A Slightly Mad Studios a Project Cars 2-vel igen nagyot lépett előre. Az alkotók tartalom terén eleve jócskán túllőtték az első részt, mivel a korábbi 125 helyett 180 autóval készült el a folytatás. Ez a szám aztán pláne impozáns, ha valaki úgy döntött, hogy valamelyik letölthető tartalmat is bezsákolja a programhoz. A teljes season pass birtokában közel 30 plusz járművet kapunk meg, 4 darab tematikus DLC formájában. Az első bővítésnél persze rögtön felmerült bennem, hogy mégis miféle témát lehet ráaggatni egy Fun Pack nevű csomagra, mert nagyon olyan érzésem lett, hogy koncepció szempontjából a többi extra is ilyen megfoghatatlan érzést akar majd megragadni. De hála az égnek nem így történt, azonban nem szaladok ennyire előre, mindenre fény fog derülni, ha továbbolvastok.

A cikk célja természetesen most is az, mint mindig, minden esetben. Érdemes-e azoknak pénzt költeniük a DLC-kre, akik korábban nem kérték szezonbérletet a játékhoz? Ha pedig nem mindegyik tetszik egyformán, akkor az itt leírtak alapján el tudjátok dönteni, hogy melyik lesz a szerencsés nyertes. Én, mint motorsportőrült, azért mindenben találok kedvemre való pluszt, így nálam a kérdés inkább az volt, hogy miért nem lehet inkább egy saját csomagot összerakni, amiben benne lenne az a 10 járgány, amelyik nekem tetszik? Tudom, hogy ez lehetetlen, de számomra az összes DLC rejtett valami nyalánkságot, és ezt a tartalmak elosztásánál valószínűleg a készítők is nagyon jól megérezték. Eddigi cikkírói pályafutásom alatt ez volt az a játék, amellyel a legtöbbet foglalkozhattam, és az eddigi munka minden egyes fázisára büszke is vagyok. Ha csak egy dolgot említhetnék meg, az mindenképpen a Vincze Lászlóval készült interjú, aki nem más, mint a játék magyar sound dizájnere. De most következzék a 4 csomag tartalma, kicsit bővebben.

Fun Pack

A csomag 2017. december 19-én látott napvilágot, és máris a szívembe sikerült markolnia, holott még bőven ismerkedtem az alapkínálattal. A DLC célja egyértelműen az volt, hogy a piszkosabb szórakozás felé mozdítsa el a sofőröket. Túlzás nélkül állíthatom, hogy az itt felvonultatott járgányokkal a valóságban is legalább annyit mennek egyenesen, mint kilinccsel előre driftelve, vagy kézifékes kanyarokat teljesítve. A ralikrosz (WRX) licenc tulajdonjogával rendelkező játék ezáltal azonnal bővült két grand prix pálya (Circuit de Catalunya, Brands Hatch) ralikrosz verziójával, plusz két kocsival is. Drifthez ugyan pályát nem kaptunk, de egy Vaughn-féle Ford Bronco és pár igen ikonikus Mustang bekerült, hogy akár hóban is megjárathatók legyenek a Nordschleife lankái. A show azonban a végére marad.

Mindig is gyengéim voltak a B csoportos raliautók, amelyek jócskán túlszárnyalták az 500 lóerős álomhatárt. Ennek a betiltott vonulatnak a legnagyobbjait kapjuk meg a kiegészítővel, mégpedig a Ford RS 200, a Renault R5 Maxi Turbo és a személyes kedvencem, a bitang Audi Quattro S1 képében. Más kérdés, hogy ralizni csak a havas tesztpályán érdemes vagy a ralikrosz futamokon. A többi helyszínen nincs meg a megfelelő körülmény, mivel mindegyik aszfaltos pályaversenyzésre alkalmas létesítmény. Hasonló jelenséget éreztem a Forza Motorsport 7-ben is, mert egyszerűen zavarba ejtően magas számban voltak jelen a terepjárók, pedig ott aztán egy centiméter homokos vagy murvás felület sem áll rendelkezésre a használatukhoz. Az ilyesmire azért nem ártana odafigyelni, akármilyen szuper is a szóban forgó verda.

