A Blue Byteos fejlesztők fondorlatos, szexi macskamozgásos testcsellel szinte semmit sem csempésztek a kiegészítőbe, mely alapján teljes értékű terméknek lehetne nevezni. Nem mertem elhinni több óra játék után sem, hogy tényleg csak annyi a plusz, amit az Eastern Realm tartalmaz, aztán lassacskán meg kellett békélnem a gondolattal: ez ennyi, nem tévedek.

The Settlers VI: Rise of an Empire – The Eastern RealmThe Settlers VI: Rise of an Empire – The Eastern RealmThe Settlers VI: Rise of an Empire – The Eastern Realm

Hogy is van ez?


Azt tudjátok, hogyan végződött Crimson Sabbath és Red Prince közti összetűzés az eredetiben, legalábbis tippelhettek, hiszen többnyire minden happy end manapság. A küldetéslemez a harc utáni békeidő történéseit dolgozza fel, azaz erre tesz kísérletet. Összefüggő történetet nem kaptok, azaz nem lesznek olyan pofás átvezető animációk, sem fordulatok, mint az alapjátékban. A Zöld Tűz istennője épp úgy gondolja, hogy rettentően nem tetszik neki a béke, és új uralkodó. Ebből következik gyorsan, hogy ő háborúzni szeretne. Szerencsére Saraya, egy egész helyre kis leányka (már amennyire én meg tudom ítélni) birodalma ott fekszik épp a megtisztított területek mellett, s szövetkezik velünk, hogy ne legyen annyira egyedül a játékos. Kapunk tehát egy plusz hőst, pár multiplayer pályát és néhány játékmechanikai újítást, melyet érezhetően a fő játékba szántak a fejlesztők.

Az újdonságok


Az a vicc, hogy ideális esetben ez a bekezdés lenne a leghosszabb, de jelen esetben olyan kurta lesz, mint Gears Of Warban az intelligencia. A játékos kap egy teljesen új menüpontot a játék kezelőfelületén, mellyel dekorációkat applikálhat a város különböző területeire (majdnem teljesen haszontalanul, teszem hozzá, mint Silent Hillben a WC kagyló) és körülbelül ennyivel szúrják ki a szemünket. Jó-jó, igaz, lehet kutat is építeni immáron bárhová. Emiatt a fürdőházak szolgaszemélyzete, kik egyensúlyozva cipelték a vödröket, már nem szükséges, hogy a város fő terére csoszogjanak mártogatni. Akad még olyan is a tarsolyban (félévnyi fejlesztés után…), hogy újra lehet geológus pappert használni, ki ezúttal nem kicsoszog kopogtatni a hegyeket, mint a jó öreg Settlers epizódban 15 évvel ezelőtt, hanem a már meglévő, de berobbantott/kihalt bányákba tud új életet lehelni. Sajnos játékmechanikailag lehetetlen lett volna megoldani, hogy bárhol találhat ásványt, mert akkor le kellett volna programozni azt is, hogy lehessen oda bányát építeni, az pedig sok munka.

A többjátékos módban az új hős extra tulajdonsága, hogy pénzt/árut követelhet az ellenfelektől, ami apróbb bosszantásnak jó, de még mindig nem annyira hasznos, mint Hakim korábban tárgyalt tulajdonságai. Ettől függetlenül az újonnan érkezett pályák nagyon szépek, új grafikai elemeket is tartalmaznak, nem utolsó sorban az időjárási viszonyokhoz kapcsolódó eseményeket is, melyekről picit később lesz szó. Szerencsére a netkód még mindig kiváló, négy játékos is bőven jól elszórakozhat akadásmentesen egy nagyobb pályán. Átlag egy-két órás partikkal kell számolnotok, így véletlenül sem hasonlítható egy-egy Settlers kör a „lehuppanok és hentelek picit Deck17-en” érzéshez, amit az FPS játékosok ismerhetnek.

The Settlers VI: Rise of an Empire – The Eastern RealmThe Settlers VI: Rise of an Empire – The Eastern Realm

Grafikai pipere


Behúzták a strigulát a klímaváltozás és néhány pár plusz állat animációja mellé. Ez annyit tesz, hogy van pár páros ujjú patás, melyet eddig nem láthattatok a térképeken, így feldobták az oroszlán-farkas kombókat, amik lépten-nyomon ott figyeltek minden erdőben. A klímás cuccos viszont sokkal érdekesebb, stratégiailag is fontossá vált hová építi a búzamezőt a játékos, lévén árvíz esetén „jaj az egész kenyér biznisznek”, mert nem lesz nagyon mit a kombájn gépeknek (értsd kis muksó a kaszával) learatni. Sokkal inkább lenne alkalmas az így keletkezett terület rizstermesztésre, de azt biztos a következő részbe tervezik a fejlesztők. Tehát az áradások beillesztése és az új víz- és részecske effekt helyrepofozása azt eredményezte, hogy a játékmotor még egy picit lassabb lett, mint volt, meg persze azért szebb is. A vizuális orgazmus teljesen adott, nem hiszem, hogy lenne bárki, ki úgy nyilatkozna, hogy a Settlers 6 és kiegészítője nem szép. Továbbra is él az a varázs: a birodalom kivirágzásának látványa és a sok izgő-mozgó emberke felettébb szórakoztató és örömteli élményt nyújt bárki számára, aki az erőszakmentes(ebb) játékokat részesíti előnyben. Ha valamiben, ebben a Settlers mindig nagyon jó.



Akkor most jó, vagy sem?


Semmiképp sem ajánlanám a kiegészítőt, csakis elvakult Settlers rajongók vessenek rá szemet. Ha az összes rész ott van dedikálva a polcotokon és minden nap arra keltek, hogy a telefonotok a thesettlers.mod mp3 változatát zengi fületekbe, mindenképpen be kell szerezzétek, és még fel is kell telepítenetek. Hangsúlyozom: ez a játék pont olyan, mint nagytestvére, őszintén szólva inkább azzal foglalkozzatok, ne a kiegészítővel, ha még egyik sincs meg. Szerintem inkább várjatok a Blue Byte újonnan készülő Anno játékára, vagy egészen a következő Settlersig, mert biztos vagyok benne, hogy lesz. Az irány jó, már csak reménykednünk kell, hogy a hatodik rész változtatásait szem előtt tartva kicsit pörgősebbé és emészthetőbbé teszik a leendő játékot. Addig is kitartást és sok hasrapuszit kívánok mindenkinek!