Path of Exile

Path of Exile - Synthesis teszt

Légy üdvözölve köztünk, vándor! Hosszú utat tettél meg idáig, számos ellenfélen verekedted át magad és még több rémség áll előtted, akik az életedre törnek. Fogd hát ezt az ütött-kopott fegyvert és indulj mihamarabb – nagy tetteket viszel majd végbe.

A Grinding Gear Games csapata kétségkívül inkább a minőségre törekszik a mennyiséggel szemben, hiszen 2006-os megalakulásuk óta mindösszesen egyetlen játékot készítettek. 2013-ban látott napvilágot a Path of Exile, és az Új-Zélandi bázisú fejlesztők műve több szempontból is figyelmet érdemel: egyfelől számos egyedi vonással rendelkezik az akció-RPG műfajban (például nincsen benne hagyományos értelemben vett arany, valamint a képességfa igencsak terebélyes), másrészt pedig bármiféle költség nélkül is teljes élményt képes nyújtani.

SÖTÉT EMLÉKEK

Természetesen a játék az idők folyamán számos frissítéssel lett gazdagabb, amelyek új mechanikákat vezettek be, érdekesebbé tették a képességeket, egyedi tárgyakat tettek elérhetővé, vagy éppenséggel további epizódokon keresztül barangolhattunk a kalandjaink színhelyéül szolgáló Wraeclast kontinens sötét és véráztatta földjein. Mindezidáig nyolc nagyobb bővítő csomaggal gyarapodott a Path of Exile, a Synthesis pedig a tavalyi év végén megjelent Betrayal keretein belül kínál egy új ligát és számos kisebb-nagyobb módosítást. Habár korábbi hőseinkről sem kell lemondanunk, hiszen ők továbbra is elérhetőek a Standard ligában, azonban az aktuális kihívásokban való részvétel érdekében új karakterre lesz szükségünk normál vagy (a bátrabbakat megcélzó) hardcore módban.

A Synthesis-ligában utunk során Cavasszal, egy új nem-játékos karakterrel találkozhatunk, aki erőteljes amnéziában szenved és minket kér fel arra, hogy fedjük fel múltjának sötét titkait. Ehhez be kell lépnünk a közelében lévő portálon át a memóriatöredékbe, majd szörnyek hordáján átküzdve aktiválhatjuk az emlékek stabilizálásáért felelős eszközt. Minderre azonban meglehetősen szűkre szabott idő áll rendelkezésre, az emlékképek ugyanis folyamatosan halványodnak, ezáltal a helyszín egyre zsugorodik, ha pedig bezárul körülöttünk a tér, az emlék szertefoszlik. Amennyiben sikerrel járunk, a Nexusban a visszanyert és eltárolt részletekből Cavas elméjének egyre mélyebb szegletei felé építhetünk utakat, a kiemelt fontossággal bíró pontokat megtisztítva pedig értékes csecsebecsékkel gazdagodhatunk. Szerencsés esetben akár töredékekre is rábukkanhatunk, melyekből a Nexusban található szerkezet segítségével egyedi, igencsak erőteljes tárgyakat készíthetünk.

A SZÁMŰZETÉS ÚTJAIT JÁRVA

A fragmentumok fellelésén és összerakásán kívül további elemekkel is bővült a játék, hiszen újabb varázslatokat elérhetővé tevő (leginkább az intelligencia-képességre fókuszáló) kövekkel vehetjük fel a harcot a rémségek ellen, további öt új búvóhelyet kereshetünk fel, számos hiba kijavult, illetve a játékegyensúly érdekében jó néhány passzív jellemző és drágakő is átdolgozásra került.

Hosszú órákra elmerülhetünk tehát a játék borongós világában anyagi ráfordítás nélkül, a Synthesis alkalmából azonban új támogatói csomagokkal köszönhetjük meg a készítők munkáját. Március végétől ráadásul a régóta elérhető Xbox One-os változat mellett végre PS4-en is ráléphetünk a számkivetettek veszélyes ösvényére.