LittleBigPlanet 2

LittleBigPlanet 2

Akik szerették a LittleBigPlanet első részét, azok bizonyára a második epizódot is imádni fogják. Őket nem szükséges meggyőzni arról, hogy ezt a játékot bizony komoly hiba lenne kihagyni, sokkal inkább azok szemét szeretném felnyitni, akiknek valamilyen rejtélyes oknál fogva eddig elkerülte a figyelmüket ez a gyöngyszem, esetleg nem kapták meg a kellő löketet, ami a játék azonnali megvételét segíti elő. Annyit mindenképpen szükséges tudni, hogy a játék alapja szinte semmit sem változott az előző részhez képest: ugyanaz a kedves és aranyos figurákkal megszórt platformjáték maradt, mint amit két évvel ezelőtt megszerettünk. A fejlesztőcsapat, a Media Molecule persze minek változtatott volna bármin is, hiszen már korábban is nagyszerűen működött a játék minden egyes részlete. A jól bevált elemeket feleslegesen bolygatták volna meg, inkább az eddigi élményre dobtak rá még egy lapáttal, és az alapokat képező Create módon javítottak, továbbá bevezettek néhány új játékmenetbeli elemet is. Bár igaz, az előzetes információk alapján félő volt, hogy egy maréknyi újítás kevés lesz a számozott folytatáshoz, azonban annyit már most leszögezhetünk, hogy a kész produktummal maradéktalanul elégedettek lehetünk.

Változatlan alapok


Akárcsak az eredeti, az LBP 2 is egy nagyszerű platformer, amely kidolgozott egyjátékos móddal rendelkezik, viszont fontos kiemelni, hogy a játék legnagyobb vonzerejét a kooperatív mód, illetve a pályaszerkesztő jelenti. A főszereplő továbbra is Sackboy, az első pillanattól imádni való figura, akinek feladata a különböző akadályokon való átjutás, valamint a pályákon megtalálható levonók, grafikai elemek és más, később felhasználható tárgyak gyűjtögetése lesz. A teljes egészében háromdimenziós külső mellett a játéktér 2D-s, a térben való mozgás három különböző síkon engedélyezett. A Story mód a fejlesztők által készített pályákat veszi sorra, amely igaz, hogy némi történetet is bemutat, de ezen a területen ne számítsunk semmi igazán kiemelkedőre. Sokkal inkább arról szól ez a rész, hogy megtanuljuk kezelni a játékot, megismerkedünk az irányítással, mindemellett a legfontosabb, hogy látni fogjuk, milyen lehetőségeket rejt a pályaszerkesztő. A különböző világok egy csomó nagyszerű ötletet vonultatnak fel, mindegyik pálya teljesen egyedi, és a játék előrehaladtával folyamatosan egyre nehezebbek lesznek. Igaz, hogy első hallásra a közel 30 pálya nem tűnik kifejezetten soknak, viszont mindegyikük kellően hosszú, emellett a százszázalékos értékelésért komolyan meg kell majd dolgoznunk. Abban az esetben, ha minden apróságot szeretnénk összegyűjteni, garantáltan izzadni fogunk, hiszen a sok-sok rejtett hely megtalálása mellett lesznek igazán komoly feladatok is, melyek próbára teszik az ügyességünket – ezek még a gyakorlott játékosokat is kemény kihívások elé állíthatják. A megszokott platformer részek mellett találkozni fogunk egy sor meglepő újdonsággal is, így például egy méhecskére felpattanva egyik pillanatról a másikra egy lövöldözős játékká változik át a LittleBigPlanet. Több poént természetesen nem szeretnék lelőni a Story módból, mindenkinek meghagyom a felfedezés örömét, viszont annyit mindenképpen el kellett árulnom, hogy milyen meglepő helyzetekbe is tud keveredni a mi Sackboy-unk.


