Helló, kedves tesztalany, ez itt a Zen Studios Portal asztala; ha azt hitted, többé már nem kísért kedvenc mesterséges intelligenciád, GlaDOS hangja, hát tévedtél! Ismét meg kell vívnod a szarkasztikus főgonosszal, ami kimondottan látványosra sikerült: az eredeti játék modelljeit és hangmintáit felhasználva az asztal mind látványban, mind hangban hű az alapműhöz. Jómagam pontosan így képzeltem el egy Portal-asztalt: a visszafogott sárgás-kékes design egy nem túldíszített, ám mégis érdekes részletekkel tarkított pályát rejt, ahol viszontláthatjuk Wheatley-t és Chellt is az ominózus Aperture Science építményében. A Zen Studios meglehetősen masszív alapanyagba nyúlt bele az egyik legismertebb logikai akciójáték választásakor, ám sikerült ebből egy olyan asztalt alakítani, amit eddig nem láthattunk tőlük. 

A játék nehézségi foka GlaDOS-hoz hasonlóan kiszámíthatatlan, gonosz és sokszor büntető. A kissé szűkebbre szabott terepen puszta kalimpálással nagy eséllyel repülnek golyóink a mélybe, ezért ezt a flippert a tudatosabb játék miatt a gyakorlottabbaknak ajánlom. Bár az asztal elsőre kimondottan kicsinek tűnik, sokkal összetettebb felépítésű, és e rétegek leolvasztásához bizony idő kell – igazi érdekessége pedig, hogy tartalmaz egy másik, kicsi rejtett asztalt (ide Chell portálfegyverével lehet bejutni), és végül egy bossharcot is le kell zavarni GlaDOS ellen. Ez utóbbihoz az összes tesztkamra mind a hat küldetését teljesíteni kell, így ezen az asztalon valószínűleg a minél magasabb pontszám elérése helyett a küldetések teljesítése a fő motiváció. Ilyet eddig ritkán láthattunk a Zen flippereinél, és már csak ezért is hiánypótlóra sikeredett darabról van szó, ami a szokásosnál hosszabb szavatosságot és nagyobb kihívást ígér.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!