Sok helyről hallom, akár autósportokról vagy motorozásról legyen szó, hogy törekedni kell a gép és ember közötti tökéletes összhangra. Mivel nagyon régóta mozgok ilyen körökben, ezért nem is kételkedem ebben a kijelentésben. Minden egyes meglátogatott verseny alkalmával le tud nyűgözni az, hogy egyes sportemberek mennyire együtt tudnak élni az alájuk rakott technikával, szinte saját testük részeként kezelik azt. Ennek elengedhetetlen eleme a csapat és a mérnökök felé tanúsított maradéktalan bizalom, hogy a rendelkezésre álló erőforrások mellett mindent meg tudnak tenni a sikerért. Ha valami nem sikerül, vagy nem úgy alakul, ahogyan azt szeretnék, akkor minden esetben meg kell találni a hiba legpontosabb forrását, hogy legközelebb már minden rendben legyen. Ezek az emberek úgy vágnak neki a versenykilométereknek, hogy akár csukott szemmel is képesek lennének megismételni a tökéletes futamot. Mi a helyzet a motorosokkal? Nos, azt kell mondanom, hogy kevés olyan közlekedési eszköz van, ami olyan irdatlan sebességre és manőverekre képes, mint egy motorral felvértezett kétkerekű. Csak egyetlen tizedmásodpercnyit kell tévedni, és már az aszfaltot nyaljuk, vagy éppen macskaköveket harapunk ki egy francia mezőgazdasági útból. Azonban, ha minden stimmel, akkor megfizethetetlen élményben lesz részünk. Kontrollálunk valamit, amit több mint egy évszázada szinte el sem tudtunk képzelni. Kontrollálunk valami nálunk erősebbet, hangosabbat és sokkal gyorsabbat. Hölgyeim és uraim, egy év kihagyás után visszatért a Ride, hogy a kezünk és lábaink alá tegye a kétkerekű mennyországot!

Forza Bikers 3

Ha sikerült kellően emelkedett hangulatba kerülnötök, akkor tartsuk is fent ezt a magas adrenalin-szintet. Kezdésnek például szerepeljen itt a számadat, amely mindenképpen elismerésre méltó. Ez a szám a 230, és a Ride 3 játszható motorkerékpárjainak mennyiségét jelöli. Korábban azt mondtuk volna, hogy ez lehetetlen, de a Forza Horizon és Motorsport, vagy egy Gran Turismo után már nem is akkora meglepetés. Már a korábbi Ride-játékokban is nagyon sok paripa volt jelen, de most átléptük a 200-as álomhatárt, és ezek közül több mint 70 gép soha sem szerepelt még egyik részben sem. Egyetlen szívfájdalmam a Harley Davidson hiánya, mert az egy ideig csak a The Crew 2 kiváltsága marad. Minden egyes helyszín a nulláról újjáépítve tárul a szemünk elé, kellemesen váltogatva a valóban versenyzésre szánt komplexumokat az országúti helyszínekkel. Utóbbiakon jön ki igazán az a fajta egészséges félelem, amely hozzásegít minket a fékkar megfelelő pillanatban történő meghúzásához. Szintén versenyzők között terjengő íratlan szabály: ha már nincsen meg bennem a halálfélelem, és úgy akarok nekivágni egy futamnak, akkor azonnal szögre kell akasztani az overállt.  Ez a Time Attack események alatt tudatosult újra bennem, de erről majd később. Ha már a helyszínekről is esett szó, akkor abból közel 30 áll készen a meghódításra, viszont ezek közül több pályán is választhatunk másféle körülményeket és útvonalakat.

TALÁLD MEG A STÍLUSODAT

A játék első indításakor máris egy szimpatikus húzással találkoztam. Miután futunk egy bemelegítő versenyt, nem vagyunk arra kényszerítve, hogy egy bizonyos motorkategóriában ragadjunk. Rögtön kapunk 5 motort, mindet más beállítottságú motorosokra szabva. Hivatalosan egyébként hét fajtát különböztet meg a játék. Van Sportmotor, Supermoto, versenymotor, Café Racer (versenyzésre alakított utcai), Maxi Enduro, Endurance (hosszútávú) és Naked (teljesen érintetlen utcai) kategória. Ezek mindegyike olyan szinten testreszabható, hogy abba viszont már tényleg kár a maximális részletességgel belemenni. Ez alkatrészek és modifikációk százait rejti magában, akárcsak a korábban említett autós programoknál. Ha megvan a megfelelő motor, akkor hozzávaló versenyt is kell találni.

