A DC képregényuniverzum szuperhőseit és rosszfiúit ismét összeeresztő Injustice 2 eredetileg 2017 májusában jelent meg Xbox One-ra és PlayStation 4-re, és bár sokáig egyetlen szó sem esett a PC-s verzióról, ettől függetlenül mi már a megjelenés idején biztosak voltunk benne, hogy nem maradunk port nélkül, hiszen a WB Games korábban is rendre megjelentette a NetherRealm Studios aktuális játékait (Mortal Kombat, Mortal Kombat X és XL, Injustice: Gods Among Us) személyi számítógépekre. A kérdés csupán az volt, hogy milyen minőségben érkezik az átirat, hiszen ezen a téren kaptunk már egyaránt hideget és meleget a kiadótól. A válaszra egészen decemberig kellett várni, és mivel a teszt végén egy 92%-os értékelés virít, talán nem okozok nagy meglepetést azzal, ha elárulom: ezúttal nem ismétlődött meg a Mortal Kombat X-es fiaskó, tehát olyan játékot kapunk a tényleg nem kevés pénzünkért (Steamen 50 euró, dobozos, szintén letöltőkódos verzió 14 000 Ft), ami nem okoz hajhullást az optimalizálatlan motorjával és az orbitálisan elcseszett netkódjával.

PC-RE FELKÉSZÍTVE

A meglehetősen pozitív kezdés után pedig gyorsan essünk túl az Injustice 2 lényegében egyetlen kellemetlen aspektusán: ellentétben a korábbi NetherRealm-játékok gyakorlatával, a konzolos verzióhoz képest meglehetősen késve érkezett port alapból nem Ultimate kiadás (persze létezik ilyen is 80 euróért), ami egész pontosan azt jelenti, hogy ezúttal nem kapjuk meg bónuszként az alapjáték mellé érkező fizetős DLC-ket, hanem PC-n is mélyen a pénztárcánkba kell nyúlni az extra tartalmakért. A Steamen fejenként 20 euróért (nagyjából 6000 forintért) vehetjük meg az extra karaktereket tartalmazó Fighter Pack kiegészítőket (ebből jelenleg három van), vagy szereplőnként 6 euróért juthatunk hozzá olyan hősökhöz, mint Sub-Zero, Red Hood, Starfire, Raiden, Hellboy, Black Manta, The Atom, vagy éppen Darkseid. És ha már extra karakterek és DLC-k, akkor érdemes tudni azt is, hogy egyelőre (a cikkünk írásakor legalábbis) hiába vesszük meg a Fighter Pack 3 néven futó csomagot, még nem tudunk játszani a Suicide Squadból ismerős Enchantress-szel és a Tini Nindzsa Teknőcökkel, mert ők csak valamikor 2018-ban lesznek elérhetők a játékon belül.

Az persze simán jó lett volna, ha az alapjátékon kívüli karaktereket is megkapjuk az 50 eurós változatban, de ennél sokkal fontosabb, hogy a fejlesztők az elmúlt hónapokat azzal töltötték, hogy rendesen felkészítsék az Injustice 2-t a PC játékosok igényeire. A program természetesen támogatja a kontrollert és a billentyűzetet is (utóbbit nem javasolnánk senkinek), ráadásul megbirkózik a profik által használt arcade stick kiegészítőkkel is, szóval, ha valaki ilyennel szeretné keresztülverekedni magát a sztorin és az online csatatéren, az nem fog csalódni a telepítést követően. Ami a meccsek közben elérhető teljesítményt illeti, a képfrissítés 60 fps-ben van maximalizálva, viszont ezt akár még 4K-ban (vagy akár 21:9-es wide screenen) is képes kipréselni magából a játék, feltéve, ha jól felszerelt erőművön állunk neki a futtatásnak. Ha viszont a masinánk nem Paksra van rákötve, akkor sincs komoly gond, hiszen az Injustice 2 még kevésbé korszerű gépeken is hajlandó elindulni, másrészt az Options menüpont tartalmaz egy olyan Autoconfig lehetőséget, amit elindítva a program szépen felméri a gépünk képességeit, és a begyűjtött adatok alapján automatikusan beállítja nekünk az élvezhető játékot biztosító grafikát. Az első indítás után érdemes rögtön ezt választani, majd a konfigurálást követően rábökni a szintén beépített Benchmark lehetőségre, ami megmutatja, hogy mennyi az átlag és maximum képfrissítés, amit ki tudunk préselni a gépünkből. Ha pedig nem lennénk megelégedve az itt kapott eredménnyel, akkor jöhet a manuális finomhangolás a Graphic Settings menüben, ahol az Advanced fül alatt kedvünkre variálhatunk a beállításokkal.

