Monster Jam Steel Titans

Monster Jam Steel Titans teszt

Nagy kerekű autószörnyek volánja mögé ültünk, majd ugratón, kerítésen, autóroncson, sivatagi dűnéken, stadionokon és hepehupás virágmezőkön át hajtottunk az aranyéremért. De vajon mennyire volt jó ez nekünk? Teszteltük a hiánypótló Monster Jamet.

Gyermekként imádtam a Rendőrakadémia 6 vonatkozó jelenetét. Tudjátok, ahol Tackleberry és a gyogyós hekus banda egy gigantikus szörnyautóval indul a főgonosz után. Akkoriban (pláne vidéken) óriási szám volt, ha egy-egy ilyen járgányt élőben is láthattunk, de ahogyan az ember a kedvenc kölyökkori zokniját is kinövi, úgy a monster truckokkal szembeni csodálatomat is elhagytam valahol az évek során. Mostanában a videojátékok univerzumában sem találkoztam túl gyakran a témával, így különösen jól esett, hogy valaki előrángatta a kalapból. Mondjuk ki kerek-perec: a Monster Jammel a Rainbow egy jelentős hiányt foltozott be az elérhető motorsport-palettán.

Szörnylekvár

A Monster Jam titulus persze nem egy légből kapott cím: a brand alatt egy régóta futó show-műsort kell köszöntenünk, a mostani játék is ezt a márkanevet szeretné meglovagolni. Sajnos azonban az ígéretes indulás ellenére a Steel Titans pontosan olyan, mint a sport- vagy ismeretterjesztő csatornákon futó doku-realityk. Szól a műmetál, repkednek a méretes feliratok, dögös, csillogó, krómmal kivert gépállatok próbálják az arcodba dörgölni, hogy amit látsz, az menő és az már valami. Maga a játék pedig pont olyan felszínes és sekélyes, mint ezek a műsorok.

Egy hosszas, és kissé bugyuta tutorialt követően fokozatosan megnyíló nyitott terepen találjuk magunkat, mintegy szabad játék formájában. Ami vicc, hogy ha már a betanító módot interaktívan bele tudták illeszteni a térbe, akkor a kampányt és a játékmódokat miért nem? Szóval nyomunk egy pause-t, az itt felnyíló lehetőségek közül tudunk kampányba vonulni vagy gyorsfutamokat indítani. (Multi nincs, nem is volt, ne is kérdezd!)

A kampány több tematikus versenysorozat köré van felfűzve, de az egész száraz, mint a sivatagi napon szikkasztott monster truck abroncs. Szinte bármit is csinálunk a versenyek során, a játék helyi valutája üti a markunkat, amivel a megnyíló járgányokat fejleszthetjük több ízben. Erre szükség is lesz, mert tapasztalatunk alapján a nehézségi szintek váltakozását leginkább az AI alatt ülő vasszörny szintje határozza meg. Apropó mesterséges intelligencia – az nem nagyon van, a játék fő kihívását nem is a buta ellenfelekben kell keresni, hanem a nagyot pattanó, súlyponton könnyedén túllendülő járgányunk irányításában. Amúgy, ha ráérzünk, egészen jól megy majd a gép terelgetése, idővel már-már élvezetes is a talajfogás vagy a kanyarodás, de ez főleg a versenyekre igaz. A trükköknél több mint furcsa dolgokra képes az Unreal 4 motorban hangolt fizikai modell.

Játékmódok terén nincs okunk panaszra: lesz egyéni, párbajszerű vagy nagyobb létszámú versenyzés, ritmikus pattogás, freestyle, kétkerekes trükkökre alapozó móka, irányjelző bójákat követő hajsza, és az egyik legjobb buli, a kombókra alapozó törés-zúzás. Sajnos a roncsderbi részekhez csak minimálisan kidolgozott deformációs modellek társulnak, így hiába várjuk, hogy 2019 számítási kapacitásához illő környezeti rombolásban vegyünk részt. És ahogy azt fentebb is írtuk, ehhez a sok lehetőséghez nem sikerült izgalmas keretet, kampányt vagy többeket vonzó multiplayer lehetőséget adni.

Ráférne egy nagygenerál

Sajnálom a Steel Titanst, mert tényleg egy méretes űrt tölthetett volna ki a témaválasztásával. Azonban ez a cím sajnos tökéletesen beleillik a közepes MX vs ATV- vagy az unalmas és szintén sok ponton elmaradott Milestone-produkciók sorába. Tudom, a Guru korábbi számaiban ezek olykor magasabb százalékot is elértek, nekem viszont nem veszi be a gyomrom ezt a középszert.