Five Nights at Freddy's 2

Five Nights at Freddy's 2 teszt

Te mit tennél, ha öt éjszakát kellene eltöltened egy gyerekétterem éjjeliőreként? Ledöntenél egy pár csésze kávét? Szotyiznál egész műszak alatt? Esetleg Facebookoznál? Vagy rettegnél egész éjjel, mert gyilkos állatrobotok akarják a fejedet venni...

Már megint rettegünk

A Five Nights at Freddy's (FNAF) első része 2014 augusztusában robbant be a köztudatba. Az egyszerű koncepció ellenére (éld túl az éjszakát, miközben animatronikok vadásznak rád), egy meglepően szórakoztató, és nem utolsó sorban félelmetes alkotás született. A játékosok többségének tetszett a horror újfajta megközelítése (nem tudtunk benne mozogni), és örökre szívükbe zárták Freddy, Bonnie, Chica és Foxy egyszerre aranyos, és félelmetes karaktereit. Közkívánatra a sorozat atyja, Scott Cawthon elkészítette a második részt, változatlan alapokkal, még több rettegéssel, és sokszor idegesítő játékmenettel.

Welcome to the Freddy Fazbear’s Pizza!

A FNAF első része egyszerű mechanikát követett. Lámpával megvilágítottuk a folyosót, ha ellenfelet pillantottunk meg, akkor pedig becsuktuk az ajtót, miközben figyelnünk kellett a kamerákra és generátor energiafogyasztására. A második epizód is hasonló elven működik. Még mindig egy kamera mögött ücsörgő éjjeliőrt alakítunk, akinek egyetlen feladata, hogy reggel 6 óráig vigyázzon az étteremre. Az előző részhez hasonlóan egy telefonos fickó hasznos tanácsokkal látja el emberünket, de mivel az ellenfelek mennyisége és viselkedése is megváltozott, a legtöbb dologra magunknak kell rájönnünk. Legfontosabb eszközünk (a kamera mellett) egy Freddy-maszk, ami mögé elbújhatunk, ha közeledik valami; és az elemlámpánk, amivel elűzhetjük az ellenséges robotokat, illetve a kamerák által ellenőrzött helységeket világíthatjuk meg. Sajnos az első epizód generátorához hasonlóan elemlámpánk kapacitása is véges, és ha lemerül az elem... Nos, akkor jön elő Freddy, ahogy barátai is...

A pizzázó rémei

Az első epizódban 4 ellenféllel találkozhattunk (plusz a nagyon ritkán támadó Golden Freddyvel), ez a második részre 11-re nőtt (megfejelve néhány hallucinációval). A sztori szerint a régi modelleket leselejtezték, mivel büdösek és sérültek voltak, és "gyerekbarátabb" figurákat készítettek a helyükre, így született meg Toy Freddy, Toy Bonnie és Toy Chica, illetve a Foxyra hajazó Mangle. Sajnos az előző 4 robotot nem kukázták teljesen, így a 3. éjszakától ők is megindulnak, hogy végezzenek velünk. Rajtuk kívül találkozhatunk még a Balloon Boy névre keresztelt lufis kisfiúval, aki ha megjelenik előttünk, nem tudjuk használni az elemlámpánkat, illetve a legérdekesebb és egyben legijesztőbb karakterrel, Puppettel. Utóbbi ellenfél egy új játékelemet is magával hozott, a feltekerhető zenedobozt, amit bizonyos időközönként fel kell húznunk (a kamerán keresztül), különben Puppet az arcunkba ugrik. Az első néhány találkozás a robotokkal eléggé ijesztő tud lenni, de miután betanultuk a stratégiát, utána inkább idegesítő lesz, mint félelmetes.

Lemerült generátor

Sajnos a Five Nights at Freddy's 2 az elődje minden rossz tulajdonságát örökölte. A grafika változatlan, nagyobb monitoron pedig eléggé gyatrán néz ki a játék (főleg, mert nincsenek grafikai opciók). Az irányítás egy ideig nagyon zavaró lesz, mivel a képernyő alján elhelyezett maszk-, illetve kamera gombok kattintás nélkül is működésbe lépnek, és gyakran nem várt helyzeteket eredményezhetnek. A robotokat könnyen ki lehet ismerni, bár a mesterséges intelligenciájuk érezhetően jobb lett, a hangjuk viszont változatlanul félelmetes tud lenni. Kihívás bőven van a játékban, de (ahogy korábban is említettem) egy idő után a félelem helyét átveszi a teljesítési kényszer, ami megöli a játék hangulatát. Bár a gyermekbetegségeit nem tudta kinőni a FNAF 2, ennek ellenére egy érdekes kis programot kapunk, ami sokkal változatosabb az első résznél, egy leheletnyit félelmetesebb és kihívásban is gazdagabb. Csak ne merüljön le az a fránya elem...