Porsche Legends Pack

Szintén egy Microsoft címhez, de a Forza Horizon 3-hoz kell kicsit visszanyúlni, ha meg szeretném indokolni ennek a pakknak a létjogosultságát. Az NFS: Porsche Unleashed óta talán a Forzában tudtak úgy megjelenni a legendás márka autói, hogy nem RUF kódnéven futottak. A PCars 1 is szenvedett ettől a problémától, de a jogi akadályok elhárulása és a Porsche nyitása a játékvilág felé a Slightly Mad Studios embereit is arra sarkallta, hogy ne hagyják ki a ziccert. Jaj, és milyen jól tették! A márka verdái ugyan számomra a kevésbé jól irányítható kategóriába tartoznak, de van az úgy, hogy az embernek kedve van kicsit harcolni. Hol máshol is tennénk ezt, mint Lipcsében, ahol a brandhez köthető FIA licencelt tesztpályája van, amely eddig még nem szerepelt számítógépes játékban. Az autók számát tekintve kilencet vehetünk magunkhoz, tehát ezúttal sem aprózták el a tartalmat. Ha éppen 911-est akarunk hajtani, akkor abból rögtön 3 is van, de a kifejezetten jól kinéző Spyder is megér egy misét. Ha az igazi legendákat kedvelitek, akkor viszont a 917K a legjobb választás. A járgány az 1970-es és az 1971-es évben is képviseltette magát Le Mans-ban, méghozzá győztesként. Ez volt a gyár első két összetettbeli sikere a 24 órás megmérettetésen.

Spirit of Le Mans Pack

Az abszolút álomcsomag. Ez a két szó bőven elég is lenne arra, hogy kifejezzem véleményemet, de Böjtinek ennél többre van szüksége, szóval írok tovább. A pakk legfontosabb eleme maga a La Sarthe aszfaltcsík „retró” vonalvezetése, ahol még a Mulsanne egyenes nem volt megtörve két sikánnal. 1990-ben szakították meg a hagyományt, mivel a nagy sebesség és leszorítóerő rossz hatással volt a motorokra, de az említett szakaszon az emberi egészségre káros repüléseket is lehetett látni. Hát persze, ha az ember 400 km/h sebességgel száguld. A DLC azonban újra lehetőséget ad erre, némi átfedéssel a Porsche pakkból. A 917 egy másik verziója mellett vezethetjük a modern 919 Hybridet, vagy akár a Toyota csúcsgépét, a TS050 Hybridet is. Ez a két vas alkalmas igazán arra, hogy meglássuk, mi lett volna, ha nem kerül be a két lassító a mostani helyére. Persze a 2016-os Audi sem smafu, de a Ferrari 512 is képes térdre kényszeríteni bárkit a V12-es motorjával. Mindkét autó két verzióban található meg a csomagban. Ha egyet tudtok csak megvenni a négyből, akkor mindenképpen ez a pakk legyen a nyertes!

Ferrari Essentials Pack

Elérkeztünk körképünk végére, a záródátum pedig 2018. szeptember 11. A negyedik bővítés a maranellói ágaskodó paripáké lett, és úgy vélem, ezt a témát is egy méltó válogatásban sikerült összesűríteni. Pályák terén mindkét új helyszín olasz illetőségű, a MotoGp naptár állomásaként funkcionáló Mugello, valamint a híres-neves Ferrari tesztpálya került be Fioranóból. Tudjátok, a derék taljánok is ide viszik ki tavasszal, először megjáratni az új F1 autóikat. Ha engem kérdeztek, akkor gokartozni inkább érdemes rajta, mint nagy autóval rámenni. Ettől függetlenül legendás, ahogy a Ferrari F40 is, gyerekkorom egyik nagy ikonja. A Challenge bajnokság autói szép számmal voltak jelen eddig is a játékban, de az F355 Challenge szintén heves szívdobogást okozott: az első versenyautók egyike volt, amik bevezettek ebbe a benzingőzös világba. Mindezek mellett még a Ferrari 250 GT-ben és a 250 Testa Rossában is feszíthetünk vagy körözhetünk. A hosszú távú versenyzésre is gondoltak a válogatáskor, így a Ferrari 512 BB LM képviseli azt, csak kár, hogy ez valójában nem volt túl sikeres.

Mindenesetre a Ferrari Essentials szép lezárása a season passnak és a letölthető tartalmak sorának. Előreláthatólag nem terveznek, és eddig sem terveztek többet kiadni a készítők. A következő lépés valószínűleg a GotY kiadás megjelentetése lesz, amely tartalmazza majd az előrendelői bónuszautókat és az apróbb, de külön megvásárolható japán autócsomagot is. Ha az alapjáték nincs meg, érdemes ezt kivárni, de összességében semmilyen téren nem jársz rosszul az extra tartalmakkal.