Eddig szinte az összesen Magicka-játékhoz volt szerencsém. Volt amit jobban élveztem és volt, amit kevésbé. Azonban a Magicka 2 esetében nem tudom eldönteni, hogy melyik oldalra álljak. Egyes eszközölt változtatások segítenek az egyszeri játékosnak, amíg mások sokat rontanak az élményen.

ESTI MESE

Vlad, aki NEM vámpír, elmesél nekünk Midgardról és egy Aldrheim nevezetű mágusképzőről, melynek tanulói megmentették a világot a pusztulástól, hogy zászlóik alatt egyesülhessen minden ember - jaj, ez egy másik szkript. Szóval a varázslók tették a dolgukat. Egyre több és több akadémiát alapítottak szerte egész Midgardban, míg végül a békés szövetkezés viszályba torkollt. Egy rettentően gonosz erő egymás ellen fordította a mágiahasználókat és ekkor elkezdődött a Varázslók Háborúja, melynek végére foghíjassá vált a mágusok hada. Eközben Midgard lakosai örvendeztek, amiért végre-valahára nincsenek többé olyan „segítőik”, akik a megmentésük közben felgyújtják a kukoricást, hogy télire ne maradjon több tengeri az éléskamrában.

A buli a tetőfokára hágott, fesztiválokat, közös eszem-iszom partikat tartottak, ahova a varázslókat senki sem hívta meg. Aztán egy nap Nostrir, a jós, megjövendölte egy gyermek eljövetelét, aki a Háború alatt elkóborolt energiákat magába szippantva jött a világra. A pici érettségére olyan erőt fog birtokolni, amely véget vethet a világ minden szenvedésének. Ám a prófécia egy árnyról is beszél, amely romjaiba taszíthatja egész Midgardot. Éppen ezért Vlad, aki még mindig nem vámpír, megszakítva több évtizeden át tartó, jól megérdemelt vakációját hazautazott az aldrheimi kastélyba. Itt összegyűjtött egy csapatot, melynek tagjait megbízta a csecsemő felkutatásával. Azt azonban senki sem tudja, hogy hogyan néz ki a gyerek, milyen nemű és hol találják meg, de hát ilyen részletkérdésekkel minek foglalkozni.

A sztori mód egyik legnagyobb pozitívuma, hogy élvezéséhez nincs szükség az első epizód ismeretére, önmagában is megállja a helyét. Ez nem véletlen, mivel a Magicka 2 az első olyan játék a franchise történetében, ami nem kizárólag PC-re jelent meg. A debütálás egy időben történt a PS4-es port kiadásával, ennek köszönhetően, ha számítógépen játszunk most már gamepadet is használhatunk az egér és billentyűzet mellett. Ellenben ez kevésbé ajánlott, mivel az irányítás nehézkes és sok gyakorlást igényel a billentyűleosztás miatt, amit a beállítások között nem lehet testreszabni.

MÁGUS CSINÁLNI TŰZ, UFF

A Magicka 2 egyszerre próbálja megreformálni az eredeti játék harcrendszerét és hű maradni hozzá. A sorozat első darabjában látott varázslási mechanikát csaknem ugyan abban a formájában láthatjuk viszont a második részben: nyolc elemből válogatva, maximum öt kiválasztásával varázslatokat kell kombinálnunk. Az elemek (víz, tűz, élet, halál, jég, pajzs, kő és elektromosság) egyenként is hatásosak, de ha legalább kettőt használsz, sokkal hatékonyabban tudsz védekezni és támadni. Például ha a fagyasztást, a vizet és a halált kevered, akkor mérgezett jégcsapokat fog lövöldözni, ami fokozatosan gyengíti az ellenfelet. Ha pedig a pajzsot és a követ olvasztod egybe, akkor létre jön egy sziklafal, ami menedéket nyújt a goblinok nyilai elöl. A leghatékonyabb azonban mégis az, amikor társaiddal keresztezitek egymás varázslatát és a két sugarat egybevezetve robbanást idéztek elő. Így tudjátok a legtöbb kárt tenni a környezetben és, ha nem vigyáztok, önmagatokban.

