Az immár tizenkét esztendős múltra visszatekintő SSX széria a hódeszka és az arcade stílus kedvelőinek nagy favoritja, hiszen a valódi snowboard érzet helyett az elképesztően látványos, ám a valóságban kivitelezhetetlen trükkökön van a hangsúly. A széria legutóbbi darabja Wii-n jelent meg SSX Blur néven még 2007 folyamán, az EA pedig úgy döntött, hogy ideje reaktiválni a régi szereplőket egy halálos túra erejéig. A 2012-es verzióban ugyanis a szaltók mellett a túlélés játssza a főszerepet, hiszen a hódeszkás mutatványainkat a világ legveszedelmesebb hegyoldalain kell végrehajtanunk az SSX csapatának kötelékében, ráadásul az áruló társunk által vezetett rivális snowboard teamet megelőzve. A sztori kissé bárgyú és műfajidegen, de oda se neki, hiszen úgyis az adrenalinpumpáló akció a lényeg. A karaktereket bemutató, trendi képregényes megoldás amúgy még jól is nézne ki, ám kinek van kedve elkényeztetett milliomos csemeték idegesítő pózolását figyelni, ha közben a Himalája csúcsáról indulhatunk veszélyes lesiklásra? 

SSX JátékképekSSX JátékképekSSX Játékképek

Snowboard pálya a világ


A sztorimód során a világ 28 nyaktörő pályáját járjuk be: ugrálhatunk a Sziklás-hegység ormain, versenyezhetünk az Andok hófödte szikláin, vagy csúszhatunk az Alpok meredek lejtőin. A lesiklóútvonalak ugyan nem valósak, maga a terep viszont annál inkább, hiszen a fejlesztők a NASA-tól kapott topográfiai adatok alapján modellezett hegyvonulatokra építették fel az egyes pályák dizájnjait. Ennek megfelelően a környezet elképesztő részletességgel jelenik meg, minden pixel a helyén van, egyszóval gyönyörű a játék. Persze nem csak a táj, a versenyzők animációja és a nyomunkban felkavarodó hó is kifogástalan. Talán csak néhány megbicsakló földet érés zavaró picit, de ez már csak szőrszálhasogatás.

A tájban gyönyörködni egyébként nem lesz sok időnk, ugyanis az egyes régiókban hármas csomagokban kell teljesíteni a kihívásokat: a mind látványosabb és bonyolultabb kunsztok kivitelezésére alkalmas trükkpálya és a gyorsasági lesiklás mellett egy túlélőszekció is helyet kapott, melynek tényleg csak annyi a lényege, hogy élve érjünk célba. Ezt sziklák, szakadékok, kidőlt fák, illetőleg a csontig hatoló hideg, az oxigénhiány, a sötét vagy éppen egy kisebb lavina igyekszik majd megakadályozni. Éppen ezért a túléléshez speciális felszerelésre lesz szükségünk, amiket a versenyeken szerzett tapasztalati pontok beváltásával szerezhetünk be. A rengetegféle-fajta hódeszka és ruha mellett manővereket segítő hóekét, tátongó szakadékok feletti átrepülést biztosító wingsuitot, vagy testi épségünket óvó védőfelszerelést is vásárolhatunk, de ez csak pár dolog a játék során kinyitható rengeteg használati tárgyból. Az elavult vagy megunt cuccokat pedig nyomott áron ugyan, de eladhatjuk, így juttatva magunkat egy kis extra bevételhez, ami elkél, ha minőségi darabokkal szeretnénk feltölteni a készleteinket. 

SSX Játékképek

Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni


Mielőtt belevágnánk a World Tour alatt elérhető karrierbe, érdemes orrvérzésig gyakorolni az Explore menüpontban, ahol azonnal hozzáférünk az összes pályához és versenytípushoz, ugyanis a játék meglehetősen nehéz lett. Ha első helyen szeretnénk végezni, akkor bizony nem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy rosszul fogjunk talajt egy-egy ugrás során, illetőleg az extra felszereléseket is magabiztosan kell kezelnünk -- nem beszélve a trükkök elsajátításáról, hiszen a gép főként ebben tűnik majd befoghatatlannak. A kontroller jobb analóg karját, a gombokat és a ravaszokat villámgyorsan és jó ütemérzékkel kombinálva késztethetjük akrobatikus mozdulatokra hódeszkásunkat, amiket ha elég jól variálunk, akkor további extra tapasztalati pontokat jelentő über-trükköket vihetünk véghez. Meglehetősen izomlázas meló, és nem elegendő random nyomogatni a kontrollert hozzá, ráadásul mindeközben a terep jelentette veszélyekre is figyelnünk kell fél szemmel. Hogy mégis legyen némi sikerélményünk, a fejlesztők tettek néhány engedményt a játékba. Egyfelől nem feltétlenül kell az első helyen végeznünk a futamokon, szolidabb eredménnyel is átléphetünk a következő versenyre, másfelől lesiklás közben lehetőségünk lesz visszatekerni az időt pár alkalommal -- értékes XP-t és másodperceket elvesztegetve, ám mégis jól jön a dolog, ha mondjuk éppen egy 200 méter mély szakadékba sikerül fejest ugranunk.

A Global Event menüpontban elérhető multiplayer versengéshez ugyan Online Pass szükségeltetik, különben nem számolódnak el az így elért eredményeink, de a mi és a barátaink fejlődését és rekordjait folyamatosan nyomon követő, és ez alapján kihívásokat állító RiderNet rendszer rengeteg szórakozást biztosít, akárcsak a mindenki számára nyitva álló, folyamatosan megújuló versenyek. Virtuális hódeszkákat felcsatolni tehát, irány a digitális lejtő!