Age of Wonders 4 teszt – A csodák világa
Negyedik részéhez érkezett a 4x műfaj fantasy mostohagyermeke, az Age of Wonders-széria.
Negyedik részéhez érkezett a 4x műfaj fantasy mostohagyermeke, az Age of Wonders-széria.
Újabb hajtás rügyezett ki az Age of Wonders űroperájában, méghozzá a sunyi, alattomos gyíkembereké. Megyünk lopni…
Egy klasszikus 4X játék következik, amely egykor bővelkedett hősökben, varázslatokban, de mint tudjuk, semmi nem örök, így a fantasy fajoknak kicsengettek, és a banda beállt a sci-fik táborába. Az új hajnal mágiája a technológia lett, a fegyvere pedig az energia…
Tavaly, tizensok év után főnixként támadt fel hamvaiból az Age of Wonders, és a harmadik résszel ismét elkápráztatta a 4X fantasy híveit. A holland fejlesztők azonban nem ültek sokat a babérokon, hisz alig egy esztendő alatt már a második nagyobb expanzió gördül le a futószalagról.
Egy évtizednyi kihagyás bizony megkoptatja a legszebb emlékeket is, elég csak Juhász Gyulára gondolnunk, aki nem volt szenilis, mégis azt írta, hogy „Milyen volt szőkesége, nem tudom már...”. Az Age of Wondersből már én is csak arra emlékszem, hogy az egyik legjobb hexás fantasy volt. És most megérkezett a folytatás.
Az Age of Wonders sorozat első része továbbgondolta és tökéletesítette a Jon Van Canenghem által megalkotott és kidolgozott körökre osztott stratégiai játékmenetet. Nagy sikert aratott a maga műfajában, ami akkoriban még megfért a shooterek mellett, sőt…
A PopTop az amerikai középnyugat egyik vezető játékfejlesztője, olyan nagy nevekkel a hátuk mögött, mint az Railroad Tycoon 2, a Tropico, az Age of Wonders 2, vagy éppen a legutolsó siker, a 2003-as Railroad Tycoon 3. Jelenleg elsősorban konzolokra fejlesztenek, de készül egy PC-s, internetre épülő stratégiájuk is.