A játékiparban szép számmal akadnak olyan régi, legendás címek, melyeknek a felújításáért már hosszú évek óta könyörögnek a rajongók, a Shadow Man azonban pont nem ilyen játék. Pedig az Acclaim Studios 1999-es alkotásának is megvan a maga elhivatott rajongótábora, azonban ettől függetlenül tény, hogy viszonylag kevesen rágták az IP tulajdonosainak a fülét egy felújított kiadásért. Ez azonban nem zavarta a Nightdive Studios csapatát, akik a visszafogott érdeklődés ellenére is elkészítették a Shadow Man Remasteredet, és bizony elég szép munkát végeztek a ráncfelvarrással.

shadowman-kep-03.jpg

Sötét Lelkek gyülekeznek

A Shadow Man története nem vesztegeti a játékos idejét, egyből a lényegre tér: már az első átvezetőkből kiderül, hogy a világ a pusztulás szélén áll, és az élők és a holtak birodalma között szabadon közlekedő Shadow Manként egyedül mi tudjuk megmenteni az emberiséget a Légió néven emlegetett démoni lény haragjától. Ahhoz pedig, hogy ezt megtehessük, alá kell szállnunk a hallottak végső nyughelyének, a Deadside-nak a legmélyére, hogy magunkhoz kössük a leggonoszabb, legsötétebb lelkeket, mielőtt Légió a saját céljaira használhatná azokat.

És bár a játék sztorija nem túl eredeti vagy fordulatos, a fejlesztők ezt remekül kompenzálják az érdekes és izgalmas háttérvilággal, ami a vudu vallást mossa össze a modern világgal. Ez az egyedi megközelítés alaposan visszaköszön a helyszíneknél, az ellenfeleknél és a fegyvereinknél, avagy a Shadow Manben még mai szemmel nézve is meglehetősen változatos és fantáziadús rémségekkel csatázhatunk majd, az pedig, hogy mindezt hagyományos puskák helyett tűzgolyót köpködő emberi koponyákkal tehetjük meg, már csak hab a tortán.

Továbbá a sztori kapcsán hiba lenne megfeledkezni arról, hogy mindez azért nem egy eredeti IP, hanem a Valiant Comics hasonló címen futó képregényének a játékadaptációja. A Nightdive Studios pedig apró kis extraként hozzácsapta a játékhoz az egyik ilyen füzet PDF verzióját, így ha kicsit jobban el akarunk mélyedni ebben az izgalmas világban, akkor ennek a segítségével megtehetjük.

Ez így azért kevés

Játékmenetét tekintve a Shadow Man leginkább egy tűzharcokkal és platformer elemekkel színesített collectathon címként jellemezhető, avagy elsődleges feladatunk a kampány során az lesz, hogy bejárjuk a hatalmas, szerteágazó pályákat, és minden apró érdekességet begyűjtsünk rajtuk. A fő célpontjaink természetesen a fentebb már emlegetett sötét lelkek, melyek segítségével új területeket nyithatunk meg, de a térképeken elszórva dögivel találhatunk még lőszert, életet és más hasznos apróságokat.

A gyűjtögetés mellett pedig a lövöldözések és a platformer részek felelnek a változatosságért, ami papíron egy elég jó koncepciónak mondható, a gyakorlatban azonban sajnos nem igazán működik, a Shadow Manből ugyanis egyszerűen hiányzik a mélység. Az ellenfelek például hiába változatosak, a legtöbb összecsapás így is kimerül annyiban, hogy körbe-körbe rohangálunk és tüzelünk mindenkire, miközben az automatikus célzás miatt még a fegyvert sem kell a démonokon tartanunk, de a platformer részek sem sokkal összetettebbek, avagy pár ügyesebb ugrással általában letudhatóak ezek is.

Remastered a javából

Amire viszont egy rossz szavunk sem lehet, az a remastered kiadás technikai oldala. A Nightdive csapata a megnövelt felbontás mellett HD textúrákkal, átalakított megvilágítással és feljavított karaktermodellekkel is ellátta a játékot, ami így a maga retrós módján kifejezetten jól néz ki. Szintén átalakult az irányítás is, amit az alap verziónál még rengetegen szidtak, valamint a felhasználói felület és a menürendszer is kapott némi modernizálást, aminek szintén nagyon örültünk.

A fejlesztők azonban itt sem álltak meg, hanem magát a játékot is kibővítették, avagy a Shadow Man Remasteredbe sok olyan tartalom is bekerült, amit az eredeti verzióból az utolsó pillanatban kivágtak az Acclaim Studios emberei. Ennek hála kapunk például három extra bejárható területet, hét korábban még sosem látott ellenfelet, valamint néhány új fegyvert is, így pedig a felújított kiadás azoknak is tud egy kis meglepetést okozni, akik már kívülről fújják az eredeti Shadow Man minden apró titkát és érdekességét.

Rajongóknak kötelező

Mindent összevetve a Shadow Man Remastered egy elég felemás felújítás lett. A játék remastered részére például egyáltalán nem lehet panaszunk, a Nightdive csapata (akik egyébként több valódi klasszikust feltámasztottak már az elmúlt pár évben) ugyanis alaposan odatette magát, és nagyszerű érzékkel modernizálta az Acclaim Studios alkotását.

A felújított grafika miatt a Shadow Man Remastered kifejezetten jól (de minimum karakteresen) néz ki, ahogy az is dicséretes, hogy az eredeti játékból kimaradt helyszínek, ellenfelek és fegyverek ivisszaköszönnek, hiszen ez mutatja, hogy a fejlesztők nemcsak a felbontáson állítottak egy kicsit, felújítás címén, hanem elég sok munkát tettek a program modernizálásába és aktualizálásába is.

Ugyanakkor azt is el kell ismerni, hogy a Shadow Man Remasterednek bizony vannak jelentős gyengeségei. Ez elsősorban a játékmenet terén lehet feltűnő, ahol a program egyszerűen nem elég mély ahhoz, hogy hosszabb távon is le tudja kötni az átlagembert, legyen szó akár a körbe-körbe rohangálós tűzharcokról, akár a meglehetősen fapados platformer elemekről.

Épp ezért a Shadow Man Remastered leginkább azoknak ajánlható, akiknek már bejött az eredeti kiadás is, hiszen ők az egyik kedvenc játékukat fogják ismét megkapni, csak épp modernizált és alaposan kibővített formában. Ha viszont valakinek nem tetszett az 1999-es Shadow Man (vagy netán eddig nem is hallott a szériáról), az jobban teszi, ha a felújítást is elkerüli, ugyanis nem ennek a játéknak a hatására fog felcsapni vudu papnak.