Meg lehetett persze találni a jót akkor is. Csak elég, ha az újítás felé tendáló lépéseket vesszük figyelembe. Na jó, többesszámban azért mégsem helyes a megfogalmazás, legyen csak simán lépés. A Milestone ugyanis megpróbálkozott lendíteni kicsit a hosszabb ideje változatlan karriermódon azzal, hogy saját csapatunkat megalapítva vághattunk neki a MotoGp géposztályok meghódításának. Természetesen ez nem elég, még talán az elégségeshez is kevésnek tűnhet, de nem buktattuk meg a diákot, hiszen egy tisztességesre sikeredett Valentino Rossi-játékot nehéz elsőre túlszárnyalni. A jó tanár ilyenkor megpróbálja feltételezni, hogy a diák is hasonlóan mérlegel, aztán a következő vizsga alkalmával majd tényleg megint odateszi magát. Kár, hogy ezúttal oktondi maradt a tinó, sőt még annyira sem emlékszik az anyagból, mint amennyivel legutóbb elhasalt…

KINCS, AMI NINCS

A MotoGp 18-ban már saját csapatot sem kreálhatunk magunknak, csak nemes egyszerűséggel a Red Bull Rookie Cup versenyzőjeként vágunk neki a karrierünknek, hogy a rövidke szezon vége felé megkapjuk az első Moto3-as szerződésajánlatainkat. Ha persze nem érezzük még magunkat érettnek erre, maradhatunk a jövő reménységei között, de ha sikerült első nekifutásból bajnokká válnunk, akkor ennek már nem sok értelme van. Száguldásunknak egyébként két szemmel látható célja van. Egyrészt a játékhoz tartozó teljesítmények megszerzése, másrészt a motorunk fő komponenseinek fejlesztése. Ezenkívül, drága olvasó, semmi. Egyszerűen a csalódottság beszél belőlem, mert hol marad az MXGP vagy a Monster Energy Supercross játékokban megismert, végtelen cicomázási lehetőség?

KITŰNŐ ALAP, PUMPÁLÓ ADRENALIN

Amin látszik, hogy tényleg foglalkoztak vele, az a motorok irányítása és a mozdulatok kiváló összehangolhatósága, ami persze realisztikus fizikai beállítások mellett tűnik csak fel igazán – a játék ezen része igencsak pöpec lett. A grafikai megvalósítás az újonnan bevezetett Unreal Engine 4-nek hála szintén nagyon pengére sikeredett (az előző részt még egy ezeréves, belsős motor hajtotta), noha olykor akadnak textúrák, amelyek nem töltődnek be időben, ennél fogva pedig elég homályosak – de a versenygépek és a pilóták karakterei akkor is szépre sikeredtek. A versenyek hangulata zseniális, annak ellenére, hogy egy rémesen bugyuta kommentátor vezeti fel a köröket. És hát, amikor egyetlen másodpercen belül fut be három versenyző, akkor nincs is mit csodálkozni azon, hogy az embert az adrenalin még csak-csak elcsábítja pár verseny erejéig. Érdekesség, hogy 2018-ban is elstartol a MotoGP eSport Championship, ami külön menüt is kapott a játékban. Az esport.motogp.com oldalon regisztrálva először majd online kihívások elé állítanak titeket, hogy aztán az igazán tehetséges játékosok a valós versenyhelyszíneken megrendezett döntők során jussanak el a valódi szezonzáró futam helyszínére, hogy Valenciában mérkőzzenek meg a bajnoki címért.

ÉPP, HOGY GÖRBÜL

Mindez pedig bár egyeseknek motiváló lehet, a legtöbb szobapilótát jobban érdekelné a több tartalom és a kidolgozottabb játékélmény – szóval maga a tananyag. Mert ez itt egyelőre csak rizsa, amit jóindulattal görbülő jegy illet, de most csak azért, hogy ne legyen évismétlés a dologból.