Biztos sokakkal előfordult, hogy az iskolapadban az unalmas órák forgatagában néha elbóbiskoltak, vagy épp elkalandozott a képzeletük a fantáziájuk által felrajzolt ösvényt követve. Hasonló alaphelyzetben találjuk magunkat a Northplay, 2020-ban, első körben iOS és Android készülékeken bemutatkozó alkotásában, melyben egy robot barátunk elveszett – vagyis inkább elrabolt – kreativitásának nyomába kell erednünk.

Képzelgés a tanteremben

A Headland grafikája ugyan közel sem mondható lehengerlőnek, de azért élénk és színes látványvilága abszolút hozza azt a meseszerű hatást, amit a felvezetés után várnánk tőle. Történetünk elején robotpajtásunk bemutatja nekünk a képzelet erejét, amit a mellkasában világító Imagination Core kölcsönöz neki. A demonstráció azonban nem tart sokáig, egy gonosz erő ugyanis nemsokra rá elragadja barátunk féltett kincsét, és darabokra töri, így katasztrófával sújtva és azzal fenyegetve az egész fantáziavilágot, hogy megfosztja minden színétől. Feladatunk ezt követően a bevett szokásokat követve természetesen az, hogy visszaszerezzünk az Imagination Core szilánkjait, visszaállítsuk a rendet, legyőzzük a gonoszt, no meg útközben segítő kezet nyújtsunk a különböző, bajbajutott lényeknek.

A helyzet tehát adott, így fakardot ragadva és magunkat a bázisról csúzlival kilőve, szép sorjában neki is látunk a vidék megtisztításának. Rendkívül furcsa módon az ugrás miatt nem kell aggódnunk, karakterünk ugyanis eléggé földhözragadtra sikerült, így a magasabban lévő platformokat vagy szakadékokat legfeljebb ruganyos gombák, vagy hidak segítségével tudja elérni. Korlátozottsága ellensúlyozásaként viszont képes kitérni az ellenfelek elől, valamint amennyiben kellő mértékben feltöltötte, egy nem csak védelmet nyújtó, de támadóit is sebző burkot tud átmenetileg maga köré vonni.

A színek őre

Hősünk fejlesztése kimerül támadási- vagy életereje növelésében, amit a szintlépések után kapott pontok felhasználásával fokozhatunk. Emellett kezében szorongatott egyetlen eszközét, avagy kardját is lehetőségünk van kicsit feltuningolni, vagy akár lecserélni az időközben talált, más-más képességű darabokra. A fejlesztéseknek persze ára van, ami lehet fa, kő vagy akár aranyérme is, melyek mindegyikéből a pályákon kalandozva szerezhetünk, tehát érdemes darabokra törni mindent, amit csak lehet. Plusz kiskapuként a kalandjaink során talált különböző kulcsokkal alapanyagokkal teli kincseskamrákba vezető portálokat nyithatunk meg, amik kapóra jönnek, ha már nem sok hiányzik a kovácsmester munkadíjából.

A játék másik valutája a szintén a pályákon elszórva található szivárványgömb. Ezeket használhatjuk például hidak, vagy a már említett, ugrást helyettesítő gombát „odaképzeléséhez”, ahol lehetőség van rá, de a pályák többségének végén ezek segítségével kincseket rejtő ládákat is kinyithatunk. Alapanyagainkat extraként akár bázisunk kidekorálására is fordíthatjuk, bár ez nem sokat ad hozzá az élményhez.

Kicsengettek

A Headland egy alapvetően aranyos kis kaland, mely nem mutat fel semmi újat, és bár ez önmagában még nem lenne végzetes hiba, azonban amit nyújt, az is elég középszerű. Egyes megoldásai jópofák, és végül is el lehet vele lötyögni, de az ismétlődő helyszínek, ellenfelek és megoldások mellett elég hamar ellaposodik a játék még úgy is, hogy mindössze néhány pályából áll az egész.