A Resistance-sorozat már a kezdetek óta kíséri a PS3 pályafutását, hiszen a konzol indulása óta a paletta egyik legfontosabb címe. A 2006-os – Európában 2007-es – Fall of Man egy kiváló játék volt, amely nagyszerű történetmesélésének és régi vágású játékmenetének köszönhetően azonnal sokak kedvence lett. Az igazán érdekes sztorija mellett egy jól felépített multiplayer módozottal is kiegészítették, tehát abszolút megérdemelten zsebelte be a 8-9 pontos értékeléseket. A sikerek után természetesen nem volt kérdéses a folytatás, így 2008-ra az Insomniac Games elkészítette a Resistance 2-t. A komoly marketingkampánnyal megtámogatott második rész sok tekintetben előrelépés volt, viszont az addig megszerzett rajongók okkal kritizálták a kor elvárásainak megfelelő változtatások miatt. 

A felszedhető HP-csomagok helyett megjelent az automatikusan újratöltődő életerő, továbbá a több fegyver raktározásának lehetősége is ugrott. A játékmenet alapjait érintő változtatásoknak köszönhetően éppen a rendkívül egyedi varázsától fosztották meg a szériát, de a kooperatív játékmód, valamint a jelentős előrelépést mutató többszereplős harcok képesek voltak feledtetni az említett gyengeségeket. Az eladásokat figyelve rögtön azt gondolhattuk, hogy rövid időn belül megkapjuk a folytatást, viszont arra egészen mostanáig várni kellett (az igazán nagy rajongók a PSP-s Retribution mellékszállal csillapíthatták éhségüket). A Resistance 3-on egyértelműen érződik, hogy igyekszik minden igénynek eleget tenni; hogy mennyire sikerül helyt állnia, azt most cikkünkből megtudhatjátok. 

Apokalipszis

A történetet tekintve bekövetkezik az, amire korábban több jel is utalt: a Chimérákkal folytatott háború eddig soha nem látott méreteket öltött. A Föld lakosságának jelentős része az idegenek hadjáratának áldozata lett, az esély a túlélésre egyre csak fogyatkozik. A Resistance 3 négy évvel az előző rész befejezése után veszi fel a fonalat, a sztori középpontjába Joseph Capelli kerül. A további részletekbe úgy gondolom, felesleges belemenni, hiszen egyrészt miért is rontanánk el a rajongók örömét, másrészt pedig – bár ezt csak halkan jegyezném meg – a néhány órás kampány története teljesen érdektelen. Igaz, egy-két fordulatot sikerült beleszőni a nagy háborúba, de mégsem fogunk tátott szájjal csodálkozni a tv előtt. FPS lévén ez nem is olyan nagy baj, hiszen a fejlesztők  a cselekmény helyett inkább a játékmechanikába fektessenek több energiát. Szerencsére a Resistance 3-on abszolút érződik, hogy a készítők inkább az általunk irányított részekkel foglalkoztak, mintsem a történettel. 

Kicsit innen, kicsit onnan

A fentebb elkezdett gondolatot folytatva, miszerint mennyire sikerült összekombinálni a két korábbi részt egy egységes egésszé, elmondhatjuk: kiválóan. Az újratöltődő életerő szerencsére a kukában landolt, így visszakaptuk a HP-csomagokat, amely a második rész ismeretében erős váltás lesz, tehát sok-sok érdekes pillanatot fogunk átélni a Fall of Manből átemelt rendszernek köszönhetően. Itt kötelező megemlíteni, hogy a hangulat, valamint a játék dinamikája egyértelműen a második epizódot idézi, hiszen rendkívül izgalmas harcokban lesz részünk a kampány húsz fejezete során. Az atmoszférához természetesen jelentősen hozzájárulnak az egészen elképesztő helyszínek is. Kevés olyan játék létezik, ahol ennyire érződik, hogy itt most tényleg egy leigázott bolygón küzdünk az életben maradásért. A csaták egy része a zárt falak között zajlik (ezek többsége sajnos töltelék helyszín), viszont a Resistance 3-nak egyértelműen a nagy, nyitott terepek fekszenek. Helyenként egészen lenyűgöző, hogy milyen óriási arénákban küzdünk a több tucatnyi Chiméra ellen.

