De nem kell aggódni, szeptemberben új körbe kezd a TW: Warhammer, és a második fejezettel jönnek majd új fajok, új fenyegetések miközben az első részt sem kell eltemetni végleg, ugyanis a két térkép összefűzhető lesz. Amikor pedig ez bekövetkezik, elmondhatjuk, hogy a beastmenektől, az elfeken és Bretonnia lovagjain át a Norscáig szinte már mindent kipróbáltunk, amit csak ez a kontinens (Old World) adhatott.

A Warhammerben egyébként a Norsca nem egy faj, hanem egy hely neve, és ha megmaradunk annál az analógiánál, hogy az Öreg világ a reneszánsz Európa lenyomata, akkor Skandináviának felel meg. Itt élnek azok a barbár törzsek, mint a Vargok, Skaelingek, csupa olyan káoszhívő északi fickó, akit a zord hideg edzett keményre. Ebből a halmazból kaptunk most két játszható frakciót, Wintertoothékat és Norsca címkével egy kis ízelítőt a Warhammer „vikingjeiből”. A világ legkegyetlenebb, legelszántabb harcosaiból, akiknek lételeme a pusztítás, és profi szintre fejlesztették a kedvenc hobbijukat, a fosztogatást. 

Van azonban még egy közkedvelt időtöltés arrafelé, a szörnyvadászat, s ezt annyira komolyan veszik, hogy Monstrous Arcanum címmel egy kézikönyvben a környék összes nevezetesebb bestiáját kigyűjtötték. A játékos pedig egyenként, egy kalandtúra keretében (challenge) vadászhatja le a küklopsz ikreket, vagy a jégsárkányt, és némelyiket be is olvaszthatja a seregébe (a Regiments of Renown rubrikában). Aki pedig szörnyekre vadászik, az kösse fel a tundrabugyit, bár ez nem lesz nehéz, tekintve, hogy az északiak oldalán a kevésbé látványos marauder egységek mellett trollok, farkasok, óriások és mamutok is felvonulnak, sőt utóbbiakból lesznek a hősök hátasai. A mamutok amúgy pont olyanok, mint Tolkien olifántjai, csak szőrösebb verzióban. Erődszerű felépítmény van a hátukon, és a gyapjas seregbontók éppoly látványos animációkban tapossák, öklelik halomra a formációkat, ahogy a filmben Théoden lovasait a ”rokonaik”.

Ahol az istenekkel cimborálhatsz…

Az egymással vetélkedő északi törzsek közé beékelődő két új szereplő, nevezetesen Wulfrik, a Vándor (norszka hadifőnök) és Throgg, a troll király (Wintertooth vezér) hozott magával még néhány újdonságot. A szomszédságot például úgy is konföderációba tudják kényszeríteni, ha csatában legyőzik az ellenséges törzs vezérét. Délen pedig minden kikötő és főváros helyén telepeket létesíthetnek, a többi tartomány viszont mehet a levesbe, csak épp nem a megszokott módon. A két híres haramia ugyanis a rosszfiúk egyesületéhez tartozik, és a négy kedvenc káosz istenüknek pusztítással, valamint emberáldozatokkal hódolnak. Minden sikeres ostrom után feltűnik egy új gyalulási módszer, ahol az északiak tokkal-vonóval felajánlhatják az elfoglalt települést valamely hatalmasságnak. A letarolt városokért cserébe jutalmakat kapnak, és a végső jutalom mindig valami finomság, például a Holló (Nurgle) egy pusztító ragályt küld a világra, amire csak a liblingjei (a norszkák) immunisak, én, mondjuk, jobban szeretem a kézzelfogható dolgokat, így a Kutya istenségnél, azaz Khorne-nál vágódtam be, egy igen pöpec Hellcannonért.

Eljönnek érted is…

Fent északon nem terem más csak jég és szörnyek, ezért a gazdaság egyetlen csekély jövedelemforrásra épül, a rabszolgatartásra. Minden új technológia, de az épületek, a karakterek képességei, sőt még a véletlenszerűen beütő események többsége is egyetlen irányba mutat, délre, és hogy fosztogassunk, városokat prédáljunk fel, mert ez a faj is olyan, mint a cápák, ha megállnak, akkor végük. A Norsca-val egyébként egy másik, ám de ingyenesen letölthető tartalom is érkezett, nevezetesen a 30th Birthday Regiments, amellyel a Creative Assembly lepte meg a játékosokat, a cég alapításának 30. évfordulóján. A lényege, hogy azok a frakciók is kapjanak lila kártyás (RoR) egyedi egységeket, amelyek nem számítanak nagynak, mint mondjuk pont a norszkák, s ez így már egy elég izgalmas csomag.