A kissé szerencsétlen című expanzió lényege, hogy városodat immár nemcsak lakosaid számára kell élhetővé tenni, hanem a turisták számára is vonzóvá kell varázsolnod, hogy ők minél több pénzt tömjenek a város feneketlen kasszájába. Persze ez nem lesz egyszerű, hiszen tízféle turistatípus van, és őket más-más dolgok csábítják, ám szerencsére azért ezen halmazoknak uniója is van. Hogy érthető legyek: az átutazók, üzletemberek és ínyencek mind lazításra és szórakozásra vágynak, utóbbi két csoport azonban ezek mellett kulináris élvezetekre is. A „turizmusfejlesztési terv” kidolgozásában segítséget jelent az, hogy szerencsére látogatóid is rendelkeznek saját adatlappal, melyen megfigyelheted, mi a véleményük a város különféle szolgáltatásairól, sőt a városképernyő külön fülén arról is összefoglalót találsz, az egyes turistatípusok körében milyen a híred, azaz mennyire találják vonzónak településedet, mint úti célt.

SimCity Társadalmak - UtazásokSimCity Társadalmak - UtazásokSimCity Társadalmak - Utazások

Mindehhez természetesen rengeteg új épület dukál, melyek jó része ötletes, a maga kajla módján csinosnak mondható, sőt a térképgeneráláskor nevezetességeket is elszórhatunk a pályán, Drakula kastélyától a gejzíren át a görög templomromig. Miután a látogatók leterhelik a városi szolgáltatásokat, és polgáraidnak meg kell osztania velük a különféle üzleteket, szórakozó- és egyéb közösségi helyeket, van egy érdekes megoldás: adott turisztikai célpontokhoz - amilyen például az üdülőkaszinó - hozzá lehet rendelni különféle egységeket, melyeket csak a turisták használhatnak. Ahhoz pedig, hogy az utazók városodba érkezzenek, természetesen különféle közlekedési gócpontokat kell kialakítanod: reptér, kikötő, taxiállomás, buszpályaudvar vagy helikopter-leszállópálya. Sajnos itt bukik a projekt picit: az első kettő iszonyú drága, ráadásul a reptér elhelyezése, lévén a térkép negyedét elfoglalja, nehéz, a buszpályaudvart meg csak akkor tudod megépíteni, ha van már 20 turista a városodban, ami a 22-es csapdája.

Fontos kiemelnem, hogy az expanzió tartalmazza az eddig megjelent foltokat is, ami azért lényeges, mert aki az alapjátékot félredobta, az nyilván nem foglalkozott ezekkel, márpedig ki kell jelentenem: a patchek használhatóvá tették a cuccot. És itt elsősorban nem az új katasztrófákra vagy a kb. félezer hibajavításra gondolok, hanem elsősorban a várospolitikák rendszerére és a stratégiai módra, mely az épületekhez fenntartási költséget rendel, ami végre a régi SimCityk gondolkodtató játékmechanizmusát idézi fel, némi kihívást csempészve az egyébként egybites játékosoknak tervezett Társadalmakba. Remek lehetőséget kínálnak a Forgatókönyvek is, ahol adott feladatokat kell megoldanunk egy kötött feltételrendszerben, ami szintén a gondolkodásra kapható felhasználókat próbálja megszólítani.

Az Utazások nem váltja meg a világot, viszont feltelepítve végre a városépítő játékokat a sokrétegű stratégiai döntésrendszerük miatt kedvelők is megtalálhatják benne számításukat. Sajnos az energiás elgondolás, sőt az egész alapkoncepció ezer sebből vérzik, a zökkenőmentes játékhoz továbbra is egy minimum másfélmilliós vas kell, de legalább a szándék, hogy a meztelen királyra ruhát adjanak, dicsérhető. És ez, jelentem, nagy szó...