Eredeti ötlet, vagy mégsem?
Hogy a románok hogyan kerülnek az űrbe, ez jó kérdés, mindenesetre az egyedi alapszituáció megvan. Itt jön a bonyodalom: most, hogy ennyire fejlettek, meg akarják hódítani a világegyetemet, ezzel együtt kivonni a forgalomból az Egyesült Államokat, illetve Oroszországot is. Ez eleinte nagyon izgalmasan hangzik, ám egy idő után a meghódított országok sora, unalmas küldetések láncolatává válik. Összességében a sztori eredeti, ám sajnos nem túl érdekfeszítő!


Too Bad Design...
Érdekes, hogy a fejlesztőgárda neve hűen tükrözi a játék kinézetét. Először is kezdeném az élsimítással, ami nincs is, tehát megspóroltak nekem egy mondatot 2 Bad-ék. Jóval többet vártam egy lépcsőzetes körvonalú bolygótól. Az űrhajók még egész jól lettek kidolgozva, de többre ne igazán számítsunk. A különböző effektek elavultak, és ne várjunk HDR-t, ezt így előre megmondom. Egy mondatban összefoglalva a grafika kb. a 2000-es kategóriába tartozik! Mormogtam magamban: "Áh, nem minden a grafika..."- így bele is vágtam a játék sűrűjébe fél óra után.

 

Romanians in SpaceRomanians in SpaceRomanians in Space


Sugárhajtás

Ez a bizonyos fél óra azzal telt, hogy keresgéltem a játékon belül, illetve kívül az "Irányítás Bekonfigurálása" menüpontot, és miután rájöttem, hogy nincs, a maradék időt a kontrollálás feltérképezésével töltöttem el. Egy ilyen szimulátor játéknak, pedig pont az lenne a lényege, hogy könnyen betanulható irányítással megspékelve, látványos legyen. Ha már megemlítettem a menüt, akkor be kell valljuk, hogy már a betöltő képernyő is patetikus, ám amikor a fő kezelőfelületre értem, rögtön elfogott a nevetőgörcs. Miért is? A fejlesztő címere közben felcsendülő "nyugatos" zene, átcsúszott a menübe, ahol a bátor román űrhajósok képét láthatjuk. Biztosan szerették 2 Bad-ék a western-t, de jó lenne, ha (közel)jövőben egy sci-fi proginál nem ez inspirálná őket. Miután fél kilót fogytam a röhögéstől, belekezdtem az egyik misszióba, ahol azonban lelohadt a lelkesedésem egyrészt a grafika, másrészt pedig az irányítás miatt. Bár az ős szimulátor rajongók biztosan jól elboldogulnak majd a botkormány mögött, én valahogy nem tudtam beleélni magamat a játékba a szörnyű irányítás miatt. Minekután ezeket a negatívumokat képes voltam megemészteni, mentem aprítani a jónépet! Változatosságról természetesen szó sincs, a küldetések kimerülnek a pusztítsd el, védd meg típusokban. Ugyanez a helyzet a fegyverekkel is. Találunk ilyen meg olyan plazmát, illetve dupla, és tripla lézerágyút, de ennyi. Bajtársaink kommunikálnak velünk csata közben, amit olvashatunk egy fenti konzolon, ám hangokat nem hallhatunk. Emlékezzünk csak: 2002-es esztendő, Star Wars: Starfighter. Micsoda élethű beszédekkel és frappáns beszólásokkal tarkított gamma volt! Itt vagyunk 2006-ban, és ehhez képest semmi! Hangulatról még nem esett szó. A világűr színes, talán túlságosan is, azonban a zenék dicséretre méltóak, jól meg lettek komponálva. Egyetlen hátulütője a dolognak, hogy ezek alig félpercesek, és csak akció közben csendülnek fel�

Ki kér még?

Én biztos hogy nem! Szerény véleményem szerint jó lenne, ha 2 Bad Design-ék leszállnának az űrből a Földre, mert a játék készítése közben jól elkalandoztak a Jupiter környékén, így egy technikailag és játékmenetileg pocsék gammát kaptunk kezeink közé.