One Piece World Seeker

One Piece World Seeker teszt

Fura dolog elkötelezett rajongónak lenni, mert egyrészt egy bizonyos elvárást kéne érezni az imádott kedvenc iránt, másrészt pedig örül az ember, ha megeheti, amit a témából főztek neki. És éppen emiatt a kettősség miatt én is vegyes érzelmekkel vágtam neki a World Seeker nagyszabású kalandjának.

Anime-játékadaptációk ugyan rendre jelennek meg, de a minőségük rendkívül hullámzó. Mostanában egyedül a Dragon Ball képvisel magasabb színvonalat (korábban pedig a Naruto-széria), a többi franchise inkább fejőstehénként funkcionál, bár a rajongók torkán sok mindent le lehet szuszakolni, és erre évtizedes példák vannak – nem is kell túl messzire mennünk az időben, elég az előző számban megnézni az évfordulós alkalomból összefércelt Jump Force fájó lélektelenségét. A One Piece-sorozatból kerültek ki remek musou játékok, sőt a zsáneren belül a Pirate Warriors 3 talán a legjobb a piacon, ám kissé szkeptikusan álltam az új részhez, amikor megszellőztették a nyitott világú játékmenetet. Maga a forrásanyag irgalmatlan sok potenciált rejt magában a több száz érdekes szereplőjével és színes helyszíneivel, én pedig mindig is egy Assassin’s Creed IV: Black Flaghez hasonló, tengerjárós, gigászi kalandot képzeltem el a szalmakalapos kalózbandával a főszerepben, amiben el lehet jutni az összes helyszínre, találkozni mindenkivel az elmúlt több, mint húsz évből, és közben megannyi új kaland részesévé válni. A fejlesztők azonban ennél sokkal kisebbet mertek álmodni, és egy olyan mesét prezentáltak, amibe viszont a One Piece ismerete nélkül is bárki fejest ugorhat.

Sky Prison Island kincsvadászai

A World Seeker egyfajta tölteléktörténetet mesél el, mintha csak egy önálló mozifilmként készült volna. Kedvenc kalózaink a mesés kincs reményében egy börtönszigetre tévednek, de jókedélyük hamar lelombozódik egy furfangos csapdának köszönhetően. A szigetet kormányzó tengerész főparancsnok merénylete elől éppen hogy megmenekülnek, és a kaland még csak ezek után kezdődik! Eleinte Monkey D. Luffyt, a kapitányt irányítva kell felkutatni szétszóródott legénységünket, ami egy nagyon hosszú tanulóidőnek felel meg. A program első 5-6 órája nem fedi a valóságot, és egy átlagon aluli, unalmas szoftvert sejtet, amivel az ember csak kényszerből akar tovább játszani. De adjunk neki még egy kis időt, mert miután összeáll a csapat, és megjelennek a tennivalók, az alkotás egy egészen szórakoztató arcát mutatja felénk.

A One Piece világában szuperképességeket tehet magáévá az ember (vagy akár állat), ha különleges gyümölcsöt fogyaszt. Az egyetlen hátulütője a dolognak, hogy onnantól nem képes úszni, a tengervíz pedig teljesen legyengíti a képességhasználót. Luffy így vált gumiemberré, ami miatt képes a testét nyújtani és ezáltal igen érdekes módon harcolni. Emellett a hakit (speciális erő) is magasabb szinten használja, aminek több formája is van. A megfigyelés színével érzékeli a körülötte lévő ellenségeket és civileket, mondjuk úgy, látja az aurájukat, továbbá mozgékonyabb, és el tudja kerülni a veszélyt. A fegyverzet színével képes megkeményíteni a testét, így szinte az összes támadást blokkolni tudja, valamint sokkal erősebbé is válik. Ezt a két színt bármikor lehet cserélgetni és érdemes is, mert elég sokat kell majd harcolnunk a játék során. Egy mezei ellenlábas alapesetben nem tudna kárt tenni gumiemberünkben, kivéve, ha egy különleges tengeri sóval kezelt fegyverrel kedveskednek irányába, emiatt pedig nem lehet nagy dérrel-dúrral, fejetlenül kalimpálni, mert igen könnyen fűbe haraphatunk. Ez már csak azért sem jó, mert a World Seeker elhalálozás, illetve a gyorsutazás igénybevételekor irgalmatlanul sokat tölt, és itt most több perces töltőképernyő-bámulásokra tessék gondolni, ami 2019-ben, egy single player játék esetében már eléggé kifogásolható.

