Vannak ma már méltatlanul elhanyagolt műfajok a videójáték-iparban. Alig készül RTS, illetve a sportprogramok között is csak a foci, kosár, baseball, amerikai futball játékok jelennek meg évente. Igaz, időnként azért becsúszik egy kézilabda vagy más sportot feldolgozó alkotás. Az elmúlt évtizedben nagyon hiányoltuk a teniszjátékokat, pedig egykor létezett egy Virtua Tennis-sorozat, egy Top Spin, vagy akár egy Grand Slam Tennis.

A fejlesztők annak ellenére nem foglalkoznak eleget ezzel a páros labdajátékkal, hogy szinte minden földrészre jut egy nagy bajnokság, amiben rengeteg pénz van. Az elmúlt évtizedben a sport népszerűsége ellenére sem készült igazán minőségi teniszjáték. Az utolsó Top Spin 2011-ben jelent meg, most azonban itt van a Matchpoint: Tennis Championships, amely a teniszrajongók kegyeiért, na meg pénzéért száll versenybe! Lássuk, hogyan!

Szerva itt, szerva ott

Szóval itt van ez a hiánypótló alkotás, ami nem AAA kategóriás játék, de még így is képes meglepetést okozni. Pozitívat és negatívat egyaránt, de mielőtt erre rátérnénk, lássuk az alapokat! A tenisz kötött szabályai miatt nem lehet nagyon egyénieskedni, de a kötelező dolgok megvannak. Van gyors meccs, karrier és online játék, edzés, ezekből lehet válogatni. De mielőtt a teniszrajongók a pályára lépnének, hogy jól elverjék valamelyik világsztárt, még nekik is érdemes lehet megtanulni a labdakezelést, mert enélkül lehet, hogy gyors menekülés lenne a stadionból.

De mielőtt erre sor kerülne, egy egyedi játékost kell létrehozni. Meg lehet határozni a fejformát, a szemszínt, a hajszínt, azt, hogy mit viseljen sportolónk, de ennél mélyebb lehetőségek nem állnak rendelkezésre, így a következő lépés, hogy pályára küldjük emberünket. És itt jön az első pozitív meglepetés, hogy vannak licencek a játékban: Asics, Head, Wilson és más sportruházat és sportszergyártók logóit láthatjuk a küzdőtéren, sőt még világsztárokat (pl. Nick Kyrgios) is sikerült megnyerni a játéknak, ami kifejezetten örvendetes dolog.

A labdakezelés alapvetően a kontroller négy jobboldali gombjára van kidolgozva: itt tudunk különböző ütéseket elindítani, vannak ütés-módosító lehetőségek, illetve meg lehet határozni az ütés erejét is. Adogatásnál a labda iránya meghatározott, de már az első visszaütésnél is csak tizedmásodpercek vannak arra, hogy eldöntsük, hogy a labdát hova helyezzük, és egy rossz döntés máris előnyt ad az ellenfélnek, aki már a karrier legelső meccsén is magasan felettünk állhat: itt bizony meg kell küzdeni a pontokért. A jó teljesítmény tapasztalati pontokat és más jutalmakat adhat, melyek javíthatják statisztikáinkat és pozíciónkat a ranglistán való menetelésen.

Ugyanakkor a pontok megszerzése szempontjából hiába érdekesek a meccsek, ha azok nem igazán tartalmaznak életet. Bár a játékosok animációi szépek, mozgásuk egyenletes, a háttérben észre lehet venni a hiányosságokat. A nézők élettelen bábuk, a kommentár limitált, a meccsek végén nincs kötelező kézfogás, és így tovább. Rengeteg meccsen lehet részt venni, időnként feltűnnek valós versenyzők, de általában nevenincs AI sportolókkal kell megküzdeni.

Mérkőzéslabda?

A Torus Games alkotásának vannak alapvető hiányosságai, mégis azt lehet mondani, hogy élvezhető. Igaz, a tálalás inkább csak kellemes, mint szép, de van benne valami, ami miatt mindig pályára léptünk, újra meg újra. Tenisz kifejezéssel élve első szervának megfelelő a Matchpoint: Tennis Championships, de az igazi mérkőzéslabdáig még sokat kell dolgozniuk a fejlesztőknek, ha folytatni akarják a tenisz meccseket.