A Monster Hunter XX tavaly augusztusi japán megjelenése után, ahogy az várható volt, a szokásos egy éves késéssel ugyan, de végre a világ többi részére is befutott a szörnyvadász sorozat első Nintendo Switch epizódja Monster Hunter Generations Ultimate címen. A korábbi Nintendo 3DS résszel való névegyezés nem véletlen, hiszen a játék gyakorlatilag a Generations feltupírozott és kibővített változata olyan vadonatúj fenevadakkal, amiket még John Hammond is megirigyelne.

A Generation Ultimate a történelmi Capcom rekordokat döntögető World-del ellentétben még a „klasszikus” Monster Hunter játékok sorát erősíti, így ugyan az előbbiben bemutatott újdonságok, mint a nyomolvasás, a Tarzanként való lengedezéshez elengedhetetlen grappling hook, a természetes csapdaként használható indák, vagy a drop-in multis becsatlakozás és egyebek kimaradtak, de ettől még így is egy rettentően tartalmas és izgalmas játékot kaptunk.

Semmin sem spóroltam

A legszembetűnőbb újdonság egyértelműen a grafika, ami gyakorlatilag egy teljesen új játékot varázsol a Generations Ultimate-ből. Nintendo Switch-en pengeéles formában láthatjuk viszont a korábbi Nintendo 3DS változat mosottas textúráit, és ugyan az eredmény korántsem olyan látványos, mint a World esetében, de így is roppant mutatós az összkép, ami még a nagyképernyőn is megállja a helyét. A pontosság kedvéért a játék Handheld módban 720p, míg a dokkolóban 1080p felbontásban élvezhető.

A második nagy élményjavító tényező az irányítás. A C-Stick megjelenésével sokat javult a kamerakezelés Nintendo 3DS-en, de még mindig nem volt az igazi, a Joy-Con teljes értékű analóg karja viszont végre kényelmes és precíz megoldást kínál a problémára, és nem mellékesen a manőverezést is jóval könnyebbé teszi a „csuszka” analóg után.

Aki ismeri a Monster Hunter sorozatot már tudhatja, hogy nem éppen arról híres, hogy kézenfogva vezeti át a játékosokat a kihívásokon, így bizony a szörnyek legyőzésének módjára, a különböző tárgyak fellelhetőségére, a több tucat páncél és fegyver alapanyagának megtalálására mind-mind magunknak kell rájönni, de szerencsére a roppant aktív és lelkes Monster Hunter közösségnek hála az interneten gyakorlatilag másodpercek alatt fellelhetjük a választ minden felmerülő kérdésre és problémára.

A Generations játékosoknak valószínűleg nem kell bemutatni őket, de a szokásos arzenál mellett ezúttal Vadász Stílusokat (Hunting Styles) és különleges Hunter Arts technikákat is bevethetünk a sikeres vadászat érdekében. Előbbiből összesen 6 áll a rendelkezésünkre, melyből 2 teljesen új (Valor és Alchemy) és ezek mindegyike más-más mozdulatsorokat biztosít drága vadászunknak a maga előnyeivel és hátrányaival, valamint a választott stílustól függ az is, hogy pontosan hány Hunter Arts kaphat helyet arzenálunkban. Stílusunkat már a játék legelején kiválaszthatjuk, de nem érdemes órákat töprengeni a döntésen, mivel szerencsére bármikor váltogathatjuk őket két küldetés között.

A Hunter Arts technikák kínálata már jóval szélesebb, amit feladatok teljesítésével folyamatosan tovább bővíthetünk. Vannak köztük brutális támadások, válaszcsapások, kitérő manőverek és gyógyító mozdulatok egyaránt, amik azonban csak az Arts Gauge feltöltését követően vethetők be, második érintőkijelző hiányában ezúttal az iránygombokkal. Ezen technikák között vannak általános és fegyver specifikus fajták is, de a jól időzítve bármelyik sorsfordító lehet a fenevadakkal vívott harcok során.

A természet utat tör

A Generations a „sorozat történetének legtöbb szörnye” ígérettel érkezett meg anno Nintendo 3DS-re, amit be is váltott, de a Generations Ultimate most rárakott még egy lapáttal. A tömérdek korábbi szörny mellett a játék négy faluját fenyegető Fated Four négyes új, még veszedelmesebb változatával, két sosem látott bestiával, két új Deviant (korábbi csatát túlélt szörnyek új képességekkel és mozdulatsorokkal bíró verziója) fenevaddal és számos más kihívással állítja szembe a vadászokat – az új G nehézségű küldetésekről nem is beszélve, amik garantáltan megizzasztják a legedzettebb veteránokat is.

Persze szerencsére nem kell magányosan szembenéznünk a Generations Ultimate veszélyeivel a 4 fős internetes vagy akár lokális multinak köszönhetően, amivel 3 vadásztársunk oldalán cserkészhetjük be hatalmas prédáinkat. Nem csak vadászként, de a Prowler módban akár bundás kis fegyverhordozónkkal, avagy a Monster Hunter sorozat ennivaló, Felyne szőrgombócaival is szerencsét próbálhatunk a vadonban. A macsekok ugyan nem olyan erősek és nem képesek ugyanazon tárgyak használatára, mint a vadászok, de cserébe többek között végtelen az állóképességük, gyorsabban gyűjtögetnek, csak kétszeri kiütés után kerülnek vissza a táborba és még sajátos a fegyverzetük is.

Mindent egybevéve tehát a Monster Hunter Generations Ultimate ugyan „csak” a Generations felújított és kibővített változata, de grafikában ég és föld a két verzió közötti különbség, a Joy-Con kontrollerekkel mérföldekkel jobb a játékélmény, mindezekkel együtt pedig a Switch adottságainak köszönhetően a hordozhatóságát sem veszítette el a játék. Az exkluzív tartalmaknak hála az új és Generations játékosok egyaránt találhatnak benne újdonságot, utóbbiak pedig akár Nintendo 3DS mentésüket is átvihetik a játékba. A Monster Hunter élményre kiéhezett Switch tulajdonosoknak igazi oázis a sivatagban, azonban ha valakinek más konzol is van a háztartásban, nem számít a hordozhatóság és még csak most ismerkedik a sorozattal, akkor a World praktikusabb belépőcím lehet a Monster Hunter világába.