelőhelyek vagy farmok nem a világ szeme előtt helyezkednek el. A számok nyelvén kifejezve is szépen hangzik mindez, mert a 11 500 km hosszúságot is eléri a hozzáadott útszakaszok összessége, hogy ezek segítségével 19 új várost is felfedezhessünk. Ki nem hagynám a felsorolásból Rómát, amelyhez Steamteljesítmény is tartozik, Minden út Rómába vezet címmel. Egyszerűen csak annyi a dolgunk, hogy 4 lehetséges úton meg kell érkeznünk a városba, erről minden egyes esetben értesítést fogunk kapni, hogy tudjuk, hol tartunk. Maradona kapcsán említettem már Nápolyt, de Firenze, Bologna és Szícilia szigetén Palermo is elérhető a vállalkozó kedvű fuvarosoknak. Igen! Szicíliába is átjuthatunk, ehhez két új kompvonalat tettek nekünk a játékba. Eddig jellemzően az ATS szolgáltatta a különlegesebb növényeket számunkra, de mostantól találkozhatunk Európában is pálmafákkal. Ajánlom figyelmetekbe Palermo kikötőjét! Ha már itt tartunk, akkor még a javításhoz visszakanyarodván köteles vagyok megemlíteni a luxusjachtot, mint újonnan hozzáadott fuvartípust, nem beszélve a jó pár olaszosan csengő regionális cégről is.

APÁM OLASZ VOLT…

Nem mellőzi a bővítmény az eddig még hivatalosan sosem látott megoldásokat sem. Aki rendszeresen játszik például a Frank007 féle Hungary Map moddal, annak nem jelent nagy újdonságot az oldalra nyíló automatizált kapuk feltűnése a telephelyeken és szervizeknél. Az eddigiekkel ellentétben ez egy zseniális megoldás, mivel megszünteti azt az érzetet, hogy itt aztán semelyik cég nem igényel őrzést, de még kaput sem. Ez egy befelé vagy kifelé nyíló rendszerrel ellentétben, nem vesz el értékes helyet a rakodási területből, ugyanakkor a manőverezést is megkönnyíti a telephelyen belül. Egyszerűen csak megfelelő távolságra meg kell közelíteni, majd az egyik oszlopon sárgán villogó lámpa jelezni fogja a nyitás tényét. Jó lenne, ha a régi területek is kapnának belőle. Fizetős útszakaszokkal is találkozni lehet dögivel, de ezek sem hasonlítanak kiépítésükben a korábbiakra, tehát megint csak egyediek és felismerhetőek. Van például olyan is, ahol az úttest három részre van tagolva, a két oldalsó fizetésre kötelezett, de a középső egy olyan irányba megy, amely nem az. Ez szalagkorláttal van elkülönítve, akárcsak Budapesten, a gyorsforgalmi út Ferihegy felé. Hála az égnek, garázsokból még mindig több van, mint az ATS-ben, de azért itt sincs minden új városban, de például Parma érdemelhetne egyet. A teszt során igazból egy dolog volt aggasztó, ami eddig még nem fordult elő velem hivatalos tartalom esetén a játékban. Nemes egyszerűséggel kifagyott a program, amikor egy bizonyos útszakaszon próbáltam megközelíteni Firenzét. Mindennek fejében még azt sem könyvelte el a játék, hogy merről érkeztem, tehát a térkép felfedezettségi szintje sem növekedett. Ez természetesen javítható hiba, de jelezni fogjuk a fejlesztők felé a biztonság kedvéért.

…TŐLE TANULTAM A LEGJOBB PIZZA RECEPTJÉT

A tény az tény marad. Az SCS újabbat tudott lökni azon a szekéren, amelyen a minőséget hordozzák, így ez abszolút meglátszik az Italia DLC küllemén is. Hogyan tovább? Arról még egyelőre nagyon sok hír nincsen, de egy morzsát azért elejtettek a csehek úton-útfélen. Először egy, a stúdió életébe betekintő egyik műsorban láthattunk érdekességeket olyan szállítmányokról, amelyek már külön autós kíséretre szorulnak. A Special Transport DLC tehát túlméretes rakományokat fog jelenteni, amelyek nem mindennapi kihívások elé fogják állítani a játékosokat. A tervezett megjelenés 2017 vége, magyarul lehet, hogy mire ezt olvassátok, meg is érkezik, de ezt én úgy vélem tolni fogják még kicsikét. Ami a térképbővítések gyakoriságát illeti, az évenkénti megjelenéssel kiegyeznénk, ha ez ilyen minőségű lesz, mint az olasz meló.