Nem is olyan régen láttam egy olyan felvezetést valamelyik vezető online site-on, miszerint lényegében "van ez a Guilty Gear nevű kis verekedős játék meg a bétája, de amúgy vatevör", amin azért a több mint 20 évnyi történelem ismeretében felhúztam egy kicsit a szemöldököm. Hiszen az Arc System Works szériája minden, csak nem “kis” és “tökmindegy”, hiszen, ha nincs is ott a legismertebb címek között, a zsánerben igen komoly múlttal és presztízzsel rendelkezik. Világa és látványvilága, karakter-felhozatala és harcrendszere egyaránt ismert a veteránok között, akik a PlayStation-ös indulás óta rengeteg órát beleöltek a számos epizódba és változatba. Most pedig itt a -Strive-, ami nemcsak (esélyesen) lezár egy korszakot, de egyben fejet is hajt a múlt előtt, hogy komolyabban a jövőbe nézzen.   

A székbe szegezve

Azt tudni kell, hogy van egy olyan összetevője a modernkori GG-részeknek, amiért annyira nem vagyok oda, ez pedig a különálló sztori mód, ami annyira komolyan veszi az elnevezést, hogy mást nem is nyújt az egyébként nagyon minőségi átvezetőkön túl. Itt ismerhetjük meg a történetet, ami a Xrd vonalát viszi tovább és egyben zárja le, miközben egy hosszú anime formájában, bunyó nélkül figyelhetjük végig a sztori lefolyását. Jómagam sokkal jobban élvezem, mikor a párbeszédek és látványos helyzetek között egy-egy összecsapással veszem ki a részem a cselekmény alakulásából, ilyen téren a Mortal Kombat például mindenképpen vezet, de szerencsére a -Strive- is rendelkezik tényleges játékmenettel, így a kilépéssel bármikor elmenthető kampány megszakításával kedvünk szerint átugorhatunk az offline és online ringbe.

A ringbe, ahol többnyire a megszokott karakterek várnak, így többek között Soul Badguy, Ky Kiske, May, Axl Low és Faust is a csapat része, de két “zöldfülű” is erősíti a felhozatalt, így Nagoriyuki, a vérszívó szamuráj, és Giovanna, az oldalán egy farkasszellemmel harcoló tiszt is választható karakterként jelenik meg. A rendkívül szép és látványos hátterek előtt 2D/3D keverékeként megelevenedő bunyók nagyon mutatósak és pörgősek, ahogy a fantasztikusan megkomponált muzsikák is zúznak, mint mindig, a harcrendszer pedig pont olyan, amit a Guilty Geartől elvárnánk, még ha hoz is némi vérfrissítést a sorozatba. Ezzel egyébként a kezdőknek is pont megfelelő, merthogy az alapok egyszerűbbek lettek, de ha valaki elmélyed benne, hogy minden elemét megfelelően használja, úgy a veteránok számára is mutat némi meglepetést. Már amellett, hogy baromi jól néz ki, pont mint egy megelevenedő rajzfilm, és minimum ennek kéne lennie mostantól a sztenderdnek.

Ahogy lenni szokott, küzdhetünk egymás és a gép ellen, különböző sorrendben verhetjük le a karaktereket, de sokaknak az online mód adja az ilyen jellegű játékok sava-borsát, a -Strive- pedig ebben a tekintetben is képes újat mutatni. Hiszen a szerverhez csatlakozva, a tutorial befejezését követően nemcsak a szintünknek megfelelő helyre kerülünk (és itt számít, mennyire élünk a harcrendszer igazi finomságaival), de ott a lobbi egy abszolút különleges, minden téren formabontó pixelart-terület, ahol általunk kialakított avatárunkkal hívhatunk ki másokat, vagy csatlakozhatunk küzdelmekhez. Némi ugrabugra és pixel pedig kell is a rengeteg, rajzfilmszerű bunyó mellé, ami ezúttal is olyan minőséget képvisel, amilyenre kevesen képesek. De ahogyan mindig, mindennek, ennek is megvan az ára.

Nem túl bő felhozatal 

Az ár pedig ezúttal a tartalom. Legalábbis amellett, hogy a legtöbb konkurencia milyen felhozatallal rendelkezik, ami manapság már átlagosan 20 fölött tartja a résztvevők számát. Ehhez képest a -Strive- 15-ös csapata igen kevés, pláne, hogy általában a sorozat ugyanazokat a már jól ismert szereplőket vonultatja fel, ami pont a rajongókkal szemben kellemetlen, hiszen epizódról epizódra kapják a már megszokott formulát. Persze várhatók extra karakterek, a Season Pass 1 (avagy több is lesz) például 5 új résztvevőt szabadít majd a ringbe, de egy teljes játék áráért (maga a program 60 euró, a szezonbérlet ehhez még extra 30 euró) picit kevésnek érzem a választékot.

Mindez azonban nem befolyásolja azt, hogy a Guilty Gear -Strive- önmagában milyen minőséget képvisel. Merthogy azzal semmi gond nincs. A játék fantasztikusan mutat a képernyőn, harcai látványosak és dinamikusak, a harcrendszer (és nehézség) pedig abszolút testreszabható, aminek köszönhetően már sokkal nagyobb réteget is elérhet a sorozat. Megújulni és egyben a régi értékeket is megtartani tehát minden szempontból sikerült, avagy az Arc System csapata ismét egy remek verekedős anyagot szállított le, amiből személy szerint csak az interaktívabb sztorit és a kicsit nagyobb felhozatalt hiányolom, minden más viszont a helyén van. Rajongóknak kötelező, de más is nyugodtan próbálkozhat vele.