A térképet tisztességesen nagyra szabták, és gyalogszerrel járhatjuk be. Közlekedésként Luffy a saját testét használva szó szerint kilövi magát a levegőbe, majd egy ügyes mozdulattal megragadhatunk egy fát vagy háztetőt, így suhanva tovább. Akár percekig is repkedhetünk talajérintés nélkül, ami igazán hangulatos, és persze a nagyobb távolságok leküzdésében is segít. Abban az esetben, ha elfogyna a kapaszkodó, egy gyors lábpörgetéssel UFO-ként pöröghetünk tovább – feltéve persze, ha megvásároltuk az ehhez szükséges képességet. Rengeteg módon erősödhetünk a jópofa skilleknek hála, amik nem merülnek ki a több életerő és jobb állóképesség általánosságaiban. A már említett színeket továbbfejlesztve tökéletes védekezés vagy kitérés után még az idő is lelassul, így észrevétlenül tudunk embereket kiütögetni, vagy akár a királyi akarat hakit bevetve térdre kényszeríthetjük az erősebb flótásokat is. Az öt nehézségi szint között pedig bármikor váltogathatunk, így igazíthatjuk személyre szabott játékstílusunkhoz a kihívást. Hamar feltűnnek a már jól ismert admirálisok, akik a sztori első felében a harcban akár meglepetéseket is okozhatnak.

Maga a küzdelem nem olyan sima és folyékony, ahogy azt ma elvárnánk, sőt enyhén idejétmúlt, mint ahogy sajnos néhány egyéb dolog is a játékban. Használható, de olcsó hatást kelt: egy folyton jelenlévő célkereszttel – így jelöljük ki a repüléshez a kapaszkodókat – puska módjára oda tudunk szúrni karjainkkal a normál püfölés mellett. Ez felfejlesztve és késleltetve szinte egy ütésből kiüti a delikvenst, fejre sorozva pedig könnyen letérdelnek, utat nyitva egy ingyenes K.O.-ra. Használhatunk nagyobb, ikonikus támadásokat is, ha eléggé fel van töltve az erre szolgáló mérőnk: a tüzes Hawk mellett bekerült még a testét pörgetve előrenyomuló Eagle Storm, valamint az óriásira felfújt, hakival bevont Elephant Gun sorozás is. Egy idő után pedig beválthatunk a mágikus 4-es fokozat alakjába, ahol aztán pattogva oszthatunk ki bivaly erős nyakleveseket. Rajongók számára jegyzem csak meg, hogy a mostanában a televízióban futó, illetve a mangában éppen történő tartalmak nem szerepelnek a World Seekerben. A legénység mellett megjelenik ugyan még egy tucat ismert szereplő, de a hangsúly a külön az ehhez a játékhoz megírt testvérpáron lesz.

Félárbócra eresztett zászló

A karakterek szépen lettek animálva, a környezetre azonban annyira nem figyeltek a fejlesztők, inkább elnagyolták a részletes kidolgozás helyett. Akadnak persze kivételek, mint a piacokkal és reklámtáblákkal díszített városkák, a különféle állatokat mintázó hegyek és kristályképződmények, de mindent egybevetve azért hangulatos a látvány, az összhatás pedig jó ehhez az anime kinézetű témához, csodát viszont ne várjunk. Szépen át lehet látni a sziget egyik végéből a másikba, és oda is lehet zarándokolni a látnivalókhoz.

Találhatunk kincsestérképeket, amiket jópofa dolog megfejteni, majd utazgatni, még ha a jutalom miatt nem is mindig éri meg. Szinte mindenhol csillog valami loot, de a gyűjtögetésük nem lett rendesen kiaknázva, nem érdemes mindenre rárepülni, ami a szemünk elé kerül. Küldhetjük rövidebb vagy akár félnapos felfedezőútra is a csapatot, de ők is csak a vadonban megtalálható levelekkel, kövekkel, ásványokkal térnek vissza hozzánk. A legénység néhány tagja ezekből gyárthat tárgyakat, de a megtalált ruhatervrajzoktól eltekintve nem láttam sok hasznát, és csak egy nagy luftnak éreztem az egészet. A kioldható jelmezek viszont menők, ezt el kell ismernem! Kapunk teljes ruhát az olyan mozifilmekből, mint a Strong World, a Z, vagy a Gold, lehetünk tengerészek, vagy akár más történetívből is beöltözhetünk, ha unjuk a 15-30 óra játékidő alatt az alap gúnyánkat. A szinkron sajnos csak részleges, és az átvezetőkben kapott inkább helyet, az ingame párbeszédeknél bizony olvasgatnunk kell. A zenéket viszont nagyon eltalálták, akár egy lejátszási listát is lehet belőlük készíteni, ha unjuk az éppen felcsendülő dalt.

Összességében kijelenthető, hogy a World Seekernek bizony elegendő időt kell hagyni, hogy élvezhetővé váljon, így nem mindenkinek tudom ajánlani, de ha a játékos átlendül a holtponton, azt a szoftver meghálálja, és egy összetett, élvezetes kaland részesévé válhatunk. One Piece-rajongóknak persze kötelező, de ők se az első 5-6 óra alapján ítéljék meg, mert jóval több rejlik benne, mint amennyi először látszik.