A Fate-játékok legújabb képviselője a Fate/Extella Link, azonban mielőtt fejest ugranánk abba, hogy mit kínál a játék, nézzük meg a Fate-univerzum alapjait – persze csak felületesen, hiszen ezzel a témával könyveket lehetne megtölteni. A Fate-univerzum különböző alternatív történetszálainak egyik közös központi eleme a Szent Grálért folytatott háború. A legenda szerint a Grál ereje képes teljesíteni egy kívánságot – bármi legyen az –, így a Grál által kiválasztott harcosok küzdelmének győztese végső jutalmaként valóra válthatja legmerészebb álmát. A harcban persze nem hétköznapi emberek esnek egymásnak vascsővel, cserepes virággal vagy bárszékkel. A résztvevő „Mesterek” nevében a melléjük rendelt, különböző karakterosztályokba sorolt „Szolgák” küzdenek, akiket a mitológia és a történelem legnagyobb alakjai testesítenek meg, így például a nemes Artúr király, a hősies Jeanne d’Arc, az eposzi Gilgames, a zseniális matematikus, Arkhimédész, a rókadémon, Tamamo No Mae, az őrült császár, Néró, a hódító Nagy Sándor és még sorolhatnám. Ezek a legendás alakok azonban mondhatni, a történelemkönyvekre és feljegyzésekre rácáfolva, gyakran elképzelhetetlennek hitt formában – „japánosítva” – elevenednek meg, kezdve a bájos szőke amazonként megjelenő Artúr királlyal. Az új részben a Fate/Extella: The Umbral Star eredeti 16 hőse további 10-zel bővül, így összesen 26 harcos közül válogathatunk.

Sajtból van a Hold?

A Fate/Extella Link a Földtől – szó szerint – elrugaszkodott Fate/Extella: The Umbral Star történetét folytatja, és helyszíne a Holdon lévő Moon Cell szuperszámítógép virtuális világa, a SE.RA.PH., amit a hatalmas adatbankból generált MI lények, hősök, legendák és történelmi alakok népesítenek be. A Moon Cell sorsáért folytatott háború befejeztével egyre több ember hagyja a háta mögött a katasztrófa sújtotta Földet, majd költözik a SE.RA.PH.-ra, valamint a virtuális világ NPC-i is kezdenek korábbi robot-életükből öntudatra ébredni.

A Moon Cell utolsó Mestereként a játékos és az általa irányított hősök feladata megvédelmezni ezt a varázslatos adathalmazt, azonban egy nap, mikor épp elvernénk a biteket néhány ránk támadó programon, feltűnik egy rejtélyes harcos, akiről rövid szóváltás után kiderül, hogy maga az egykor hatalmas Frank Birodalom uralkodója, Nagy Károly – fiatal kiadásban. Miután megkér, hogy a nagy nevek helyett szólítsuk egyszerűen Charlie-nak, hűséges hölgykísérőink, Néró – igen, a játékban ő is egy szőke amazon – és Tamamo oldalán ellátogatunk a levegőben úszó középkori katedrálisába, ahol beszámol róla, hogy egy sosem látott fenyegetés veszélyezteti SE.RA.PH. létét. Ezt hallva természetesen rögtön fegyverbe rittyentjük Szolgáinkat, és nekilátunk az új veszedelem visszaverésének. A történet részleteibe ennél jobban nem mennék bele, hiszen nem szeretném senkinek csorbítani ezzel az élményt, de a cselekmény egyébként egész érdekesre sikeredett, melynek egészét és minden oldalát a több szálra bomló alternatív útvonalak bejárásával ismerhetjük meg.

Szép is vagy, meg nem is

A Fate/Extella Link nem tagadja meg visual novel-gyökereit, így a több történetszál mellett rengeteg párbeszédet is tartalmaz, amiket gyönyörű, kézzel rajzolt helyszínekkel és karakterekkel illusztrál. Kicsit elszomorító, hogy a parádés illusztrációval ellentétben a konkrét játékmenet látványvilága már közel sem ilyen lehengerlő. A játék PlayStation 4-es változata a hasonló anime/manga adaptációktól megszokott átlagos szintet üti csak meg – a karaktereknél sokkal szegényesebben kidolgozott környezettel –, míg a Nintendo Switch-verzióban igazi pixelháború dúl. A kisebb képernyőn, handheld-módban egy fokkal kevésbé szembetűnő, de még így is eléggé látványosan alacsony a felbontás, különösen a kezelőfelület teljesen éles és tiszta elemei mellett. Az átvezetők alatt egy hangyányival jobb a helyzet, de így is csak nagyjából olyan hatást kelt, mintha egy csúnyácska, pocakos fazon mindig behúzná a hasát, amikor egy jó nő elsétál előtte.

