A családi perpatvarokat gyakran sajnos nem lehet egy egyszerű bocsival vagy egy üres gesztussal megoldani, főleg utólagosan. Ezzel szembesül fiatal hősnőnk, Bella is, akinek az évek során nem igazán volt rózsás a kapcsolata, sem szüleivel, sem pedig testvérével, sőt még szerencsétlen kutyájával sem. Egy apjától kapott üzenet láttán pedig újra megrohanják az emlékek, majd árnyjátékon keresztül igyekszik visszatalálni hozzájuk, és ráébredni, hogy milyen balga is volt akkoriban.

Sorry seems to be the hardest word

Az In My Shadow nem kifejezetten mutatós vagy épp egyedi, de azért a maga módján aranyos látvánnyal tárja elénk ezt az érzelmekkel teli utazást, lassú, melankolikus dallamokkal kísérve. A papa már említett üzenete után babaház módjára nyílik meg előttünk a családi fészek, aminél nem tudom, ki lehetett az építész, de méretes külseje ellenére csupán négy hatalmas szobából áll – mosdó ráadásul sehol. Ez a négy szoba jelképezi gyakorlatilag a játék, összesen több mint 50 pályát felvonultató fejezeteit, melyeken keresztül Bella más-más korszakát és ballépéseit ismerhetjük meg.

Maga a játékmenet nem forradalmi, hiszen láttunk már hasonlót korábban – például a Luna The Shadow Dustban  –, mindenesetre ötletes az árnyakkal és tárgyak mozgatásával való játék. Feladatunk ugyanis többnyire nem más, mint eljuttatni Bellát, vagyis pontosabbak árnyékát, az adott pálya egyik feléről a másikra, lehetőleg egy darabban. Igen ám, de ez bármilyen egyszerűnek is hangzik elsőre, a leányzó útját folyton különböző akadályok állják el, amiken a rendelkezésünkre álló tereptárgyakkal, vagyis pontosabban az általuk vetett árnyékok segítségével juthatunk át.

Ez eleinte könnyű feladatnak bizonyul, azonban a játék előrehaladtával természetesen egyre összetettebbé vállnak a feladványok, többek között elmozdíthatatlan, kizárólag egy irányba mozdítható és maguktól mozgó tárgyakkal, valamint egyre több halálos pengével és tüskével. A pályák nem feltétlen csak egyetlen megoldással teljesíthetők, viszont, ha nagyon elakadnánk, akár át is ugorhatjuk a már túl nehéznek bizonyuló kihívásokat. Plusz nehezítésként mindegyiken három papírlapot is találhatunk, melyek összegyűjtése tovább bonyolítja árnyakból összetákolt menekülő útvonalunk felépítését.

Azonban, ami igazán megnehezíti a játékot, az a kissé csiszolatlan játékmenet és mechanika. Karakterünk például csak egy magasságba képes ugrani, bárhogyan is nyomjuk le a kapcsolódó gombot, és a tereptárgyak tologatása közben gyakran könnyű beleakadni más tárgyakba, holott látszólag bőven elférnének vele. Emellett a pályák halálos tüskéi és más fenyegetései is hajlamosak időnként érthetetlen módon pontot tenni ÁrnyBella életének végére, mondjuk, egy azt eltakaró tereptárgy árnyéka alól.

Az In My Shadow alapvetően egy aranyos kis agytornásztató platformer, ami azonban valahogy semmilyen tekintetben sem mondható igazán kiemelkedőnek. Játékmenete kissé csiszolatlan, és a feladványok sem sikerültek túl változatosra, még ha nincs is olyan őrületesen sok belőlük. Emellett valahogy a keretet jelentő sztori darabjai sem illenek rendesen össze, egy egésszé. Szóval inkább egy ötletes próbálkozás, amire ráférne még a munka.