Ahogy előre haladunk a sztoriban különböző magasabb szintű varázslatokat és tárgyakat, úgynevezett artifactokat oldunk fel; utóbbiról később még szót ejtünk. Ezek az erősebb és hatékonyabb igék sok színben vannak jelen a játékban, kezdve az egyszerű gyorsító mágiával, amely megháromszorozza a sebességed egy rövid időre. Vannak komolyabb spellek is, mint például a meteorzápor vagy a tűzszőnyeg. Ezeket a varázslatokat vagy magadtól betanulod, vagy használod a gyorsgombokat, amelyekhez egy-egy ilyen combos ige van hozzátársítva. Az, hogy a számbillentyűk 1-4 közti lenyomásakor melyik varázslat aktiválódjon beállítható a görgetősávot előhozva. Egy-egy használatot követően a varázslatot ábrázoló képecske elszürkül és pár másodpercre használhatatlanná válik. Az igézésen kívül akad még egy barátod, a jobb kezedben szunnyadó kardod. A pengét megbűvölve felruházhatod mágikus erővel, így sokkal effektívebbé téve a kaszabolást.

SOK BANÁN SEMMIÉRT

Most, hogy kitárgyaltuk a sztorit beszéljünk egy kicsit a Challenge, vagyis kihívás módról. A játék ezen részében egyedül vagy három barátoddal karöltve küzdhettek meg a hullámokban érkező ellenséges csapatokkal. Összesen hét különböző aréna közül választhattok, melyek igen változatosak. Akad itt síkság, börtön, erdős táj, de még havas hegyvidék is. Ha túlélitek mind a 20 hullámot, akkor felszerelést és egyéb jutalmakat kaptok. Hogy sikerrel vehessétek az akadályt, vagy éppen még nagyobb kihívás elé állítsátok magatokat, a játék elején választhattok 7 darab artifactot. Ezek a tárgyak segíthetnek a túlélésben, vagy akár az ellenség malmára is hajthatják a vizet.

Az online kooperatív játéknak megvannak a maga veszedelmei. A játékosok nem segítik egymást, inkább csak ész nélkül varázsolnak, elfelejtenek újraéleszteni, stb. Koordinálatlan káosz az egész, de a megléte szükséges, mert ezt a játékot nem lehet egyedül végigvinni. Nem tudom, hogy bug miatt vagy másért, de ha egyedül próbálod teljesíteni a kampányt, akkor a rendszer kétszer küldi rád az összes ellenséget. Ebben benne foglaltatnak a minibossok és a fejezetek végén legyőzendő főellenfelek is, ami nem kicsit rizikós.

És ez miért baj? Nos, egyszer büntetés nélkül meghalhatsz, és szinte azonnal újjáéledhetsz, ám miközben ez történik a rendszer az ellenséges had kellős közepére dob, ahol azonnal szétszednek. Ezt orvosolandó az első installációban kaptál pár másodperci menekülési időt, amikor sérthetetlenné váltál. Sajnos ez a tulajdonság kiveszett a Magicka 2-ből. A varázslataid nem olyan erősek, hogy egyszemélyes haderőként kiirtsd az ellent. Az elemkombinációk használata közel sem annyira hatásos, mint korábban. Csak csapattal vagy képes robbantgatni és megnyerni egy-egy csatát. Emiatt a sok apróság miatt mondom azt, hogy Magicka 2 az elődjéhez viszonyítva egy lebutított harcrendszerrel operál.

Ami a kooperatív játékot illeti, az sem piskóta. Ha be akarsz szállni egy online meccsbe, akkor a legtöbbször a fejezet közepén csöppensz be a lobbiba. A szobatulaj elnyomja az átvezetőket, ezáltal nem tudod követni a sztorit. De legalább működik a netkód. Ez egy Magicka játék esetében több mint felüdülés. Rossz hír azonban, hogy a kiadás idején, csúcsidőben annyira túl voltak terhelve a Paradox szerverei, hogy képtelenség bejelentkezni, így lőttek a közös játéknak, nem érhetőek el az online funkciók és a mentéseket kétféleképpen kezeli a rendszer. Az online játékot nem tudod folytatni offline, szóval bármilyen haladást érsz el, az voltaképpen elveszik – remélhetőleg ez csak a kiadás miatti őrület miatt van, és mire ezeket a sorokat olvassátok, már lecsengett a láz.

REKVIEM

Habár a Magicka 2 nem ér fel az elődjéhez, képtelenség teljes szívvel haragudni rá. Sajátos humora még mindig a játék fénypontja és ehhez társulnak az apró-cseprő jellegzetességek, amiket más játékokban nem találsz meg. Ezek továbbra is fellelhetőek a Magicka 2-ben, pedig nem az eredeti készítők keze munkáját dicséri a program. Barátokkal és egy jó társasággal így is élvezetes és nagyszerű szórakozást nyújt.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!