Kevesen próbálkoznak a játékiparban Full Motion Video játékkal, eddig ez a Wales Interactive terepe volt. A rohamtempóban történő forgatások azonban rányomták a bélyeget a minőségre: a Who Pressed Mute on Uncle Marcus?-t már kifejezetten irritálónak találtuk. Most azonban új szereplő lépett színpadra: az Aviary Filmsnek már komoly tapasztalata van filmkészítésben, legújabb projektjükkel, a The Gallery címet kapott alkotással az is kiderült, hogy nem félnek a kihívástól, hiszen egy izgalmas, feszült thrillert forgattak le, melyben egyszerre több fontos kérdéssel is foglalkozik, nem is akárhogy!

Csapdába csalva

A The Gallery – ahogy a címe is mutatja – egy (viszonylag) zárt térben, egy angliai galériában játszódó darab, ami két korban, 1981-ben, Margaret Thatcher adminisztrációjának kezdetén és 2021-ben, a Brexit után mesél el egy-egy, de azonos történetet. A főszereplő egy fiatal kurátor, aki eddig amatőr művészek által festett portrékat állított ki, azonban megkapja élete lehetőségét, hogy másnaptól a falára akaszthat egy különlegesen értékes festményt. Az alkotás azonban már aznap este leszállításra kerül, ráadásul a galériában megjelenik egy magát festőnek mondó személy, akiről igen gyorsan kiderül, hogy tisztességtelen szándékok vezérlik. A vezetőt csellel egy bombával ellátott székbe ülteti, a macska/egér játék pedig elkezdődik…

A The Gallery különlegessége, hogy ezt az azonos darabot két színésznek, Anna Popplewellnek és George Blagdennek kell előadnia fordított felállásban. Ez egy FMV program, ahol a történet meghatározott pontjain választani kell: felállunk-e egy székről vagy nem, felteszünk-e a falra egy képet vagy nem. És higgyétek el, ezek nem kis dolgok. Ugyanis a két főszereplő között, a kérdések/válaszok alapján az érzelmi index folyamatosan változik, ami két dologra is hatással van: egyrészt, hogy túléljük-e az éjszakát, másrészt az érzelmi index változása további jelenetek megnyílására is hatással lehet (természetesen a döntések által alakított képsorok mellett).

Ráadásul nemcsak az éjszakát kell túléni: már a játék elején kiderül, hogy a főszereplőnek komoly magánjellegű problémái vannak, amit meg kell oldani, így vagy úgy. A fejlesztők remekül megragadták az adott kor társadalmi kérdéseit, az pedig csak nehezíti a helyzetet, hogy a kurátor és a fogvatartója folyamatosan beszélnek: éppen emiatt, nem elég egy alapfokú angoltudás. A felvetett témák társadalmi rendről, politikáról, művészetről, a közösségi médiáról szólnak. A színészek remekül teljesítenek, mind a fő, mind a mellékszerepekben, de aki igazán brillírozik, az George Blagden, aki szenzációs a hidegvérű túszejtő szerepében. A díszletek, jelmezek mind passzolnak a bemutatott érához, igaz, a különleges effektek lehetnének jobbak is, de annak, hogy ezek nem sikerült túl fényesen, valószínűleg a szűkebb büdzsé volt az oka.

Feszültség

A történet tele van kifejezetten feszült pillanatokkal és a többszáz feloldható jelenetnek, a több, mint egytucat végkifejletnek, valamint a kért árnak köszönhetően a The Gallery nagyon jó ár/érték arányt ad. A szűk helyszín miatt olyan mintha egy színházi kamaradrámát néznénk, aminek a történetét mi alakítjuk. Az Aviary Films már elsőre remek munkát végzett, a The Gallery minden FMV rajongónak kötelező darab. Ezek után kíváncsian várjuk, hogy mi lesz a csapat következő alkotása, egy azonban biztos: magasra került az a bizonyos léc.