A játék központi területe Charlie lebegő erődjének belső kertje. Ezen az apró kis udvaron külső vagy belső nézetben, kedvünk szerint járkálhatunk, hűséges harcosunkkal a nyomunkban. Ugyan a különböző szegletein pihengető hőseinkkel szóba elegyedhetünk pár mondat erejéig, időnként mellékküldetéseket vehetünk fel tőlük – csinálj egy 400-as kombót, győzz le 200 ellenfelet stb. –, illetve a gyors menü helyett gyalog is megközelíthetjük a különböző létesítményeket, azonban ebben a formájában sajnos nincs sok értelme ennek az elég üres hatást keltő felületnek.

Vírusirtás hős módra

A Fate/Extella Link egy igazi mosuou, vagyis a Dynasty Warriors, Warriors Orochi és hasonló játékok alapjaira épít: adott egy több szektorra osztott pálya, aminek részeit bizonyos feladatok teljesítésével, vagy a szektor védelmezőinek kiiktatásával foglalhatunk el, valamint úgy hemzsegnek mindenhol az opponensek, hogy lépni is alig lehet tőlük. Esetünkben az ellenfelek többnyire támadó programok hordáit jelentik, szektoronként 3 robosztusabb példánnyal, valamint ellenséges hősökkel, vagy azok másolataival kiegészítve. Előfordulnak persze különleges egységek is, például a hatalmas programok, amiket a blokádok feloldásához kell legyőznünk, illetve a ködöt szitáló vagy épp ellenfeleket termelő csészealjak.

Minden küldetés elején megválaszthatjuk hősünket és felszerelését, segédeit, valamint mellékküldetéseinket is. A választott Mystic Code kiosztása határozza meg, hogy milyen tárgyakat vethetünk be harc közben, amikkel többek között növelhetjük támadóerőnket, védelmünket, vagy épp visszatölthetjük életerőnket is. Plusz tárgyakat emellett az elszórt ládákból és legyőzött ellenfelekből is szerezhetünk, így érdemes mindig nyitva tartani a szemünket. A szokásos kétgombos – gyengébb és erősebb – támadások kombinálása mellett bevethetünk összesen négyfajta különleges csapást, azonban ennél többel rendelkeznek a karakterek, de ezek csak harcon kívül cserélhetők. Végső csapásként – persze csak ha feltöltöttük – bevethetjük hősünk jellegzetes Noble Phantasm-támadását, ami nemcsak látványos, de roppant pusztító is.

Az aktív képességek mellett passzív Install Skill-gömbökkel is felszerelhetjük harcosunkat, amik típusuktól függően fokozzák támadását, védekezését, életerejét vagy más tulajdonságait. Ha a felsoroltak nem bizonyulnának elégnek a harc terén, akkor Drive-módba kapcsolva is randalírozhatunk. Ebben az állapotban nem csak megnő minden tulajdonságunk értéke, de mielőtt véget ér, lezárásként egy Drive Skill-csapást is rászabadíthatunk rosszakaróinkra. Ha netán pont kereszteznénk kardunkat – vagy más fegyverünket – ellenfelünkével, akkor egy durva gombpüföléssel dönthetjük el egyszer s mindenkorra, hogy ki a jobb. Emellett egyes képességekkel akár a levegőbe is repíthetjük a másik hőst, ekkorra pedig ismét ritmusos gombpüföléssel verhetjük ki belőle a szuszt, amibe akár egy társunk is becsatlakozhat, ha épp ugyanazon szektorban tartózkodik, és már elég jó viszonyt ápolunk vele.

A sztori mellett Extra-módban az XP és Install Skill farmolása céljából újrajátszhatjuk a korábbi sztori pályák nehezített változatait, vagy akár plusz küldetésekben is próbára tehetjük képességeinket. A multizás szerelmesei emellett akár a 4-4 elleni internetes harctéren is megmérettethetik magukat. Mindez tehát a szokásos tartalom és forma, ami kellemes látványvilággal, vagyis inkább stílusos rajzokkal és karakterekkel, taktikus harcokkal elevenedik meg, de igazi újdonsággal nem szolgál – leginkább rajongóknak ajánlható.