Mindig is odavoltam a Grimm mesékért, mivel eléggé horrorisztikusak az eredeti történetek. Talán nem annyira félelmetesek, de roppant nyomasztóak ahhoz, hogy végigolvasva őket ne tudjak nyugodtan aludni, még felnőttként se. Ezt az erős atmoszférát használta alapul a Big Moustache Games – legjobb stúdió név valaha! – a Grimmwood - They Come at Night! című játékukhoz, ami egy túlélő MMORPG, ahol a játékosok jobban egymásra vannak utalva, mint máshol. Talán a Don’t Starve Together az, ami közel áll ebből a szempontból a Grimmwoodhoz.

A legsötétebb erdő

Időben és térben a játék a XVI. századi Európában játszódik.  A kontinenst vérbe borító háborúnak vége, az átlag polgárok, akik mindig a legnagyobb vesztesei ezeknek a szörnyűségeknek, elhagyják otthonaik felgyújtott maradványait, és megtalálják az egyetlen helyet, ahová nem ért el a vérontás: a Grimm mesékből ismert Nagy Sötét Erdőt. Innen kezdődik a játék, véletlenszerűen generálhatunk magunknak egy karaktert felszereléssel és attribútumokkal, ha nem tetszik az összeállítás, újraoszthatjuk, de vigyázat nem lehet a végtelenségig újragenerálni mindent. Megadjuk karakterünk nevét, és még egy kis leírást is írhatunk karakterlapunkra, kik vagyunk, mi a hátterünk – mindettől nagyon kellemes RPG hangulatot kapunk.

Új játék kezdetekor kétféle opciót választhatunk: a teljesen valós időben történő módot és a felgyorsított változatot. Jómagam a real time játékot választottam, bár ez eléggé lassúcska. Friss túlélőként érkezünk meg Grimmwood falujába, ahol más túlélők összegyűlnek – ezek más élő játékosok által irányított karakterek –, hogy átvészeljék a Nagy Erdő veszélyeit. Legfeljebb 30 játékos lehet a faluban, ami tulajdonképpen ugyanúgy működik, mint a Don’t Starve Together esetében, vagyis külön szervereken gyűlnek össze a játékosok, és mi választjuk ki, hova csatlakozunk, ha beférünk még. Csak jelzem, ezzel nem volt gondom, eleinte egyedül voltam az erdőben, vasárnap viszont már olyan játékhoz csatlakoztam, ahol már négyen játszottak.

Piroska nyomában

A Grimmwood ismert és fontos elemei a felfedezés, gyűjtögetés, harc, vadászat és kraftrendszer, viszont az már érdekesebb, hogy milyen módon kell ezeket a cselekvéseket végrehajtani. Főhadiszállásunk a falunk, itt tudunk eltárolni összegyűjtött alapanyagokat, van saját és közös raktár, így szelektálhatunk, mit osztunk meg és mit nem. Egyértelműen a kraftoláshoz való alapanyagokat tegyük a közösbe, míg a számunkra értékes fegyvert és egyéb tárgyakat tartsuk meg.
Kilépve a faluból a mindenki által ismert 4x térkép felépítést kapjuk, némi változtatással. Minden hatszögletű térkép rész rejt felfedeznivalót, stamina pontért cserébe tudunk felderítőket küldeni, hogy milyen veszély leselkedhet ránk az adott térségben (menyétek meg haramiák), majd felfedezhetjük, milyen felfedezni való dolgok vannak arrafelé.

A grafika gyönyörű, nagyon illik a Grimm történetek sötét és misztikus világához, bár ezzel együtt kevés, a zene szintén erősre sikerült. Hiába vannak jó ötletek, mint amilyen a térkép felfedezési módja, egyszerűen lassú és kevés játékos van ahhoz, hogy egynél több éjszakát túléljünk.