Lassan 20 éve fut az őrült ötletekre építő WarioWare-sorozat, mely rendszerint az instant szórakozást és az újító ötleteket kötötte össze. És bár a közismert negatív figura már a platformozós Wario Land-játékokkal is önálló életet és hírnevet kapott, amik ráadásul nem is voltak rosszak, azért valódi egyéniségét csak a 2003-as WarioWare-rel kapta meg, amely Advance és GameCube platformokon indult világhódító útjára. Világhódító, mert a 3-5 másodperces feladatok megoldása eleve nagyszerű élmény, ráadásul sikerült mindezt teljesen őrült stílusba önteni, ami a formák és színek, értelmezhetetlen jelenetek sorát hozta el a videójátékok történetébe. Néha az sem volt egyértelmű, mit kell csinálni, de az ember csak nyomta a gombokat, majd később hadonászott, fújt, hajolgatott, legyen szó bármelyik Nintendo-platformról vagy epizódról.

Újító szándék

Merthogy a sorozat a legtöbb esetben ragaszkodott ahhoz, hogy az aktuális platform különleges képességeit kihasználja, így nem volt elég új mikrojátékokat készíteni, de azokat a géptípushoz is kellett igazítani. És valahol ez a két jellemző tartotta Wario kis kalandjait a Nintendo-fanok látószögében, úgy, hogy bármilyen évet is írjunk, a sokszor kvarcjáték-egyszerűségű kihívásokat sikongatva, élvezettel teljesítsék.

És most, 2021-ben a Get It Together! ugyanezt a célt tűzte ki maga elé, méghozzá nagyjából 200 mikrojátékkal, amik még egy kis keretet is kaptak a sztori képében: itt Wario egy videójáték-fejlesztő cég feje, akinek a legújabb, készülő alkotása magába szívja a teljes csapatot, miközben a program tele van bugokkal, amik hőseink életére törnek. Így a feladat bejárni a világtérkép összes különleges helyszínét, amikhez mindig tartozik olyan szereplő, aki speciális képességeivel a csapat részévé válik. A területek adott számú, teljesítendő feladatai után egy boss is érkezik, ha pedig az is megvan, átvezető, majd újabb terep és karakter érkezik.

Kreativitás nélkül nem megy

Mindezzel nem lenne gond, ha a Switch-epizód bármilyen igazi újdonságot hozna magával. De lényegében a megszokott adagot kapjuk, nulla érdemi fejlődéssel. A sztori lapos, a karakterek egy része bizonyos feladatokra használhatatlan a mozdulatai/támadása miatt, a bossok legtöbbje pedig olyan szinten nélkülözi a kreativitást, hogy az már szinte fáj. A fel-le nyitható hídnál azt hittem, kikapcsolom a gépet. Nem mellesleg vannak ismétlődő ötletek, hogy valamivel vizet juttassunk valahova, esetleg valamivel állítsunk meg valamit (mozgó objektumot, támadást és a többi), ezek a receptek pedig újra és újra visszatérnek, hogy a sztori végét már lényegében csak a korábbi feladatok mixei alkossák. És ez nagyon fájó egy olyan sorozatnál, ami mindig a kreativitásáról és az őrült ötleteiről volt híres.

Jó, az őrületet annyira nem kell félteni, mert azért most is kapunk egy rakás nagyszerű mikrojátékot, ami feledteti a Get It Together! legfőbb hibáit, ráadásul, ahogy a cím is sugallja, van itt közös móka (bár ez is egyszerű módon megoldva, plusz extra játékokkal, amik pláne nem túl ötletesek vagy izgalmasak), sőt még kihívásokat is teljesíthetünk. Az online/offline rekorddöntögetés mindig élvezetes, emellett pedig vannak területek, amiknél egy rajongó a tíz ujját megnyalja (igen, a Nintendo-univerzum már csak a kikacsintások miatt is kedvenc). Kár, hogy emellé nem jutott semmi egetrengető ötlet, semmi érdemi kreativitás. Mármint, nem sok, mert persze azt a pár száz mikrojátékot is meg kellett tölteni ötletekkel. És hogy mire elég néhány másodperc? Nos, nem sok mindenre. Mert bár ennyi idő is elég ahhoz, hogy a világunk a feje tetejére álljon, illetve ennyi is elég ahhoz, hogy elbukjunk, de ahhoz nem, hogy a WarioWare minden kihívását egyből megfejtsük, esetleg a rosszabb szinteket elunjuk. És ezért ajánlható a sorozat, így a legújabb része is mind a mai napig. Azonban két év múlva, ha jubilálunk, jó lenne egy újabb epizód, ami maximálisan méltó a sorozat hírnevéhez és elhozza a kreatív-katarzist a rajongóknak.