Hihetetlen belegondolni, de a Kingdom Hearts széria idén már 15 éves lesz. A Square Enix-Disney crossover sorozata nemcsak a kicsiket, de a nagyokat is hosszú ideje elbűvöli, hiszen Mickey egér, Donald kacsa, Goofy és a többi Disney karakter összemosása a Square Enix által teremtett, a Final Fantasy-sorozaton alapuló univerzummal nemcsak remek, de sikeres ötlet is volt. Sikeres, mert a PS2-re megjelent első részből elment kb. 5,7 millió, míg a sorozat egészéből olyan 20 milliót értékesített a japán fejlesztő-kiadó. A sorozatban eddig 12 játék jelent meg, benne néhány gyűjteményes kiadással, ami korábbi, nagysikerű részeket tartalmazott. A Final Chapter Prologue a 2010-ben, Nintendo 3DS-re megjelent Dream Drop Distance nevű sztorit, egy animációs filmet és egy rövidebb kalandot tartalmaz, utóbbi pedig nagyon különleges élményt ad. Persze ez az élmény csak részleges, ugyanis március végén érkezik egy újabb csomag (Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix) PS4-re, ami a Sony konzoltulajoknak hozza el a hiányzó részeket, ezzel teljessé téve a sorozatot, mielőtt befut az újabb felvonás!

A Kingdom Hearts eredete

Mielőtt rátérnénk a 2.8-ra, el kell mondanunk, hogy honnan erednek ezek a játékok. A Kingdom Hearts története a Super Mario 64 premierje után kezdődött el, amikor a Square Enix vezetője, Hasimoto Shindzsi és a Final Fantasy atyja, Szakagucsi Hironobu azon ötletelt, hogy milyen játékot tudnának készíteni, ami képes lenne megszorongatni a Nintendo üdvöskéjét. A Super Mario 64-ben a mozgás teljesen szabad volt, a piros ruhás vízszerelő minden irányba tudott szaladni, és a Square Enixnél egy ehhez hasonló játékot akartak piacra dobni. Igen ám, de a nagy kérdés az volt, hogy milyen karaktereket pakoljanak bele, akik ugyanolyan népszerűvé képesek tenni a játékot, mint Mario a saját programjait? Hosszas gondolkodás után megszületett a válasz: Disney karakterekkel! Hiszen az 1901-ben született, a szórakoztatást megreformáló, az animációs ipar fejlődését elindító zseni „gyermekeiért” hosszú évtizedek óta megőrül mindenki, ahogy a gyerekek, úgy a felnőttek is képesek élvezni a mai napig Walt Disney történeteit.

Nomura Tecuja, aki később az egész sorozat kreatív direktora lett, elvállalta a játék fejlesztésének vezetését. A szerencse is a Square Enix mellé állt, ugyanis a Disney japán főhadiszállása ugyanabban az épületben volt, mint a Square-é, így egy liftben történő megbeszélés után a Disney is áldását adta a projektre. A játék első forgatókönyve azonban nagyon egyszerű történettel rendelkezett, ami az elképzelések szerint illeszkedett az úgynevezett Disney-korcsoporthoz. Azonban Nomura sokkal szélesebb rétegnek, nem csak gyerekeknek szánta a projektet, ráadásul a játéknak el kellett érnie a Final Fantasy minőségét. Így lett az egyszerű, gyerekeknek szánt sztoriból egy sokkal sötétebb történet, melyben ugyan megtalálható a vidámság, de a háború és a jó-gonosz harca is. Gondos tervezés után lettek kiválasztva azok a Disney karakterek, akik szerepet kaphattak a készülő játékban: Mickey egér, Donald kacsa, Goofy a jó oldalon, míg ellenfeleknek olyan klasszikus negatív Disney figurákat tettek meg, mint Ursula (A kis hableány) vagy éppen Demóna (Csipkerózsika). Persze az eredeti rosszfiúk sem hiányozhattak, akik több játékban alakították a főgonoszt, többek között a Dream Drop Distance-ben.

