„A vadászat a vadász számára egyrészt alkalom a szigorú önfegyelem gyakorlására, másrészt eszköz a többi élőlény megismeréséhez és megértéséhez. Megtanít gondolkodni, szabadságszeretetre, jó ízlésre és tiszteletre nevel. Elvezet a természet és a hozzá tartozó jelenségek elmélyült megfigyeléséhez. A vadászat megfelelő irányba tereli a vadász személyiségének alakulását. Olyan etikai értéket fejleszt ki benne, amely nélkül a vadászat csupán az ösztönök gyarló megnyilvánulása volna.” Ha esetleg nem lennének ismerősek eme sorok, akkor biztosan nem az előző évszázadban születtél, de a Hobo Blues Band Vadászat című albumának prológusát nem is lehetne jobb helyen idézni, mint a The Hunter: Call of the Wild tesztjének elején. A fejlesztők egyértelmű célja nem volt más, minthogy egy olyan valósághű élményt adjanak a játékosok kezébe, ami után nem csak elégedetten állnak föl a számítógépeik elől, de egy fokkal bölcsebben és tapasztaltabban is. Mindezt a havidíjas és mikrotranzakciós modell elhagyásával, egy teljes árú játék képében. Az önfegyelem és a türelem képezik azon elemeit a címnek, amiket ha nem vagytok képesek megfelelően kordában tartani, akkor csak egy sétálószimulátor lesz az egészből, de a fegyver tára is hamar kongani fog az ürességtől.

HÍV A TERMÉSZET

Először is le kell szögezni, hogy a játék egyszerűen gyönyörű. Egy elképesztően nagy, 80 négyzetkilométeres terület áll rendelkezésre, hogy kiélhessük minden túrázási és vadászati szenvedélyünket. A program úgy is élményt tud nyújtani, hogy egy lövést sem adunk le, csak a távcsövünket és térképünkként szolgáló mobileszközünket használjuk, így megfigyelve a színes élővilágot, amely benépesíti a területeket. Pontosan két régiót járhatunk be, egyikük Hirschfelden, amely a The Hunter Classicból (keretes anyag) lehet ismert. Alapötletét Németország erdős, farmokkal teletűzdelt régiói inspirálták, és 2017-ben teljesen új köntösben és elrendezésben került a vadászok kezébe. Megtaláljuk itt a sűrű, lombhullatókkal tarkított, őszi színekbe öltözött tájat, a nagy látótávolságot jelentő tisztásokat, de akár a kicsit sötétebb fenyőerdőket is. Itt például talajszinten is könnyebb észrevenni a vadakat, de így persze mi is láthatóak vagyunk számukra. Jellemzőbb állatfajai nem meglepőek, hiszen a különböző szarvasfajtáktól kezdve a vörös rókán át a nyulakig sok minden megtalálható, ha türelmesen keresünk. A jelenleg 12 vadászható állatfajon kívül vannak persze olyanok is, amelyek csak színesítik az élővilágot, de pontot és megszerezhető krediteket nem tudunk nyerni velük. Ilyen például a mókus vagy a levegőben röpködő jó pár madár.

EZ NEM A VADNYUGAT

A másik, de szintén óriási alapterülettel rendelkező vidék a Layton Lake District névre hallgat. Itt Észak-Amerikába ruccanhatunk ki, hogy jávorszarvasokra és akár óriási medvékre vadászhassunk. Nem árt azonban vigyázni, hiszen egyes állatfajok hajlamosak az agresszív védekezésre, főleg ha kicsinyeik védelme a tét. Klasszikus példa erre a vaddisznó, de egy medve is tud számunkra kellemetlen perceket okozni, ha éppen rosszkor zavarjuk meg a málnásban. Ha azonban nem esünk állattámadás áldozatául, akkor sem árt vigyázni. Én ugrasztottam már meg például egy őzcsordát olyan pillanatban, amikor úgy döntöttek, hogy az én irányomba szeretnének elmenekülni. Felvillant előttem Az oroszlánkirály ikonikus jelenete, amikor is Mufasa egy gnúcsorda vonulásának áldozata lesz. Én kisebb karcolásokkal megúsztam ugyan, de vesztettem némi életerőt, mivel hogy ilyen is van, és ezt orvosi csomagokkal tudjuk helyrebillenteni. Nagyon figyeljünk még a magaslatokra, de a néhol cselesen megbújó gödrökre is.  Ebben a játékban minden baleset, félresikerült lövés, elijesztett vad és felesleges idegeskedés elkerülhető kellő előrelátással és óvatossággal. Lehetőleg törekedjünk a tiszta, kíméletes és pontos lövésekre, mert ezeknek a pontszáma igen csekély lesz, főleg akkor, ha a szerencsétlen megsebzett állatot hosszú órákon át kell követnünk a vérnyomai alapján. A hatékonyságunkat csak hosszú idő után tudjuk érdemben növelni, passzív és aktív képességekkel, jobb fegyverekkel és lőszerekkel, de nem hagyhatjuk figyelmen kívül a térkép és annak fontos terepelemeinek felfedezését sem. Ide tartoznak a kilátótornyok és vadászházak, hiszen itt tudunk minden fontosat beszerezni, aludni és gyorsutazni is.

