Egy játék mind alatt
Ha pedig alapok, térjünk rá magára a játékra, amelynek a lelkét egyetlen egy, pofon egyszerű alapokon nyugvó puzzle jelenti: egy nagyjából hatszögekből álló terepen kell három (vagy több) azonos színű vagy jelentésű, szintén hexa mezőt kettő felcserélésével egymáshoz csúsztatnunk - a szabály az, hogy ezek csak akkor vannak a számunkra értékes pozícióban, ha egyazon oldaluknál érintkeznek egymással - vagyis bármilyen módon, de összefüggő sort alkotnak. Ezt már ezerszer láthattuk - és fogjuk is, ha a Galactrixba fektetjük pénzünket, a program ugyan is csak és kizárólag ezt az egy alapvető szabályrendszert alkalmazza, de milliónyi apróbb szabálymódosítással. És ezek teszik az egész helyzetet érdekessé, a Puzzle Quest új részét pedig - akár csak az elődöt - letehetetlenné...
Valós idejű szerepjátszó űrstratégiai puzzle
Természetesen órákig lehetne még folytatni - a Puzzle Quest Galactrix ugyan is milliónyi lehetőségével, kétrétű (karakter és hajó) fejlesztésével, valamint mesteri muzsikáival pont annyira döngölt a földbe, mint a nagy előd, ami igen csak méretes szó. Hibák természetesen akadnak, de ezek eltörpülnek amellett a nagybetűs játékélmény mellett, amelyet ez a program képes nyújtani, a sok-sok tízmillió dollárból készült konkurensekkel szemben is.