F1 2019

F1 2019 teszt

Az év egyik legnagyobb meglepetése volt, amikor a Codemasters márciusban bejelentette, hogy a 2019-ben esedékes Formula 1-játékukat a megszokottnál két hónappal hamarabb adják ki. A döntés mindenképpen üdvözlendő, hiszen a nyári szünetben rongyosra lehet koptatni minden egyes abroncsot!

Ahogy azt tőlem megszokhattátok, rövid helyzetjelentés következik. Sajnos nem indult valami jól az idei szezon, hiszen az ausztrál szezonnyitó előtt, 2019. március 14-én tragikus hirtelenséggel elhunyt a Formula 1 versenyigazgatója, Charlie Whiting. Helyettesítését azóta is három személy tudja csak megfelelően ellátni. Később, 2019. május 20-án elhunyt az osztrák háromszoros világbajnok, valamint a Mercedes csapat résztulajdonosa, Niki Lauda is. Minden rajongó nevében mondhatom, hogy életútjuk és munkásságuk mindenki számára példaértékű lehet, a PC Guru szerkesztősége és jómagam nevében is őszinte részvétünket szeretném kifejezni a hozzátartozóknak. A szomorú bevezetés talán úgy lehet kicsit még árnyaltabb, ha a 2019-es szezon eredményeire is ránézünk. A Mercedes idén is dominál, a Francia nagydíjjal bezárólag 8-ból 8 versenyt húzott be, a lengyel Robert Kubica visszatérése pedig pont a Williams talán legnagyobb válságidőszakára lett időzítve. Kanadában egy sokat vitatott büntetés vette el a Ferrari és Vettel győzelmét, igaz, kellett hozzá a német hibája is. A sportág megítélése ezáltal elég nagyot esett, de azért vagyunk mi játékosok, hogy a F1 2019-ben visszaadjuk a Száguldó Cirkusz hírnevét, és esélyesként vigyünk harcba olyan csapatokat és pilótákat, akiknek normál esetben hatalmas szerencsére volna szükségük egy nagyobb eredmény eléréséhez. Na, de mit adott nekünk ehhez a Codemasters? Most kiderül!

CICAHARC A PADDOCKBAN

Ami rögtön szembetűnő lesz, hogy a játékban helyet kapott a F2 2018-as mezőnye is. Ez egyrészről nagyon szuper, másrészről viszont olyan szempontból kár, hogy még nem versenyezhetünk az apja nyomdokaiba lépő Mick Schumacherrel. Normál játékmódokban bármelyik futamon indulhatunk a mezőnnyel, de sajnos a karrierünkben nem kapunk teljes szezont velük. Egy elég lüktető, adrenalinnal töltött történetet azonban igen, amely a F2 berkein belül indul, és majd a F1 nagymenői között teljesedik ki. Fő riválisunk a német Lukas Weber lesz, akinek tenyérbemászó stílusa garantálja, hogy meg akarjuk majd verni őt a versenypályán (és esetleg azon kívül is). A fiktív szereplők bevonása leginkább a FIFA Journey módjára emlékeztet, és hasonlóan izgalmas, érdekfeszítő színt visz a Formula 1 világába is. Ez esetleg már a Liberty Media hatása lehet?

Az amerikaiakra nagyon is jellemző az effajta hőskreálás, a dráma úgymond mesterséges generálása. Tegyük azért hozzá, hogy a közvetítésekre nagyon jó hatással vannak az általuk behozott újítások, az adások dizájnelemei pedig a játékban is igyekeznek teljesen visszaköszönni. A versenyhétvégék menete azonban tartja magát a tavalyi modellhez: fejlesztési pontokat kell gyűjtenünk a szabadedzéseken pályaismereti, gumikezelési, üzemenyag-menedzselési és egyéb feladatokkal, majd az igen szerteágazó lehetőségek között szétosztani azokat. Részt kell vennünk meghívásos eseményeken a feszültségoldás végett, melyeket egyébként teljesíthetünk karrieren kívül is. Célunk természetesen nem lehet más, mint a szezonok során a csúcsra juttatni választott csapatunkat.

LÉGY TE IS CHASE CAREY!

Bajuszt nem kötelező növeszteni, de az igazi élményhez biztosan nem fog ártani. A legfontosabb újítás idén a multiplayert érinti, ahol megalapíthatjuk saját ligánkat, hogy annak történelmét már barátaink vagy későbbi ellenségeink társaságában írjuk. Ez kiváltja a többjátékos bajnokság módot, cserébe sokkal több beállítási lehetőséget kapunk, és a korábbi szezonok eredményeit is megtekinthetjük. Meghatározhatjuk, hogy milyen módon lehet jelentkezni a ligánkba, beállíthatjuk fix naptár szerint a futamokat, de van lehetőség arra is, hogy csak akkor legyen verseny, amikor mindenkinek megfelelő az alkalom. Idén vannak külön autódizájnok a többjátékos szerepléshez, melyek egy része attól függően érhető el, hogy milyen csomagban vettük meg a játékot, valamint a rendelkezésre álló mikrotranzakciókkal megvásárolhatjuk magunknak az adott platform áruházában. Ezt mindenki döntse el, hogy jó-e vagy sem. A ligán belül, ha nem szeretnénk, akkor nem engedjük meg ezek használatát, hanem csakis a hivatalos köntösben lévő autókkal tesszük lehetővé a részvételt. Apróbb dolgok, mint például a nevünk mellett megjelenő jelvények, megvásárolhatóak a különböző eseményeken szerzett belső kreditekből is.

KÖSZI, MILESTONE!

Ha már esett szó a legendákról és az amerikai felfogásról, akkor ezen a téren is újat mutat nekünk a F1 2019. Továbbra is vezethetjük azokat a régi autókat, amelyek már tavaly is szerepeltek a programban, de két új 2010-es autó mellett valódi nagyágyúkkal is találkozhatunk, ha a Legends Edition birtokosai vagyunk. Alain Prost és Ayrton Senna rivalizálását helyezhetjük új aspektusba, mégpedig 8 darab rájuk szabott, de egyébként teljesen átlagos meghívásos event formájában. 10 euró felárért cserébe azért elvárható lett volna, hogy ne sabloneseményekkel szúrják ki a szemünket, hanem valódi, megtörtént csatákat élhessünk újra, netán írjunk át. A jó példát a műfajban erre az évre a Milestone és a MotoGP 19 mutatja a kis túlzással külön játéknak is beillő retró tartalmaival. A csodás McLaren és Ferrari, plusz a két megformált karaktermodell nem sok pluszt ad hozzá az unalmas feladatokhoz. Arról nincs tudomásom, hogy további párosok nevével fémjelzett tartalmak fognak-e érkezni az év során. Ha lesznek ilyenek, akkor igazi pénzkidobás lesz őket megvásárolni. 

KOCKÁS ZÁSZLÓ

A karrier feltüzelése, a multiplayer változásai és a F2 mindenképpen jó játékká teszi a F1 2019-et. Az AI vadállat viselkedése azonban nem sokat enyhült, amely azért nem túl jó pont, de a legendák implementálásán is van még mit dolgozni, főleg ha így megkérik az árát. A DirectX 12 támogatás behozatala is szintén időszerű volt, de nem egy alkalommal kellett crash reportot küldenem, ha ilyen módon akartam játszani. Van még mit csiszolni rajta!