Ami az online részt illeti, a Multiverse mód a megjelenéskor messze nem volt zökkenőmentes, de egy méretes patch azóta gatyába rázta a dolgokat, a sima online küzdelmek pedig a megjelenés óta pazarul működnek. A matchmaking gyorsan lezajlik, már nyoma sincs annak, mikor a Mortal Kombat X-nél tíz perceket kellett várni egy-egy pofozkodás előtt, ráadásul a rendszer nemcsak a játékosok gyors összekötését oldja meg gond nélkül, de a meccsek közben is kiválóan teszi a dolgát, szóval, ha valaki szeretné megmérettetni magát más játékosokkal szemben, az csak a saját felkészültségét (vagy felkészületlenségét) okolhatja, amennyiben csúnyán elverik a különböző arénákban.

2017 LEGJOBB VEREKEDŐS JÁTÉKA

Technikailag az Injustice 2 PC-s portja teljesen rendben van, és ehhez már csak azt érdemes hozzátenni, amit Böjti kolléga is leírt 2017 júniusában. A szuperhősöket és szupergonoszokat egymásnak eresztő verekedős játék egyértelműen a tavalyi év legjobbja. A NetherRealm Studios alkotása nem csak a kifejezetten változatos hősfelhozatallal szórakoztatja a műfaj szerelmeseit, de olyan mennyiségű és minőségű tartalmat kínál, amihez foghatóval csak nagyon-nagyon ritkán lehet találkozni ebben a műfajban. Az egyjátékos rész kiváló sztorival várja az érdeklődőket, ahol a fordulatok mellett megismerhetjük szinte az összes karaktert, a maga nemében zseniális Multiverse mód folyamatosan megújuló kihívásai pedig lényegében végtelen szórakozást biztosítanak.

A verekedést ugyanakkor meg lehetne unni, de a harcokat nagyszerűen egészíti ki az ötletesen megvalósított lootrendszer, aminek hála folyamatosan kapjuk a motivációnak sem utolsó felszereléseket, amikkel nemcsak egyedivé, de egyre erősebbé is varázsolhatjuk a kedvenc karaktereinket, arról nem is beszélve, hogy a NetherRealm Studios és a WB Games az Injustice 2-vel azt is megmutatta, hogy a lootboxok működhetnek úgy is egy játékon belül, hogy abból ne kerekedjen világra szóló botrány, mint a teljesen elbaltázott Star Wars Battlefront II esetében.

Az Injustice 2 konzolos verziójának értékelésében tavaly nyáron Böjti úgy fogalmazott, hogy „szinte hihetetlen, de alig tudok fogást találni a játékon, annyira jól sikerült darabról van szó. A kilencven százalékban tökéletesre balanszolt játékmenetet a rengeteg sztár fűszerezi meg, a 29 szereplő egész egyszerűen elképzelhetetlen mennyiségű játékidőt biztosít, ha mindenkit alaposan ki akarunk próbálni, elsajátítanánk képességeiket.” Mindez természetesen igaz a PC-s verzióra is, tehát ha valaki nagy rajongója a verekedős műfajnak, nem veti meg a szuperhősöket, és hetekre, akár hónapokra elegendő elfoglaltságot keres, akkor nem kell tovább keresgélnie, hiszen az Injustice 2-nél jobb vételt jelenleg most nem talál. Mi ugyan bízunk benne, hogy a január végén érkező Dragon Ball FighterZ képes lesz megszorongatni Supermant és Batmant, de erről már csak februárban tudunk majd hitelesen nyilatkozni, így, ha valaki biztosra akar menni, az ne habozzon, a szuperhősös bunyó nem fog csalódást okozni!

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!