2016-ra a lopakodós-gyilkolászós játékok etalonjának számító Commandos csillaga már rég leáldozott, és trónkövetelők is csak hellyel-közzel jelentek meg. A Mimimi Productions azonban megmutatta, hogy a műfajt korai lenne eltemetni, sőt a Shadow Tactics: Blades of the Shogun egy igazi gyöngyszem lett. Azóta a csapat megmutatta, hogy nem egyszeri szerencse, vagy a véletlen műve volt a kiemelkedően jóra sikerült kaladozás Japánban: a Desperados 3-mal simán megugrották a maguk állította lécet. A suszter pedig maradt a kaptafánál, és most egy önállóan futtatható kiegészítővel bővítették 2016-os játékukat, a sztori középpontjába gésánkat, Aiko-t állítva.

Szülinapi banzáj

Mivel „csupán” egy kiegészítőről van szó, ehhez mért árral, nem érdemes túl nagy elvárásokat támasztani az Aiko’s Choice-szal szemben. Új karaktert, képességet vagy ellenfelet nem is kapunk, ehelyett viszont három nagy és három kisebb pálya vár ránk. És bár önállóan futtatható kiegészítőről van szó, nem mondanám, hogy ez a legjobb belépő azoknak, akik nem ismerik vagy játszották az alapjátékot. Egyrészt a történéseket nem sokkal a játék utolsó összecsapása elé szúrták be, egy amolyan extra fejezetként, és bár nagyjából spoilermentes a sztori, az újoncok csak pislognak majd, hogy ki kicsoda. Bár a történet továbbra sem a játék erőssége, a karakterek pedig ugye eleve adottak, egy kis meglepetésre azért számíthatunk. De csak annyit mondok, nem véletlenül lett Aiko választása a kiegészítő címe.

Másrészt ugyan fokozatosan nehezedik a kihívás, a pályák alacsony száma miatt igen meredek lejtőt kell megmásznia annak, aki itt szeretne beszállni a játékba. Az első pálya első szakasza sem sokat vesződik azzal, hogy újra megtanítsa az irányítást: egy-egy félmondattal felfrissíti az emlékezetünket, majd jöhet a mélyvíz. A Nagoyából való szökés után pedig, egy röpke átvezetőt követően, teljes gőzre kapcsol a játék, és a második pályára már minden trükköt be kell vetnünk a siker érdekében, a legvégére pedig több, összehangolt támadásra is szükség lesz.

Ebéd után repeta

Az előttünk álló feladatokban a fejlesztőtől már megszokott minőségre számíthatunk, az első nekifutásra másfél-két órás etapokat jelentő szintek nehézsége igen magas, mégis fair a kihívás. Az ördöglakatként egymásba kapcsolódó látómezők és járőrök zárját többféleképpen is feltörhetjük, de akárhogyan is próbálkozzunk, csapatunk minden tagjára és képességére szükség lesz. No meg időnként tökéletesen összehangolt támadásokra, és már egyetlen láncszem feloldása is hatalmas sikerélményt jelent, ami tovább lendít a következő „fejtörőhöz” vagy éppen annak megoldásához.

A továbbra is zseniálisan összerakott játékmenet és pályadizájn pedig elviszi a hátán az Aiko’s Choice egészét, így ez egy kihagyhatatlan és kötelező epizód azoknak, akik szerették a Shadow Tactics: Blades of the Shogunt és még többet szerettek volna belőle. Bár az ára egy cseppet magas a tartalom mennyiségéhez képest, többszöri végigjátszással, a kihívások teljesítésével kitolható, avagy összességében határeset. Az újoncoknak viszont inkább az alapjátékot javasolnám nyitásként, de csak a már említett okok miatt – nem teljesíthetetlen, de véleményem szerint sokkal könnyebb „belesimulni”, ha már némi alapismerettel rendelkezünk.