A játék beharangozó trailere még 2018 nyarán került bemutatásra, és bájával már az akkori, kezdetleges állapotában is elbűvölte a közönséget. A spanyol Uprising Studios gondozásában készülő csoda megjelenését a rajongók nagy örömére, már a 2018/2019-es téli szezonra ígérték. Akik nyomon követték a fejlesztők munkásságát azok néha-néha informálódhattak az aktuális állapotokról, de ezen kívül nem sok kommunikáció zajlott a késés okáról és nagyon a játékról sem. Viszont a 2021-es Indie’s Paradise nevű eseményen felbukkant róla egy újabb rövid kedvcsináló szösszenet, innentől kezdve pedig felpörögtek az események, és íme: ugyan 3 évvel később, de végre mi is részesei lehetünk ennek az allegórikus kalandnak. Megérte vajon a várakozást?

Piros

Igen nehéz a Scarf történetét spoilerek nélkül elmesélni, hiszen még a legapróbbnak és legjelentéktelenebbnek tűnő mozzanatok és képek mögött is más jelentések rejtőzhetnek, mint amikre elsőre gondolnánk. Ezeknek köszönhetően akár pillanatok alatt képes más megvilágításba kerülni minden. A jó mégsem olyan jó? A gonosz mégsem annyira gonosz? Ki szenvedett igazán, kinek van igaza? Mit jelent hősnek lenni és mitől válhatunk azzá? Ilyen és ehhez hasonló kérdések vetődhetnek fel bennünk, ahogy haladunk előre a kalandozásunk során. Mindenre talán nem is kaphatunk egyértelmű választ, hiszen ezek sokszor szubjektívek és csak a befogadó féltől függenek, még az összes tényező ismeretében is. A fejlesztők viszont ezekre a kérdésekre felépítve egy gyönyörű, metaforikus mesét készítettek nekünk, amihez a kontroller/billentyűzet mellett a papírzsebkendő is jó, ha elérhető távolságban marad, ugyanis érzelmekből nem lesz hiány.

Sárkánysál

Főszereplőnk, Hyke, a kis fénylény, szemünk előtt születik meg és szinte első pillanattól kezdve hű társa lesz a gyönyörű piros sárkánynak. Vagy sálnak? A történet elején sok mindenben nem lehetünk biztosak, csak abban, hogy mindketten igazán különlegesek. Közös kalandozásunk során 3 különböző világot barangolhatunk be velük: az óceánt, a sivatagot és egy erdőt/mezőt. Mindegyik pályán más képességeket tanulunk meg, de a fő célunk végig ugyanaz marad: összegyűjteni a „kulcsokat” a hazajutáshoz. A látványvilág mindenhol elképesztő, meseszerű és színes, amiben jólesik sétálgatni és nézelődni. Habár túl sok szabad kezet nem kapunk azzal kapcsolatban, hogy merre menjünk, lévén nem nyílt világú címről van szó, azért így is elég nagy tájakon járunk, amik különböző fejtörőkkel vannak tele. Leleményességünknek és piros barátunknak köszönhetően viszont könnyen tudunk reagálni az utunkba kerülő akadályokra. A rejtvények egyáltalán nem nehezek, legtöbbször a „vidd oda”/”told ide” vonalon mozognak. A platformeres részek ezzel szemben szerencsére már kicsit változatosabbra sikerültek, ugyanis nemcsak a jól ismert dupla ugrásra vagyunk képesek. Hű társunknak hála akár „indákon” is lenghetünk, kilőhetjük magunkat vagy épp a levegőben siklás képességét sajátíthatjuk el. Bizony, mindezekben „sálunk” van segítségünkre, aki képes átváltozni apró szárnyakká, különböző kötelekké, de még sárkányrepülővé is. Ráadásul minél több interakció történik szereplőink között, annál jobb barátokká válnak!

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Annak ellenére, hogy a felfedezhető terület igencsak korlátolt, pár rejtett tárgy azért így is helyet kapott benne. Attól függően, hogy miket és mennyit találunk meg, változhat az általunk megismert történet. A játék leginkább a vizuális narrációra épít, utunk során sok beszéddel nem találkozunk, ennek ellenére kifejezetten örömteli, hogy magyar felirattal is játszhatjuk. Annál is inkább, mert látványvilágából és az irányításának/feladatainak egyszerűségéből adódóan a Scarf az összes korosztálynak bátran ajánlható, a kalandjátékok és platformerek szerelmeseinek pedig gyakorlatilag kötelező. Ugyan felépítésében és megoldásaiban nem váltja meg a világot, érzelmes és elgondolkoztató történetét vétek lenne kihagyni.

Viszont minden nagyszerűsége ellenére az mellett sem lehet szó nélkül elmenni, hogy az optimalizáció sajnos nem lett túl jó. 5-6 percig tartó töltőképernyőkkel és rengeteg laggal találkoztam, a végén pedig még egy gamebreaking buggal is. Remélhetőleg ezek csak az 1.0.0-ás béta verziónak köszönhetőek és a kiadott játékban már eltűntek, mert kár lenne a remek történetért és élményért.