Új élmény régi formában

Ahogy már említettem, a Dream Drop Distance eredetileg egy Nintendo 3DS-re megjelent exkluzív cím volt, egészen mostanáig. Így PS4-re nem csak egyszerű átiratként jelent meg a játék, hanem teljes remake-ként. A történet nem lett megváltoztatva, nem lett kibővítve, viszont az irányítást, a frame rate-et hozzáillesztették a PS4 képességeihez. A Kingdom Hearts-szériára mindig is jellemző volt a rendkívül gyors harc, ehhez pedig kitűnően illik az a 60 fps, amivel a program fut. A játékélmény éppen emiatt kitűnő, a mozgás folyamatos, a karakterek könnyen irányíthatók, és az RPG-rendszer is remekül működik. Azoknak, akik játszottak az eredeti játékkal, nem fog semmi újdonságot nyújtani a DDD, de mivel a PS3-ra megjelent 1.5 és a 2.5 Remix sem tartalmazta ezt a címet, mégis érdemes beszerezni a 2.8-at. Nemcsak azért, mert a DDD több tucat játékórát kínál, ha mindent fel akarunk fedezni, de azért is, mert a Back Cover, ami egy egyórás animációs film, olyan történetet mesél, ami sok – de nem minden – kérdésre adja meg a választ. Bár a film lassan indul be, gyönyörű rajzaival és kifejezetten érdekessé váló sztorijával képes végig fenntartani az érdeklődést. Ennek ellenére azért egy kis hiányérzetet okoz, mert pont akkor fejeződik be, amikor a legfontosabb kérdésre kellene válaszolnia.

Miről nem írtunk még? A Birth by Sleep – A Fragmentary Passage-ról, ami egy vadonatúj, ugyanakkor nagyon rövid, két-három óra alatt végigjátszható kaland, ami Aquát állítja a középpontba. A lánynak egy törött, magából kifordult világban – amit elnyelt a sötétség – kell megtalálnia a barátait. Az Unreal Engine 4 motor használatával megalkotott helyszínek egyszerűen remekül néznek ki, ötletes megoldásokkal biztosították, hogy a játékélmény mindvégig élvezetes legyen. Aquának egy fejtetőre állított tükörvilágban kell megtalálnia az útját, egy óriási erdőben kell követnie barátait, akiket meg kell mentenie. A Fragmentary Passage története igazán érdekfeszítő, olyan, ami hosszú órákra nem ereszti el a játékost. Barátságról, sötétségről, fényről, önmagunkkal való küzdésről, az álmok elvesztéséről…, érzelmes, elgondolkodtató, ezt ki kell jelenteni. Ez a rövid epizód a Kingdom Hearts 3 bevezetőjeként is szolgál, valamint bemutatja a megreformált harcot, amire a sorozat következő részében számíthatunk. Aqua hatalmas erők birtokosa, varázslatok robbannak nagyon látványos módon, a leány a levegőben pörögve küzd a szívtelenekkel, miközben az egész képernyőt betöltik a különböző fények. Bár alapvetően lineáris a sztori, mégis rengeteg dolgot lehet benne megtenni, hiszen sok opcionális feladata van Aquának, amiknek teljesítése esetén teljesen egyedi módon lehet felöltöztetni a hölgyet.

Megéri?

Röviden: meg. Hosszabban: igen, csak vedd meg mellé a március 28-án érkező 1.5 + 2.5 HD Remixet, mert a történet csak így válik teljessé, mielőtt a Kingdom Hearts 3 lezárná Sora történetét. Ugyanakkor még mindig rengeteg kérdés megválaszolásra vár. A Kingdom Hearts egy fantasztikus utazást mesél el, világokon keresztül, amiben a fény és a sötétség harcol egymással, és mint ilyen, tanít is. Tanít, például azt, hogy a soha ne hagyjuk magunkban felülkerekedni a sötétséget, azt le kell győzni, mert csak így maradhatunk tiszták, fényesek. Ennél pedig nincs fontosabb.