A történet szerint, már, ha beszélhetünk egyáltalán ilyesmiről, egy született vesztest alakítunk, aki a lányok jelenlétében értelmes mondatokat sem tud alkotni, nemhogy egy normális társalgást lefolytatni. Ekkor találkozunk egy Kyu nevű lánnyal, akiről kiderül, hogy egy szerelemtündér. Az ő munkája az, hogy a hozzánk hasonló életképtelen figurákból Casanovát faragjon, sőt, garantálja azt is, hogy miután végzünk, mi leszünk a város nagymenője, akire csak úgy tapadnak majd a csajok.

Bejeweled X randi szimulátor?

Na, most jöhet a kérdés: lehet egy ilyen nevetséges koncepcióból bármi értelmeset kihozni? A válasz pedig meglepő módon igen, akkor, ha hajlandóak vagyunk az „értelmes” kifejezést egy kicsit rugalmasabban kezelni. Azonban ne rohanjunk annyira előre, először is tegyük tisztába az alapfogalmainkat. A Candy Crush népszerűsége után talán nem nagyon kell bemutatnom a match-3 (párosítsd össze az egyező szimbólumokat) műfajt, és valószínűleg már a randi szimulátorokról is hallhattál ezt-azt. A randi szimulátor alatt pedig a japán fajtát értem, ahonnan a játék rajzstílusa is ered, ami ugyan nem konkrétan animés, de egyértelműen arról van mintázva. A Huniepop esetében úgy kell elképzelni a dolgok működését, hogy a játék alapja egy, a randi szimulátorokból ismerős vizuális novella, itt fogjuk a játék nagy részét tölteni. Maga a puzzle játék pedig a konkrét randik alatt játszik szerepet.

Rossz az, aki rosszra gondol…

Mielőtt rátérnék a program randi szimulátor elemeire, először a puzzle részről szeretnék beszélni, ami a játék legerősebb pontja lett. Ahhoz, hogy a lányokkal való kapcsolatunkban haladást érjünk el, sikeres randevúkra van szükség. Ez a puzzle játék azonban messze nem olyan egyszerű vagy megbocsátó, mint hasonszőrű társai, már normál fokozaton sem lehet csak úgy véletlenszerűen összehúzogatni a dolgokat. Ha a megadott lépéskorláton belül nem sikerül elég pontot összegyűjteni, akkor elszúrod a randit. Márpedig a játék az idő múlásával folyamatosan nehezedik, tehát ha nyerni szeretnél, jobb, ha megfontolod minden lépésedet. Azonban nincs mitől tartani, a HuniePop nehézségi görbéje jól kiegyensúlyozott, és az esetleges sikertelen légyottoknak is kevés maradandó következménye van.

Az ilyen típusú játékokban azonban az ember mindig ki van téve a szerencsének, hiszen ki tudja milyen szimbólumok fognak a következő húzással leesni. Ennek kiküszöbölésére került be az ajándékok rendszere, aminek a lényege, hogy előre bekészíthető ajándékokat adhatunk a lányoknak randi közben, melyek egyfajta egyszer elsüthető képességként funkcionálnak. Amire szükségünk is lesz, ugyanis ezek a képességek között található egy-két igazán erős is, amik eldönthetik a randevú kimenetelét. Ezen képességek között olyanokat találunk, mint például a „minden x szimbólum után kapsz egy extra lépést” vagy a „minden x szimbólum átváltozik y-ná”. 

… de hülye, aki nem.

Ne kerülgessük a forró kását: a játék végcélja, hogy minden lányt ne csak átvitt, hanem szó szerinti értelemben is levegyünk a lábáról. Ugyan a játékban szereplő 8 (plusz 3 rejtett) lány nem több egy-egy sztereotípia megtestesülésénél, a maguk, gyakran lökött módján, mind szerethetőek. Márpedig a játék egy pillanatra sem veszi komolyan magát, egyetlen célja, hogy szórakoztasson, ami nagyon is jól áll neki.

Ettől függetlenül hozzá kell tenni, hogy ez a játék sekélyesebbik része. A lányok inkább a hozzájuk rendelt archetípusok megtestesülései, mintsem hihető személyiségek, és bár a végeredmény szórakoztató, ha valaki már túl sokat látta ezeket a kliséket, az hamar rájuk unhat. Továbbá a játéknak egyáltalán nincs története, és ha valaki már találkozott egyéb randi szimulátorokkal, az gyorsan rájöhet, hogy amit a HuniePop narratíva és karakterek képében kínál, az kifejezetten kevés.

A randevúkon kívül ugyan van lehetőségünk beszélgetni a karakterekkel, de ez valójában igen limitált, és inkább arról szól, hogy meg tudjuk e tippelni a lány jelleme alapján, hogy az adott válaszok közül melyiket kedvelné a legjobban. Amit itt még randin kívül csinálhatunk az különböző tárgyak és ajándékok vásárlása, illetve étellel és itallal kínálhatjuk az adott hölgyet, amik mind különböző bónuszokat biztosítanak.

„Csábíts el a szexi puzzle tudásoddal.”

Hangzik el a mondat a játékban, és ugyan én engedtem a kísértésnek, ezt másoknak nem tudom olyan könnyen ajánlani, ugyanis a randi szimulátor és a match-3 műfaj halmazainak keresztmetszete nem túl tágas. Rétegjátékok, és vagy mindkét stílust kedvelned kell, vagy legalább a másikat tolerálni annyira, hogy egyáltalán esélyt adj a játéknak. Azonban, ha mégis rászánja magát az ember, akkor egy kifejezetten szórakoztató élményben lesz része. Illetve egyszerűen csinálhatjátok azt, amit én is, aki amint meghallotta a játék alapkoncepcióját ezt gondolta: „Ez akkora baromságnak hangzik… muszáj kipróbálnom!”