Jó ideje már, hogy utoljára Nascar-volán mögé ültünk, egészen pontosan 2016-ban ragadtuk meg a kormányt, méghozzá a Nascar Heat Evolution tesztjénél. Itthon talán eleve nem túl népszerű ez az autósport, így senki nem kérte számon a hiányt, de a jó hír az, hogy aki kicsit is vonzódik a benzingőzzel teli körözéshez, az idén egyszerre két ajánlót is kap. Méghozzá annak megfelelően, hogy a tavalyi Nascar Heat 4-et megvásárolta-e, mert ha igen, akkor nincs itt, kérem, semmi látnivaló, ha viszont az kimaradt, akkor máris érdemes velünk tartani.

Nulláról a csúcsig

A Nascat Heat 5 kellően hangulatos indítással nyomatja a sporthoz illő country-rock-metal hármasból eredő soundtracket, miközben lehetőségként a szimpla versenyzésen felül a multit és a kampányt is felajánlja. Természetesen utóbbi az, amibe minden jóérzésű sofőr elsőre beszáll, ezúttal ráadásul a kategóriához (vegyük ide pl. a Milestone munkásságát) képest egészen szép testreszabási lehetőséget kapunk, hogy megalkossuk pilótánkat, majd elengedve kezét sok sikert kívánjunk neki az élet rögös útjain. Nyitásnak jó pár versenyre elég sárdagasztás vár, aminél a kisebb pályákon kell megküzdenünk nemcsak a többiekkel, de a talajjal és annak nedvességével is, közben pedig először alig kapunk megkeresést. Később persze hírnevet szerzünk magunknak, így már csapatba is invitálják emberünket, miközben a futamok elején és végén olvashatunk némi érdekességet az adott versenyről, sőt a social media mélységeibe is betekinthetünk a versenytársak hozzászólásaival, amiknek segítségével akár barátkozni is lehet.

Ahogy egyre jobbá válunk, úgy jönnek az eltérő szponzorok is, illetve a mindenféle kihívások, amiket teljesíteni kell a nagyobb guriga jutalomért, feladataink pedig változóak. Kezdve attól, hogy az időmérőn hozzunk egy adott szintet, netán érjünk be az első nyolc között és hasonlók, avagy érdemes mindig megnézni, mit várnak el tőlünk, mert a fizetség egy idő után már nagyon nem mindegy. Az elején még elszórakozhatunk a “legyél az első 30-ban vagy 25-ben” kérések teljesítésével, de ahogy haladunk a ranglétrán, nő a reputációnk, nyílnak meg a komolyabb versenysorozatok és -kategóriák, úgy kell egyre inkább odafigyelnünk arra, hogy mit és hogyan teszünk.

Merthogy idővel saját csapatot is indíthatunk, illetve igazából az a cél, hogy azzal kellő elismerést szerezzünk, ehhez viszont nem elég csak sérót vágni, pózolni, nevet választani, aztán nyomni a gázt. Mert bizony járgányt is muszáj vásárolni, ami viszont nem minden helyszínhez ideális, ellenben egyre nagyobb csapatot építhetünk magunk köré, amibe beletartoznak a gépezeten dolgozó szakemberek, akiket a kasztnival együtt fejleszteni is lehet, sőt mindenkinek megvan a saját területe, amivel aztán segíti a mi tevékenységünket is. A munkaerőhöz pénz kell, ahogy a fejlesztésekhez is, így érdemes minél jobban kibélelni a kis malacperselyt, mert egy idő után simán 100 ezrekbe kerülhet egy-egy komolyabb szintlépés, ami viszont a versenyekben maradáshoz egyáltalán nem hátrány.

Mindez jó, de nem újdonság

A helyzet az, hogy a Nascar Heat 5 kifejezetten kellemes élmény, ha néhány évet sikerült kihagyni a szériában. A Nascar Heat 4-nél behozott minőség és játékmenet ezúttal is működik, avagy érezni a sebességet, a látvány ugyan nem eget rengető, de teljesen rendben van a kisebb hibákkal és hiányosságokkal együtt, valamint a hangulat az, ami még nagyon adja magát. Kimondottan élvezetes a körözés, jók a versenyek, éppen ideális a hossz és a nehézség, miközben a négyfajta versenykategóriával és a számos pályával a tartalomba is nehéz belekötni. Nem beszélve a multiról, ami, ha éppen vannak versenytársak, akik normálisan állnak hozzá a Nascarhoz, akkor azért elég izgalmas meneteket eredményez.

Mindez azonban kábé mintha a Nascar Heat 4 lenne, az előző részhez képest ugyanis minimális változás észlelhető, miközben az most már töredék áron szerezhető be. Jó lenne amúgy valami komolyabb sérülésmodell és ezen a téren reális fizika, mert a Nascarhoz hozzá tartozik a kisebb hiba miatt repkedő és darabokra zúzódó járgányok látványa, legalábbis akkor, ha valaki nem figyel, itt azonban inkább csak gyűrődik a kasztni, de hatalmas tömegbaleseteket ritkán látni, amiknél mindent beterítenek az alkatrészek. A képfrissítés nem tökéletes és nem is állandó, de átlagban azért ez sem vészes, ellenben a játékélmény hála az égnek teljesen jó. Tavaly a csapat rátért a helyes útra, amin idén csak minimális gázadással halad tovább, de jövőre már illene majd valami komolyabb újdonságot honi. Így akinek a Nascar Heat 4 már megvan, annak inkább csak egy akció során ajánlható az ötödik epizód, de aki az elmúlt éveket kihagyta, viszont támogatná a csapatot és a sorozatot, az jó eséllyel jelenleg a legjobb játékot veheti meg ebben a nem annyira népszerű témában.