SpellForce: Conquest of Eo teszt – Taktika új terepen
A SpellForce-széria ezúttal a Fantasy General 2 készítőinek gondozásában tért vissza – lássuk, tud-e újat mutatni a körökre osztott műfajban!
A SpellForce-széria ezúttal a Fantasy General 2 készítőinek gondozásában tért vissza – lássuk, tud-e újat mutatni a körökre osztott műfajban!
A Spellforce 3 megérkezett konzolokra felújítva, kicsit átalakítva, a DLC-kel és új játékmódokkal kiegészítve.
A Grimlore Games újabb, önmagában is futtatható kiegészítővel bővíti a SpellForce-univerzumot, méghozzá kellően bőséges tartalom társaságában.
A SpellForce-széria minden része tartalmas kiegészítőkkel bővült a megjelenés után. Ezek a hagyományos, néha teljes játékkal felérő addíciók mára már ritkaságnak számítanak, a Grimlore Games azonban nem adott lejjebb a minőségből, fejlesztői egy méretes, alapjáték nélkül is működő csomagot raktak össze.
A 2003-ban megjelent SpellForce a maga nemében egyedi, különleges hibrid játéknak számított, amire egy évtizeden át emlékeztünk vissza meleg szívvel. Most pedig megérkezett a 3. rész, amit látva nagyon úgy tűnik, hogy egy korszak zárult le örökre.
A Spellforce 2-t szerettük, igaz, már hat év telt el a játék PC-s bemutatkozása óta. Még szerencse, hogy az elmúlt esztendők nem szegték a fejlesztésért felelős DreamCatcher kedvét, így amint lett kiadója a játéknak, rögvest nekiláttak összefoltozni.
A 2004-ben bemutatkozó Spellforce RTS és RPG elemek bősz vegyítésével lobbizott lankadatlan figyelmünkért; tehette, hiszen az anyag vétón túl szép, sőt reménykeltő volt. Az első részhez készült bővítmények után a mondakör saját lábon álló folytatással jelentkezett, melyhez most megérkezett az első kiegészítő.
A német fejlesztőcsapatok stratégiai játékaival valahogy úgy vagyok, mint nemzetük focijával: szakmailag ott vannak a srácok, de hiányzik belőlük a fantázia. A germán játékgyárosok kétségtelenül lelkiismeretes és precíz iparosok, minden derékszög a helyén van abban, ami kijön a kezük alól, de éppen annak az eredetiségnek vannak híján, ami kiemelhetné az alkotásaikat a Nagy Játéktengerből. A Settlers-sorozat már jó ideje csak ismétli magát (kivéve az utolsót, ami elment a kommersz RTS-ek felé), a Spellforce-nak is a stratégiai elemek voltak a gyenge pontjai, az Anno-széria pedig éppen olyan ötlettelen volt, mint amennyire szép. Mostantól eggyel több program erősíti a fenti előítéletet. A Paraworld ugyanis nagyjából annyira fantáziadús, mint az elkövető fejlesztőcég neve, a Spiele Entwicklungs Kombinat, ami azt jelenti, hogy „játékfejlesztő részleg”…
Kilenc évvel ezelőtt - miután sikerre vitte a Settlers sorozatot - Volker Wertich önálló fejlesztőstúdiót hozott létre Phenomic néven, ahol megismételte a bravúrt, és a német játékfejlesztés legnagyobb sikerét alkotta meg a Spellforce első részével. A folytatás megjelenését követően feltehetőleg ismét kettéválik a csapat, és az egyik formáció kiegészítő lemezeket, míg a másik egy vadonatúj, harmadik generációs Spellforce játékot dob össze.