Egységes egész

A látványt tekintve kissé felemás képet fest a játék. Az első néhány pálya vadítóan szép, szinte az egyik ámulatból esünk majd a másikba, viszont ez már nem mondható el a későbbi részekről. Szerencsére a képfrissítés minden esetben a stabil marad, így a technikai oldalt nem érheti panasz.

A kampány említett gyengeségeit kellő módon kompenzálják a rendkívül jól összerakott többjátékos lehetőségek. Ha kedvünk tartja, akár az egyjátékos részt is újrajátszhatjuk a kooperatív játékmódban – üdvözölendő, hogy az osztott képernyős megoldást sem felejtették ki. Mindezek ellenére a játék legnagyobb húzóereje mégis inkább az online multiplayer, hiszen ott fognak zajlani az igazán nagy harcok. A PC Guru Online-os bétát bemutató cikkünkben leírtak a teljes verzióra egyaránt érvényesek, hiszen a 16 játékost támogató megmérettetések rendkívül élvezetesek. A változatos játékmódok, gyűjthető medálok és a megnyitható extra tartalmak biztosan hosszú időre képesek lesznek lekötni az FPS rajongókat. Bár a Resistance 3 egyjátékos része önmagában csak egy közepesnél alig jobb értékelést kaphatna, az erős multiplayer lehetőségek, illetve a Move és a 3D támogatás okán mégis megérdemelt a cikkünk végén található végső százalék.

Lehetőségek tárháza

Az akció mindig a megfelelő pillanatban, megfelelő mennyiségben van adagolva. Persze a készítők helyenként nem voltak restek túlzásokba esni, hiszen bizonyos helyzetekben rendkívüli a túlerő, ilyenkor erősen ajánlott a terep adottságait kihasználni, és fedezékről fedezékre haladni. Néha túlzottan könnyű, máshol pedig meglehetősen nehéz lesz az átjutás az egyes részeken, tehát a Resistance 3 ebből a szempontból nem tekinthető a legkiegyensúlyozottabb résznek. A sztori miatt továbbra is erősen scriptelt jelenetekkel találkozhatunk (például addig nem juthatunk túl a pályán, amíg nem végeztünk mindenkivel), de természetesen nem kell Call of Duty-féle, másodpercekre előre tervezett megoldásokra gondolni. A legfőbb vonzerő, hogy a nagy harcmezők kellően változatos megoldást kínálnak, hiszen távolról akár távcsöves puskával is pusztíthatunk, de ha úgy tartja kedvünk, akkor a tüzet okádó shotgunnal is odalopózhatunk a Chimérák mellé. Az ehhez biztosított eszköztárról csak legekben beszélhetünk, hiszen mind a fegyverek használhatósága, mind pedig azok választéka első osztályú. 

A legegyszerűbb pisztolytól egészen a legkomolyabb ágyúig az összesnek megvan a maga helye a repertoárban, külön öröm, hogy mindegyiket felszerelték egy másodlagos lövéssel is. Mindezeken felül lehetőségünk van a tűzszerszámok fejlesztésre is, és ezt nem virtuális pénzből finanszírozzuk, hanem a gyakori használat és a megölt ellenfelek száma tornássza fel az adott fegyverek szintjét. Mint említettem, az arzenálunkban mindegyik puska teljesen egyedi funkcióval bír, és  ezek kombinálására szükségünk is lesz a jelentős fejlődésen átesett mesterséges intelligencia miatt. A Chimérák ugyanis nem adják könnyen az életüket: gránátokat dobálnak, fedezéket keresnek, esetleg hátulról megkerülve próbálnak bennünket likvidálni -- mindent bevetnek annak érdekében, hogy ne legyen könnyű dolgunk.