AHOL NEM FÚJJÁK BE A LEST

Fogadjátok meg a tanácsomat, és csakis fülessel menjetek neki a játéknak. Valami olyan pazar élményben lesz részetek, amit nem sok játéknál tudok ennyire kiemelni. Igenis meg lehet ijedni egy hatalmas égzengéstől, vagy amikor épp a hátunk mögül hallunk medvedörmögést, de ugyanakkor a kikapcsolódás és a béke színtere is lehet a szürke hétköznapokban a virtuális erdőjárás. A térkép minden kis szeglete él, szinte minden faág és talaj máshogyan viselkedik a lépteink hatására. Mindenféle iránytű-indikátor megjelenése nélkül el tudjuk dönteni, hogy éppen mennyire és merről fúj a szél, a letaposott növényzet pedig egyértelműen árulkodik arról, hogy merre kell keresnünk a követett állatot. Ha megtaláljuk a térkép azon pontjait, ahol inni, pihenni illetve táplálkozni szoktak, akkor már csak egy farakással jelölt helyet kell keresnünk vadászlesünk felépítésének céljából. Bennük türelmesen és rejtve tudunk várakozni egy-egy szép példány felbukkanására. Költségük körülbelül 1500 és 2000 kredit között mozog, ez egy igen hamar összekaparható összeg. A borsosabb árú új fegyverek (összesen 14 darab) négy kategóriában érhetőek el. Puskák, sörétes fegyverek, maroklőfegyverek és csigás íjak. Azon kívül, hogy drágák, még szinthez is van kötve a használatuk, így biztosan nem fog nyeretlen kétévesek kezébe kerülni egyik sem. Egyéb eszközök terén természetesen vannak csalik, különböző hívósípok, fejlettebb távcsövek és ruházat is. Többjátékos módban 7 barátunkkal együtt vághatunk neki a kalandozásnak, ehhez pedig beállíthatóak kihívások, hogy ne legyen céltalan az összejövetel. Ez vonatkozhat például az elejtett állatok számára, súlyára, fajtájára, de akár még abból is csinálhatunk versenyt, hogy ki milyen messziről tud érvényes találatot bevinni.

A VADÁSZAT ÁRNYOLDALAI

A kezdeti megakadások és furcsa hibák persze manapság nem sok címet kerülnek el, így a Call of the Wild is beállt a sorba. Minden pozitívuma ellenére akad olyan kényelmetlenség, amit lehetetlen idegesség nélkül kezelni. Példának okáért itt van az, hogy egyszerűen nem szerepel egy vissza a főmenübe opció a lehetőségek között, csak azonnali asztalra való kilépés. Ha egy konzolokra tervezett programról lenne szó, akkor még nem is lepne meg ennyire, de konzolokra való kiadásról még nem érkezett információ. Megmagyarázhatatlanul visszaesik az fps-szintem is, ha megnézem a nyomkövető berendezést, vagy kilépek a térképből. Jelenleg erre az az orvosság, hogy előveszem, majd megint elteszem a mobileszközt. Játékmeghívó elfogadása után az első napokban egyszerűen kifagyott a meghívott személy játéka. Pánikra azonban szerintem semmi ok, mivel ezekre a fejlesztőcsapat igen gyorsan reagál, mivel hivatalos fórumként használják a játékuk steames közösségközpontját, és hamar kiadják az apró javításokat az égetőbb bajokra. Mindezek sem tántorítanak el attól, hogy egy olyan játékot, amelyben ártatlan állatokat ölnek, egyszerűen csodálatosnak nevezzek.