Az indie játékok egyik nagy pozitívuma az, hogy segítségükkel olyan népek kultúrájával, mondáival és világlátásával is megismerkedhetünk, akiket a szórakoztatóipar mainstream része alapjáraton figyelmen kívül hagy. Tipikusan ilyen cím például a Mooseman, ami a pogány finnugor törzsek mítoszaival foglalkozik, vagy épp a frissen megjelent Raji: An Ancient Epic, ami az ősi India regéivel ismertet meg minket. Ráadásul, a Moosemannel szöges ellentétben, az indiai kultúra bemutatása közben egy percig sem felejt el játéknak maradni.

Démonok gyűlnek

A Raji: An Ancient Epic főszereplője Raji, a fiatal lány, aki akrobataként keresi a kenyerét egy cirkuszban, egészen addig, míg a démonok váratlanul el nem rabolják az öccsét egy rajtaütés során. A támadásban Raji is halálos sebet kap, ez azonban végül csak átmeneti kellemetlenségnek bizonyul, az istenek ugyanis feltámasztják a lányt, sőt, még legendás fegyvereikkel is felszerelik, hogy szembe tudjon szállni a kisöccsét elrabló (és mellékesen az emberiség kiirtásával fenyegető) szörnyekkel. A kérdés már csak azt, hogy vajon mire elég egyetlen akrobata a Gonosz serege ellen?

A látvány itt kezdődik

Az első dolog, ami az embernek feltűnhet a Raji: an Ancient Epic kapcsán az az, hogy ez a játék egyszerűen gyönyörű. Lehet, állóképeken annyira nem jön át a dolog, de amikor elindul a program, és megelevenednek az ősi városok, misztikus romok és gigászi istenszobrok, akkor az azért piszok látványos tud lenni. A fejlesztők ugyanis nem spóroltak a grandiózus helyszínekkel, melyeknél a háttérben sokszor a pálya későbbi szakaszai is felderengenek, ráadásul a kamera fix pályán mozog, biztosítva, hogy mindig a lehető legdurvább kilátásban lehessen részünk.

A látványvilág szép színes, az pedig külön nagy öröm, hogy minden tele van indiai motívumokkal (ez egyébként annyira nem meglepő, hiszen a készítők is indiaiak), amik egy nagyon egyedi és izgalmas kinézetet kölcsönöznek a Raji: An Ancient Epicnek. Ezzel kapcsolatban egy jó tanács: ha tudjátok, érdemes 21:9-es képarány mellett kipróbálni a játékot, így lesz ugyanis teljes a szélesvásznú élmény.

Halálos keringő

A Raji azonban szerencsére nem csak jól néz ki, hanem egyben nagyon élvezetes is. A pályákon előrehaladva ügyességi szakaszok és harcok váltogatják egymást jó ütemben, és bár az előbbiek nem túl nehezek vagy emlékezetesek, az utóbbiakat cserébe nagyon eltalálták a fejlesztők. Raji ugye akrobatából lett démongyilkos, a műltunk pedig a harcrendszerben is visszaköszön: az összecsapások során a legdurvább támadásaink java ugyanis falakra felfutva vagy oszlopok körül keringve lőhető el, ami ad némi mélységet az összecsapásoknak.

További érdekesség, hogy a Rajiban helyet kapott egy, a modern Doomok glory kill rendszerére hajazó megoldás is, azaz ha egy démont eléggé legyengítünk, egy látványos animációval (és az id Software alkotásához képest jóval kevesebb vérrel) kivégezhetjük az illetőt, aki hálából visszatölti az életünk egy részét. Épp ezért a harc gyors, pörgős és helyenként elég kemény is tud lenni. Bár olyan kiugró nehézségre nem kell számítanunk, azért ha több nagy démonnal kerülünk szembe egyszerre, akkor nem árt, ha felkötjük a gatyánkat.

Instant klasszikus?

Persze azért a Raji: An Ancient Epic sem tökéletes, avagy helyenként kicsit érződnek az indie büdzsé korlátai, a leginkább szemet szúró ilyen apróság például a fixen mozgatott kamera. Ez az esetek többségében nagyon szépen mutatja a tájat és a környezetünket, azonban előfordul néhány olyan pályarészt is, ahol a lehetetlen szögei miatt nem látjuk rendesen, mit kéne csinálnunk, ami egyes ügyességi szakaszoknál elég kelletlen lehet.

Néhol az animációk is megbicsaklanak: egyrészt a karakterünk hajlamos furán, kicsit darabosan mozogni párszor, másrészt pedig érdemes megemlíteni, hogy egy démonra egy kivégző animáció jutott fegyverenként. Ez pedig már csak a harcrendszer jellege miatt is feltűnő, hiszen amikor sorban nyírjuk ki a túlvilági ocsmányságokat, elég nehéz nem észrevenni, hogy mindig pontosan ugyanazokat a mozdulatokat látjuk.

Irány India!

De mindezek igazából csak apróságok, amik az esetek túlnyomó többségében fel sem fognak tűnni. A Raji: An Ancient Epic ugyanis a helyenként kicsit fapados technikai megvalósítása ellenére is egy színes és varázslatos kaland, mely bámulatos tájaival hamar berántja az embert, és nem is ereszti addig, amíg egy keveset meg nem tanult az indiai kultúráról és mitológiáról. Épp ezért, ha csak egy kicsit is kedvelitek az ilyesfajta indie címeket, feltétlen vessetek egy pillantást a Rajira is, jó eséllyel nem fogjátok megbánni.