Főzőcske, de minek
Love me, render
A játék tehát nem túl okos – és kalandjátékról lévén szó ezek után nem különösebben érdekes, hogy szép-e. A helyes szó egyébként inkább a „látványos”: a program azokkal a plasztikus, hányingerig renderelt képekkel próbál elkápráztatni, amiket 8-10 éve még gyönyörűnek gondoltunk, de a mai igényekhez képest már túl üresek. A Rivenben ezek még elmentek, de a The Longest Journey után nyolc évvel már hadd ne kelljen hanyatt esnünk attól, hogy a fafelület textúrája tisztára olyan, mint egy fafelület. A környezet szinte halott, szellemvárosban haladunk állóképről állóképre a szintén eléggé idejétmúlt szakaszos mozgással, háttéranimáció alig akad. Az utunkba akadó néhány szereplő illik a díszletekhez: élettelenek, az arcanimációjuk pedig olyan minimális, hogy egy közepesen összerakott panoptikum viaszbábjai is lejátszanák őket a monitorról. Kár, mert meló azért ebben a környezetben is van, és a történelmi és fikciós elemeket is jól ötvözték a készítők a képekben. A zene ezek után a játék egyik erőssége, mert kellemesen a háttérben marad, csak egy ponton volt nagyon zavaró, amikor a középkori hangulatú muzsikából kihallottam az elektromos gitár jellegzetes pengését. Sok gond van tehát a játékkal, de leginkább az, hogy az égadta világon semmivel nem emelkedik ki az elmúlt évtizedben megjelent hasonló, történelmi álcába bújtatott renderkép-gyűjtemények közül. Csak fanatikusok számára nem időpocsékolás, a többiek inkább várják meg a Sam & Max következő epizódját.