A Before the Storm egy, a Telltale játékokhoz hasonló kaland, némileg több interakcióval, és kevesebb átvezetővel. Tekintve, hogy a Life is Strange-et a narratíva viszi el a hátán, valamint az első évadot, és az előzményszezon első részét már bemutattuk az újságban, a továbbiakban a sztorira helyezzük a hangsúlyt. Ez azonban sajnos gyengébbre sikerült, mint ahogy azt az indítás után reméltük.

DLC-kultúra

A Before the Storm első ízben csak digitálisan volt megvásárolható, mégpedig két kiadásban: a standard változat mellett az első naptól kezdve elérhető volt a Deluxe Edition, ami olyan extrákkal kecsegtetett, mint a játékban felcsendülő dalok lejátszására alkalmas „zen mód”, egy ruha pakk, valamint a már fent említett bónusz epizód. A felsorolt tartalmak azonban nem csupán grátiszként szolgáltak, de a készítők minden egyes epizódban beleerőszakolták őket a történetbe, ezzel is a Deluxe kiadás megvásárlása felé terelve a játékosokat. Elsőre talán nem hangzik túlontúl zavaró tényezőnek a DLC-k folytonos sulykolása (végtére is a bővített kiadás csak 8 euróval került többe, mint az alapváltozat), azonban a sztori előrehaladtával kirajzolódik egy hasonló alapokon nyugvó, visszatérő probléma.

Beteljesedett félelmek

A Before the Storm története Chloe Price és a Rachel Amber megismerkedését meséli el. Míg Chloe a Dontnod 2015-ös játékának egyik kulcsszereplője volt, addig Rachel Amberről mindezidáig vajmi keveset tudtunk. A lány a Life is Strange történetvezetésének egyik mozgatórugójaként szolgált, hiszen az ő eltűnésének felderítése motiválta a főhőst, valamint annak kékhajú barátnőjét. Rachel a Life is Strange első évada alatt sosem érződött valódi személynek, inkább legenda érzetét keltette, hiszen létezéséről a játékos csupán az Arcadia Bayben elszórt szórólapokról értesült, vagy az NPC-kkel folytatott beszélgetések során hallott. A karakter státusza nehéz helyzetbe sodorta a Before the Stormot fejlesztő Deck Nine-t, akiknek így az egyik legfontosabb feladatává vált, hogy megindokolják, és hihetővé tegyék a Rachelt övező misztikumot.

Rachel, akárcsak az előző évad során, a Before the Storm teljes leforgása alatt inkább tekinthető a történetet mozgató fogaskeréknek, mintsem kiforrott karakternek. Az első perctől az utolsóig teljesen passzív szerepet tölt be, egyedül akkor cselekszik, mikor a sztori előremozdítása a tét, de néha még akkor sem. Rachel éppen olyan, mint a legtöbb RPG-ben a küldetéseket adó NPC-k: „használni akarom a távcsövet, szerezz hozzá aprót; találkozni akarok anyámmal, győzd meg, hogy jöjjön ide”.

Ez a szemlélet pedig több szereplő esetében is fellelhető. Rachelön kívül Chloe majdnem-pasijának, Eliotnak a szála a helyzet komolyságát fokozná, ehelyett viszont csúnyán elbotlik a saját igyekezetében, és elszalasztott lehetőségként csupán lábjegyzet marad.

A sztori az első két epizódig tökéletesen működik, aztán az utolsó, végső résszel összeomlik a saját súlya alatt. A Before the Storm a szerettünk elvesztése utáni depressziót, és az azzal való együttélést szeretné fókuszba állítani, még a legvégső döntés is erre az irányvonalra épül. A játék ezen eleme remekül is működik, csakhogy az odavezető út kuszasága és a történetszálak átgondolatlansága megöli a próbálkozást. A bónusz epizód valóban „csak” egy egyórás különkiadás, semmivel sem lesz több, vagy kevesebb tőle a program, ez a tulajdonsága pedig voltaképpen teljes egészében jellemzi magát az egész évadot is.