Nagyon rég nem volt már olyan, hogy egyszerre indulhatott el a valódi és a virtuális Forma–1-es szezon. Ez persze nem a Codemasters ügyeskedésének tudható be, sokkal inkább a koronavírus-járványnak, melynek köszönhetően csak most, július elején engedhették szabadjára a gyeplőt az istállók. Tegnap azonban végre kialudtak a piros lámpák, és a 2020-as szezon kezdetét vette a szomszédos Ausztriában, méghozzá egy igazán izgalmas, meglepő fordulatokat hozó versennyel, melynek végén Valtteri Bottas örülhetett leginkább. A csatáktól vérszemet kapva pedig mi is rögvest kormányt ragadhatunk, hiszen itt az F1 2020, amely szokás szerint újításokat is tartogat az előző kiadáshoz képest.

Mielőtt ez utóbbiakra rátérnénk, beszéljünk kicsit a játék legfontosabb eleméről, minden autóverseny esszenciájáról (pláne ebben a simcade műfajban), vagyis magáról a vezetési modellről. Már csak azért is, mert a Codemasters ilyen tekintetben véleményem szerint minden eddiginél kiválóbb munkát végzett. Fantasztikusan lehet érezni a versenygép minden egyes rezdülését, a kigyorsítások remekül kontrollálhatóak (ez az ilyen tekintetben különösen érzékeny régebbi autóknál értékelődik fel csak igazán), ahogy a terhelésváltások, illetve az alul- és túlkormányzottság érzékeink felé történő kommunikálásában is szuperül helytáll az F1 2020. Nyilván nem vérbeli szimulátor (soha nem volt az, és nem is annak szánták), ugyanakkor bőven megvannak a mélységei, miközben tényleg úgy érezzük, hogy olyan autókat kell uralnunk, melyek az autósport csúcsát képviselik. Számomra ez rögtön megadta a pozitív alaphangot, úgyhogy részemről jár a hatalmas dicséret a Codemasters csapatának. Maga a vezetési modell egyébként szokás szerint most is részletesen testreszabható a különféle segítségekkel, az abszolút kezdők számára még egy Casual mód is bekerült, többek között megbocsátóbb pályaelhagyásokkal, így tényleg mindenki megtalálja a számítását, aki virtuális Forma–1-re vágyik.

Az idei rész fő újítása a My Team mód, mely a már eddig is létező karrierre dob rá egy jókora lapáttal. Itt – ahogyan arra a név is utal – egy saját istállót kell létrehoznunk és menedzselnünk, melynek egyben mi vagyunk az egyik versenyzője is. Az autó fejlesztése és a sajtóval történő kapcsolattartás mellett (melyek a karrieren belül már eddig is szerephez jutottak) foglalkoznunk kell a csapat egyes divízióival, a szponzorokkal és persze a második számú pilótával is, megfelelően allokálva a rendelkezésünkre álló erőforrásokat. Ráadásul, mivel 11. csapatként szállhatunk be a világbajnokság küzdelmeibe, ezért teljesen új arculatot hozhatunk létre, ezzel is színesítve a mezőnyt. Én személy szerint mindig nagyra értékelem, amikor a hivatalos licencen alapuló versenyzős címek mernek többek lenni a kötelező, magától értetődő éves tartalomcsomagnál, és öltenek magukra egy kis valódi videojátékos jelleget, az F1 2020 pedig ilyen szempontból abszolút jól teljesít.

A tartalomra, illetve annak változatosságára tehát nem lehet panaszunk, hiszen a vadonatúj My Team mellett továbbra is ott az akár tíz évre kihúzható normál karrier vagy a teljesen hagyományos bajnokság, méghozzá az F1 mellett az F2 komplett tavalyi mezőnyével (köztük a baleset következtében elhunyt Anthoine Hubert-rel, aki előtt méltó módon tiszteleg a Codemasters), illetve minden eddiginél több történelmi járgánnyal. Ez utóbbiak különösen nagy hangsúlyt kapnak az idén is jelenlévő speciális bajnokságok, illetve egyedi szabályrendszerű, a száraz versenyhétvégéket sajátos kihívásokra cserélő meghívásos versenyek során, így összességében egy tartalmas és változatos csomag lapul a korongon (avagy letöltőkódban). Ebben természetesen a két új pálya (Zandvoort és Hanoi Street Circuit) is ott van, bár a valódi mezőny Hollandiában és Vietnámban már csak jövőre fog versenyezni.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Mindenképpen érdemes szót ejteni a multiplayerről is, bekerült ugyanis a játékba az osztott képernyős lehetőség, így akár lokális formában is összecsaphatunk cimboráinkkal, virtuálisan lerendezve a valódi F1 kapcsán felmerülő, vérre menő vitákat. Az online multiplayer nem sokat változott: a megjelenés előtt, amikor a teszt készült, nyilván nem is volt nagy tolongás, így a rajtrács felét általában gépi pilótákkal kellett feltölteni, de az élmény összességében rendben volt. Még úgy is, hogy a pályaelhagyásokat figyelő rendszer túlzó szigorúsága itt azért jobban kijön, hiszen éppen a Red Bull Ringen versenyezve szembesültem azzal, hogy a fehér vonal és a kerékvetők viszonyát teljesen máshogy kezeli az F1 2020, mint a valódi felügyelők, így néhol indokolatlanul óvatos íveket kell vennünk, ha el akarjuk kerülni a büntetéseket.

A kisebb-nagyobb újdonságok és a My Team mód ellenére még így sem állíthatjuk, hogy az elődökhöz képest olyan óriásit változott volna a játék, így aki új feature-ök és játékmódok tengerét várta, az nem kizárt, hogy egy kicsit csalódni fog. Ezt kiemelni azonban igazságtalanság lenne az F1 2020-szal szemben, tartalmilag ugyanis bőven hoz annyi frissességet, ami egy évenként jelentkező sportjátékszériánál elvárható, látványában, vezetési modelljében és összélményben pedig nem is kérdés, hogy az eddigi legjobb kiadás lett, ami valaha kigördült a Codemasters műhelyéből. Emiatt a lehető legnyugodtabb szívvel tudom ajánlani mindenkinek, akiben a frissen indult szezon következtében ismét kiújult a Forma–1-láz, vagy simán csak egy remek versenyjátékra vágyik, az F1 2020 ugyanis egy kiemelkedő, minőségi darab lett, amely minden dicséretet megérdemel.