A Metal Wolf Chaos XD előélete még az első Xbox konzolon kezdődött, Japán-exkluzív címként; a platform és a szigetországi exkluzivitás párosa pedig eleve a feledés homályába száműzte a játékot. Az évek teltek, a felelős From Software közben a konzolos rétegjátékgyártó vállalkozás formáját kinőve nemzetközi szupersztárrá vált, a Devolver pedig kiemelte ezt az obskúrus gyöngyszemet a feledés masszájából. Így állt elő az a furcsa szituáció, hogy a Metal Wolf Chaos XD a 2019-es nyár egyik legkülönlegesebb címeként áll most előttünk.

CSUPASZ MECHAPISZTOLY

Szögezzük le mindjárt az elején: a Metal Wolf Chaos XD egy szatíra, ami baromira nem veszi magát komolyan. A játék első fél órájában komolyan kellemetlenül éreztem magam, mert a történet (blőd mivolta ellenére is) rezonál az aktuális közhangulattal. El tudom képzelni, hogy aki nagyon bele van csavarodva a napi világpolitikába, az nézőponttól függően akár nemtetszést is találhat a mesemondás stílusában. Javaslom hát, hogy aki egy japános mecha címként szeretne tekinteni az MWC egészére, az vagy halkítsa le a túljátszott dumákat, vagy barátkozzon meg az olykor Nagy Durranást és Csupasz Pisztolyt is lepipáló stílussal – de ez csak a jéghegy csúcsa!

Ahogy fentebb is írtuk, a sztori nagyjából arról szól, hogy a mechával megpattant elnök a nyugati parttól kelet felé tartva egyesével szerzi vissza az USA jelentősebb területeit a puccsistáktól. Ez jelenti a pályák füzérét is, a térképen kiválasztjuk az adott küldetést, aminek teljesítése után felszabadul az adott terület. A helyszínek mai szemmel nézve eléggé szárazak, de aki játszott az elmúlt egy-két generáció From címeivel (pl. az Armored Core-sorozattal), vagy más szigorú, tech-fókuszú japán akciójátékkal, az tudja, hogy mire kell készülni. Szerencsére a mechanikus játékmenet (Pun intended!) stílusát a pályák feladatai, eltúlzott elemei, a főnökharcok és az egyéb eseti történései is feldobják, de még ezzel együtt is soknak érezhetjük a lőszer-szivacsként operáló célpontokat, vagy a mindenhonnan érkező ellenfeleket. A kihívás nem egyszerű, rá kell jönni a fegyvereink célpontok szerinti hatékonyságára, és folyamatos mozgásban kell tartani a vasat, ha nem akarunk gyorsan a füstölgő farkasroncs áldozatává válni. A pályák között egy erőforrásmenedzsment, és fegyverfejlesztős réteg is helyet kapott, ami nemcsak remek szórakozásként dobja fel a pályák közötti intermezzókat, de az újrajátszhatóságot is fokozza.

FÉNYES PÁNCÉLOM A NAGYOTMONDÁS!

Meglepő, de a Metal Wolf Chaos XD nem néz ki botrányosan rosszul. Pont annyira nyúltak az eredeti játék látványához, hogy az most is fogyasztható legyen, így az embernek olyan érzése van, mintha valami korai PS3-as vagy X360-as játékkal játszana. Az átvezetők dinamikusak, az operatőr kifejezetten szeret a terepek nagytotáljával és a mecha-pornó intimebb pillanataival hirtelenkedni. A szinkron és a hangkép viszont botrányosan gyenge, de valahogy ez is hozzáad a B kategóriás jelleghez. Újabb ellenpont: a felhasználói felület japán konzoljátékokhoz mérten áttekinthető és logikus.

Főleg akkor ajánlott a Metal Wolf Chaos XD, ha ott voltál akkor, amikor pár generációval korábban ezek a japán rétegjátékok hódítottak. Mai szemmel nagyon furcsa lesz, amit a program kínál. Épp ezért jobb érteni, hogy kinek szól. A célközönség számára egy elfeledett kincset porolt le a Devolver, nekik ez a megjelenés már eleve egy harsány ünnep!