Nem lehet azt mondani, hogy ilyen bőséges évi termés mellett könnyű dolgunk van, mert az értékelésben jobban előtérbe kerül a kritikus nézőpont, az akaratlanul is előtörő hasonlítgatós hangnem, na meg a rengeteg önismétlés a cikkekben. A krossz-gladiátorok idén is a Milestone csapatának kezei közül gurulnak a terepre, és mint ahogy egyre több cím esetében, ennek most is örülnünk kell. A gyorsasági motoros játékok, mint például a másik oldalon megtalálható MotoGP 18 azonban kivételt képeznek ez alól. A Motokrossz Világbajnokság 2017-es szezonját feldolgozó MXGP Pro ismételten lehetőséget ad arra, hogy saját élményt kapjunk a versenysorozatban, ne pedig kirekesztettként éljük meg a történéseket. A Pro alcímmel bemutatkozik a Pro Physics rendszer is, szabadabbá téve a levegőben való irányíthatóságot és a talajfogás menetét.

A SAJÁT JÁTSZÓTERÜNK

Az olaszok idén az Mx vs ATV All Outból jól ismert saját, szabadon bejárható edzőkomplexummal támadnak, ami a főmenünk is lesz egyben. Ez a lehetőség már annyira hiányzott, mint egy falat kenyér, mert igazándiból sehol nem lehetett eddig normális edzést végezni, nem beszélve arról, hogy a totálisan kezdőknek sem egy éles versenyhétvégén kell elsajátítani a motor irányítását. Az oktatómód azonban itt is csak pár perc, gyakorlatilag arra elég, hogy megtanuljuk nem kizavarni a macit az erdőből, mert aztán Miskolcon fognak kóborolni. A szinte mindenre kiterjedő edzésprogramot a menüben találjuk, amely szakaszokra tagoltan, fokozatosan nehezítve éri el azt, hogy megfelelően kezeljük a motort, és hogy semmi másra ne figyelve koncentráljunk. Végre én is megtanultam normális „scrub”-okat csinálni! Ha sikeres vizsgáink után úgy döntünk, hogy karriert kezdünk meg ezután, akkor a jól megszokott, mindenre kiterjedő motor- és versenyző cicomázással találjuk szembe magunkat. Itt még választhatunk magyar nemzetiséget is, ami idén a MotoGp-ből csúnyán kimaradt.

TROLLKODNI JÓ

Az elmaradhatatlan közösségi üzenőfal most is a képlet része, de ezúttal már reagálhatunk is egy-egy véleményre, amelyeket versenytársaink osztanak meg. Ezek után érdemes rákacsintani a rivalizálás menüre, mert akiknek sok negatív reakciót küldünk, bizony haragudni fognak ránk, és a pályán kevésbé keresik majd az ideális előzést, ha mellénk érnek. Talán az MXGP 3 és a Monster Energy Supercross után az AI alapból is kicsit agresszívabb lett, de ez első rajzolatra egészen jól sült el, majd a negyedik indokolatlan felborítás után már annyira nem is volt a szívem csücske.

ÁROKPARTY

Az Unreal motor megtáltosodott paripa lett a Milestone kezei alatt, a látvány újból első osztályú lett. Az eső és a pálya viszonya hatalmas nagyot ugrott előre, a futamok elején az apró barázdákban húzódó vízcsíkok a végére már tóformációkká állnak össze, nem kis csúszkálást és elkaparást okozva ezzel. Az MXGP Pro tényleg egy olyan kihívás lett, amelyben akár ha öt kört is hibátlanul meg tudunk tenni az első helyen, elégedetten és sártól mentesen dőlhetünk majd hátra székeinkben.