Az eseményeket motoros magazinok képében kapjuk meg, amiknek bevezetőiben hihetetlen sok információt olvashatunk kedvenc masináinkról. Több mint 50 ilyen magazin van, és legalább 5 teljesítendő eseményre vannak tagolva, már csak törekednünk kell a maximális csillagmennyiség megszerzésére. Utánaszámoltatok? A karriermód tehát legalább 250 teljesítendő versenyt jelent, ha mindent tökéletesen abszolválunk már elsőre. Könnyedén meglesz, nem? Természetesen rá leszünk azért néha kényszerítve arra is, hogy ne csak egy motort használjunk, vásárolnunk kell majd minden kategóriában egyet az előrehaladáshoz. Ha ezt jól csináljuk, akkor anyagiak terén gyakorlatilag semmi gondunk nem lesz, csak okosan kell beosztani a rendelkezésre álló forrásokat. Ha minden felszerelést akarunk, és minden motoron szeretnénk valami módosítást eszközölni, akkor nem árt kicsit farmolgatni. Nyilvánvaló az is, hogy nem minden motort lehet ugyanabban a göncben terelgetni, tehát mindegyikre összeállíthatjuk a saját ruhaszettünket, egytől-egyig licencelt darabokkal. Már második éve mondogatom magamnak, hogy a Milestone bizony tényleg összeszedte magát ilyen téren is.

FRUSZTRÁLÓ TÖKÉLETESSÉG

Ha valaki figyelt, akkor most megkapja a korábbi félelem és Time Attack kapcsolatát boncolgató félmondatom folytatását: nem lehet hibázni. Egyetlen millimétert sem. A hajmeresztő borulásokat és az utak melletti domboldalakon való megpattanásokat egyértelmű kudarcként éljük meg, ez tiszta sor. Azonban az idővel való versengés során, ha online ranglistások ellen versenyzünk, a Ride 3 a legapróbb stiklit sem tűri el nekünk. Félcentis csíkot húztál a szalagkorlátra? Érvénytelen kör. Visszamerted tekerni az előző kanyarig a játékot? Szintén érvénytelen. Aki tud nekem egy tiszta kört menni Macauban, azt már most meghívom egy nyári sörre, ezt garantálom.

Kicsit foglalkozzunk a külcsínnel is, mert erre azért érkezett panasz a Ride 2 oldaláról. Az Unreal Engine 4 kiválóan teljesíti a feladatát, optimalizálási gondok nélkül, stabil 60 fps mellett sikerült játszanom, még a sok tükröződési effektet használó Macau neonfényei közepette is. A motorok hangjait imádtam, felfüggesztéseiknek mozgását pedig egyenesen látványorgiaként éltem meg, és az irányításukat is kedvem szerint variálhattam. A menüzene kellemesen pörgős, rockos elemekkel vegyített elektronikus dallamok csendülnek fel, de a játék sokadik indításakor már inkább a saját zenei kollekciónkat fogjuk előnyben részesíteni. A többjátékos események is rendelkeznek a kellő beállítási lehetőségekkel, de nagyon sok esetben a verseny elindításához szükséges 2 fő sem gyűlt össze a lobbiban

VACKOLJATOK BE!

Mivel javában tél van, csak annyit tudok javasolni, hogy próbáljátok meg kihúzni a hideg napokat motorozás nélkül, és inkább ruházzatok be a Ride 3-ra. Valószínűleg senkinek nem adatik meg, hogy a mindennapok során ennyi márkából válogathasson, ennyi gyönyörű helyen száguldozhasson, és persze mindezt minimális anyagi ráfordítással. Ha nagyot akarok mondani, akkor a 2018-as év motoros címének járó díjat máris a Milestone programja kapná, de ha bármi mást is javasolnék, akkor is az olaszoknál landolna az elismerés. Az is jó taktika, hogy gyakorlatilag egyik címükkel sem lehet kiváltani a másikat. Ha dagonyázni akarunk, akkor Supercross vagy MXGP Pro, de ha Valentino Rossi helyére akarnánk ülni, akkor MotoGP. Még akkor is, ha utóbbi elég gyengére sikeredett. A Ride 3 viszont maga az egyjátékos motoros Kánaán.