Újdonságok


Az előbb említett egyedi pályarészek mellett lesz egy sor új játékmenetbeli elem is, melyek még érdekesebbé teszik a programot. Az egyik legfontosabb, hogy a felszedhető extrák száma jelentősen kibővült. Lehetőségünk lesz arra, hogy a kilőhető kampó segítségével felkapaszkodjunk bizonyos tárgyakra, a különleges kesztyűnek köszönhetően erősebbek leszünk, és a nagy és nehéz objektumokat is megmozgathatjuk. Természetesen az első részből ismerős tárgyak is visszatérnek: a jetpack, a vizes pályákhoz elengedhetetlen oxigénpalack, illetve a Metal Gear Solid-os letölthető szakaszokon bemutatkozott festéklövő fegyver is a repertoár részét képezi.

A közösségi funkciókat tekintve is jelentősen átszabták az LittleBigPlanetet, hiszen egyszerűbbé vált a keresés, logikusabban lettek kategorizálva a pályák, mindemellett a barátaink ajánlásai is könnyebben érhetők el. A PlayStation Network azonosítónkkal az LBP.me közösségi weboldalra bejelentkezve összeállíthatunk egy listát, melya játék következő elindításánál automatikusan letöltődik. Közvetlenül a számítógépünk böngészőjében válogathatunk a legújabb, illetve a legtöbb pozitív értékelést bezsebelő pályák közül, a fejlesztők ajánlásait szintén itt nézhetjük meg. A közösségi funkciókat tekintve tehát a legapróbb részletre is gondoltak, külön jó pont, hogy minden nagyszerűen működik.

Alkoss!


Mint arról már korábban volt szó, a játék csúcsát nem maga a Story mód, sokkal inkább a Create menüpont jelenti. Itt hozhatjuk létre egyedi pályáinkat, melyeknek csak a kreativitásunk szabhat határt. Már most is rengeteg érdekes aréna és játékmód áll a rendelkezésünkre, melyek sok esetben még csak nem is hasonlítanak az LBP álomszerű univerzumára. Felejtsük el a klasszikus értelemben vett pályaszerkesztőt, és képzeljünk el egy olyan világot, ahol a különböző elemek segítségével nemcsak platformjátékot, hanem sok más dolgot is létrehozhatunk. A mélyebb testreszabhatóságnak köszönhetően a korábban említett 2D-s játékok mellett lehetőségünk van megalkotni akár egy teljes egészében háromdimenziós lövöldözős játékot, felülnézetes versenyjátékot vagy bármilyen egyéb stílusú ügyességi címet. Természetesen akkor sincs probléma, ha nem vagyunk fogékonyak a szerkesztősdire, hiszen a közösségi szekcióban több százezer, sőt, akár millió, mások által létrehozott arénát próbálhatunk ki. Az első rész összes pályáját megkapjuk (ez a szám jelenleg 3,5 millió felett jár), ami mellé naponta százasával érkeznek az újabb darabok. Már most rengeteg arcade játék megkapta a saját LittleBigPlanetben létrehozott klónját, a legendás Pong, a Pac-Man, illetve többfajta léghokis programot és tower defense játékot is kipróbálhatunk.

LittleBigPlanet 2

Tökéletes


Az LBP2 egy fantasztikusan jó játék lett, nem is gondoltuk volna, hogy a fejlesztők képesek lesznek ennyi újdonságot belezsúfolni a programba. A már alapból nagyszerű pályaszerkesztő egy csomó új elemmel lett gazdagabb, új grafikai motort kapott a játék (bár a különbség az első részhez képest nem igazán szembetűnő), az apróbb, de annál izgalmasabb játékmenetbeli újdonságok pedig egy újabb szintre emelték az LBP-élményt. Egyedüli hibának talán csak a kezdeti irányításbeli nehézségeket lehet felróni, viszont idővel mindenki bele tud majd rázódni. Hiba lenne kihagyni, hiszen egy játék áráért egy rendkívül színes univerzumot kapunk, mely sok-sok érdekes játékot rejt.