A Mediocre alkotása hat játékmódot tartalmaz, melyek közül a classic érhető el ingyenesen. A játékmenet egyszerű: a kamera egyenes útvonalon, de változó sebességgel halad előre egy 3D-s, futurisztikus világban, nekünk pedig a rendelkezésünkre álló bizonyos mennyiségű fémgolyóval kell elhárítani az elénk kerülő akadályokat. Ez általában annak szétzúzásával érhető el. Lőszert (golyót) a pályán változó rendszerességgel felbukkanó kristály- vagy üvegszerűségek széttörésével szerezhetünk (a későbbiekben maradjunk üvegnél). Kihagyás nélkül 10 db sikeresen szétlőtt üveggúla (később egyéb testek, melyek több lőszert biztosítanak) után növekszik a multiball képességünk: egyidőben több golyót lőhetünk ki egy áráért, legfeljebb ötöt, ám hiba esetén ez a szám azonnal visszaesik egyre. Különféle power up-okat szedhetünk fel a pályákon, melyeket felhasználva segíthetünk magunknak továbbjutni az üvegrengetegben. Ilyen az időlassítás, a robbanó golyó és a golyószórás. Mindezek mellett nem maradhat el a Play Játékok szolgáltatáskínálata sem: ranglista és jutalomrendszer is elérhető a Google-fiókunk csatlakoztatásával. A Smash Hit ugyanakkor nem egy őrülten nyomkodós játék: minden lövést meg kell fontolnunk és kiszámítanunk, hogy a lehető legkevesebb lőszert pazaroljuk el. Mindezt úgy kell elérni, hogy a kamera ne ütközzön akadálynak, mert ekkor tíz db golyót veszítünk, ezek elfogytával pedig véget ér a játék.

Több, mint amennyinek elsőre látszik

Valamivel több, mint hétszáz forintot kifizetve elérhetővé válik a többi játékmód is. Az első a training, ami oktatómódként szolgál (talán nem ez a legizgalmasabb része a játéknak, de hasznos!), aztán van a zen, melyen akadályok nélkül zúzhatunk, a mayhem, mely nehezített játékmenetet foglal magában, végül pedig a co-op és a versus módok. Utóbbi kettő két egymásra tükrözött félre bontja a játékteret, ezáltal két szemben elhelyezkedő játékos középre helyezve a készüléket tud egyszerre játszani. A co-op játékmód esetén a cél a társunk segítségével a legtovább eljutni, ellenben a versus módban nekünk kell ügyesebbnek lennünk és az ellenfél előtt összetörni a kristályokat, ezáltal több golyót szerezve. Értelemszerűen a végén a kevesebb lőszerrel rendelkező játékos fog hamarabb elbukni. A prémium verzió megvásárlásával elérhetővé válik a mentés (akár felhőalapú is). Enélkül minden halál után a legelejéről kell kezdenünk a játékot, így viszont arról a szintről folytathatjuk, ahonnan abbahagytuk. Fontos megjegyezni, hogy a játék nem tartalmaz reklámokat az ingyenes verzióban sem, ami manapság egy igazán tisztelhető dolog, köszönet érte, Mediocre!

Multimenzió

Először is bocsánat a paragrafus címében rejlő szójátékért. A Smash Hit 50 különböző szobát (dimenziót) és 11 féle grafikai stílust tartalmaz. Ez folyton változó színeket, grafikai effekteket, gravitációt, zenét, kamera forgást és sebességet, összességében egy változó, izgalmas hangulatot teremt. Például vannak lágy, kék és zöld színű dimenziók, könnyebb menettel, de vannak nehéz, vörös és narancsszínűek is, ahol jóformán minden tizedmásodperc számít. Ha többször újrakezdünk egy szobát, észre vehetjük, hogy a pálya, bár adott számú elemet, akadályrendszert tartalmaz, a sorrendjük változik. Így nem válik monotonná a játék és a gyakorlottabbaknak is a reflexeikre kell hagyatkozniuk. Mindez és a fokozatosan (de nem egyenletesen) növekvő sebesség pörgős játékmenetet ad a Smash Hit-nek, ezekhez pedig megfelelő háttérzenét kapunk. Ezek mindig illenek a játék szakaszaihoz és a különböző szobák hangulatához, a muzsikát pedig akár bakelitlemezen is meg lehet vásárolni!

Jó, jó, de mi van a grafikával?

A grafikát három szinten lehet állítani, hogy minden készüléken eldöcögjön a játék, már nem a mai, bár ez mobiljátékok esetén talán nem annyira mérvadó. A játék fizikája megfelelő egy ilyen stílusú játékhoz, kellemes látvány az üvegek realisztikus törése, szétrobbanása. A grafika pedig képes szép látványt nyújtani a szemeknek, legyen szó lassan gomolygó ködről, vagy a levegőben szálló részecskékről, textúráról, de nem szabad csúcsminőséget elképzelnünk. Grafikafétisesek csak óvatosan közelítsenek a játékhoz! Így ez az egyetlen negatívum, amit objektív szemlélettel a Smash Hit számlájára fel lehet írni. Az első bekezdésben taglalt kérdésre a válaszom természetesen nemleges. Nem létezik tökéletes játék, de a Mediocre tudja, mit ért egy játékos ezalatt.