SpellForce 3

SpellForce 3 - Soul Harvest teszt

A SpellForce-széria minden része tartalmas kiegészítőkkel bővült a megjelenés után. Ezek a hagyományos, néha teljes játékkal felérő addíciók mára már ritkaságnak számítanak, a Grimlore Games azonban nem adott lejjebb a minőségből, fejlesztői egy méretes, alapjáték nélkül is működő csomagot raktak össze.

Gyakran észre sem vesszük, hogy valamit mennyire hiányoltunk már, míg egy nap szembe nem jön velünk. Erre döbbentem rá, amikor tesztelni kezdtem a Soul Harvestet, a SpellForce 3 első teljes értékű kiegészítőjét, mely a klasszikus expanziókhoz híven több extra tartalommal, finomítással bővíti a SpellForce 3-at, mint amennyit egyes AAA kategóriás címek egy komplett Season Pass alatt. A Soul Harvest ráadásul standalone, tehát az alapjáték hiányában is fut, így ha esetleg kimaradt volna az alapjáték, nem kell átugranotok felette, története és nehézségi szintje pedig egyformán kedvez a kezdő és visszatérő játékosoknak.

Lélekbúvárkodás

A Soul Harvest legfontosabb addíciója egy több mint 20 órás (maximalistáknak inkább 30) egyjátékos kampány, mely online, kooperatív módban is végigjátszható, illetve szintén fontos extra a két vadiúj faj, a törpék és a sötét elfek. A történetben Aerev tábornokot irányítjuk, akinek karrierjét derékba törte egy rejtélyes, a feledés jótékony homályába burkolózó katasztrofális kudarc. Szégyene ellenére a királynő hazarendeli, és rábízza a Wolf Guard vezetését egy rejtélyes ügy felderítésével egyetemben, ugyanis a korábban békés törpék váratlanul elkezdték sorra megtámadni felszíni társaikat és az emberi településeket.

A történet az alapjátékhoz hasonlóan kiváló, tele érdekes mellékszálakkal, fordulatokkal és kiválóan megírt (néhány esetben visszatérő) karakterekkel. Nem pusztán ürügyként szolgál arra, hogy kipróbálhassuk a két új fajt (bár az elfek és orkok távollétének indoklása kissé gyengén indokolt), tisztán érezhető, hogy a készítőknek még volt mit mesélniük a SpellForce-univerzum előzményeiről, és maximális lelkesedéssel éltek a lehetőséggel.

Toldozunk-foltozunk-bővítünk

De még ha a történet gyengébb lábakon is állna, megkockáztatom, hogy a játékmenet, illetve a két új faj önmagukban működésre bírták volna a koncepciót. A Grimlore Games fejlesztői gyakorlatilag sorra vették az alapjáték problémásabb elemeit, és egytől egyig javítottak rajtuk. Így például a hősök portréja alatt sorakozó legfeljebb hat képesség helyett több, testreszabható és gyorsbillentyűkre köthető eszköztárt állíthatunk be magunknak, de a térképen elfoglalt régiókban is elég immár a nyersanyagokat a felhúzott helyőrséghez eljuttatni, hogy a raktárunkba kerüljenek és építkezhessünk belőlük.

A két faj pedig új színt visz a receptbe. A törpék népe inkább defenzív jellegű, egységeik különböző harcstílusok között képesek váltogatni, valamint a térkép különböző pontjait összeköthetik alagútjaikkal, hogy seregüket villámgyorsan mozgathassák át rajtuk. A sötét elfek velük szemben sokkal agresszívabb stílust képviselnek, mely megmutatkozik gazdaságukban is, elit egységeik gyártása és a magasabb fejlesztéseik ugyanis a lélekenergiához kötöttek, amit csak elhullott saját és ellenséges egységek holttestei mellől képesek begyűjteni.

Egyedüli szívfájdalmaim a továbbra is meglehetősen buta útkeresés és a kamera, utóbbival főleg az RPG-jellegű küldetések során kellett komolyan megküzdenem. Ettől eltekintve a Soul Harvest a SpellForce-rajongóknak mindenképp ajánlott, de még azoknak is, akik esetleg még nem próbálkoztak korábban a sorozattal – valamint le a kalappal a THQ Nordic előtt, amiért a jelenlegi trendek mellett bevállalt egy ilyen hagyományos kiegészítőt.