Kresz - teszt
A Sláger Rádió által meghirdetett programban én is részt vettem, és inmár négy napja, betűre betartom a kresz előírásait. Szegény édesanyám ha még élne, azóta több kiló szódabikarbónát elfogyasztott volna, hogy sűrű csuklását enyhítse...
Ugyanis biztos emlegették szegényt az elmúlt négy napban, sőt lehet, hogy még aput is. Nyomták rám a dudát a zebra előtt, előztek jobbról, próbáltak leszorítani, pedig én szabályosan haladtam, csak nem a forgalom ritmusa szerint. Még jó hogy már nem hatszáz kilós, hanem másfél tonnás vasam van, külömben már alulról szagolnám... Újabb idióta kresz módosítás, újabb uszító intézkedések sora - ez ma Magyarország. Én nem is értem, tuti, hogy az a hülye ökör, mert mást nem tudok az ilyen tulokra mondani, aki kitalálja ezeket a módosításokat, és intézkedéseket, nem rendelkezik vezetői engedéllyel sem, és még soha nem közlekedett tömeg.
Vizes úton sebességkorlátozás - hát majd hülye lennék esőben száguldani nem? A relatív gyorshajtás fogalmát eddig is ismerük, minek erre újabb szabály? Ettől még nem lesz kevesebb a baleset. Gyalogátkelő helyek előtt harmincas tábla - gratulálok, szopassátok le még jobban a hülye autóst, aki így sem tud haladni a városban, míg a gyalogosok 80%-a nem a kijelölt helyen kel át az úton. Akkor innentől őket el lehet ütni? Megint csak egy egetverő baromság, már ami az intézkedést illeti.
Nade! Innentől már nemcsak a rendőr büntethet, belőlük nagy a hiány, ezért valamelyik szintén agyhalott nagyokos, (ha ugyanaz, aki a kreszt átírta, akkor gratulálok) sebességmérési jogokkal ruházta fel a közterület felügyeleteket. Na ezzel bélyegzett meg minden autóst Magyarországon, az amúgy is szegény önkormányzatok pedig vércse módjára csapnak le az ötletre, Miskolcon már be is szerezték a több tízmillió forint értékű álló, és mozgó trafipaxokat. Megtérülő, és hosszú távon busás haszonnal kecsegtető befektetés. Csak úgy repkednek majd a bírságok, a közlekedés lelassul, és sokkal több lesz a baleset. Szerintem...
Itt nem is az összeg a baj, hanem, az hogy ismét a "kispénzű" fogja legjobban megszívni!
Közlekedési kultúra, hát igen, lenne mit tanulnunk az biztos, és az is tuti, hogy a színvonalat kéne emelni, nem az autós iskolák számát!
Majd meglátjuk mi sül ki belőle! Addig is baleset mentes közlekedést mindenkinek!
Az pedig, hogy a közteres szabja-e ki a bírságot, vagy nem, szerintem tökmindegy, a lényeg az összeg.
Lehet, hogy nem alakulna ki a képen látható szitu, ha az emberek azt is betartanák, hogy a kereszteződésbe csak akkor mehetsz be, ha azt el is tudod hagyni. Biztos akkor is állna a sor az utak terheltsége miatt, de rugalmasabb lenne a csúcsforgalom.
A trafihoz visszatérve, ha kicsit odafigyeltél volna, akkor a közteres mérhet, de az eljárást a fénykép alapján a rendőrség folytatja le és nem az önkormányzatot fogja a bírság gazdagítani, hanem a központi nemzetközi számlát, amelyre talán befizeted.
Amúgy meg ne a rednőr, a trafi és a közteres miatt tartsd be a szabályokat, hanem mert be akarod tartani, persze lehet rugalmasan hozzá állni a dolgokhoz, mind közlekedő, mind rendőri szempontból!
Még szerencse hogy nem városban lakok, ezért itt nincs nagy szopatás. Van néhány barom robogós, akik 120al nyomják az úton (bevallom egyszer én is kipróbáltam XD) és a rendőrök le se szarják, tinicsaj vezetni tanul két települést összekötő úton, 40el, kit érdekel... Építőanyagot szállító teherautók 120-al, ugyanmár...
Egyébként meg 50? Hahaha, szép álom, akármerre megyek a városban, mindenütt belefutok 30/40-es korlátozásokba, általában az útszakasz 40-50%-ában. Ha most bejön az új módosítás, imitt-amott lehet majd csak 50-el menni, egyébként 30, és 40.
A magyar gyalogosok meg olyanok mint falun a csirkék, ott mennek át az úton, ahol épp adja.