Például részegen vezet. Még szép hogy én is vezettem részegen, majd hülye lettem volna kihagyni. Fiatal voltam, és enyém volt a világ, volt autóm, egy csodás Trabantom, mindent lehetett. Azóta eltelt jópár év, és ma már nincs az a pénz, hogy akár egy bonbon meggy elfogyasztása után kocsiba üljek. Ahogy fejlődik a technika, ahogy duplázódnak az autókban a lóerők, úgy nő a halálos balesetek száma is, legalább is kis hazánkban. Nincs a dohányzásnak kultúrája, említettem előbb. Hát a vezetésnek sincs. (van itt egyáltalán kuiltúra? )

Míg nyugaton mi sem természetesebb, minthogy előzékenyek, elsőbbséget adnak, hagyják a mellettünk haladót sávot váltani, addig itt ha valaki udvarias, a másik félnek szinte fizetnie kell érte, de legalább is villogni, integetni, csókot dobni. Mondjuk ez a jobbik eset, jellemzőbb az, hogy lelökjük a másikat az útról, sokszor szándékosan, de - és ez a legborzasztóbb - sokszor egyszerűen annyira béna az úrvezető, hogy azt sem tudja merre megy, indexel, de a másik irányba kanyarodik, vagy be sem kanyarodik, csak jelzőzik, és nem érti miért gyűlik mögötte a sor, hisz ő csak 30-al megy. Na, ez a másik. A sebesség nem megfelelő megválasztása. Ahol lehetne menni, hogy haladjon az ember, ott harminccal, jó esetben negyvennel megy, ahol pedig szűk az út, vagy beláthatatlan a kanyar, ott veri neki mint az állat, és sodródik, zuhan, csapódik, mint tehénfos az út szélén.



Ja, és ezek nem fiatalok, de nem ám, hanem felnőtt, sokszor negyven fölötti emberek, férfiak, nők vegyesen. Manapság már nem kuriózum az autó. Nem kell évekig várni, mire a Merkúr telepére megérkezik a hőn áhított Wartburg, ja, nem sárgát kértek? Hát ez van, vagy elviszik, vagy újabb hat év...
Most ha bemegy az ember egy személyi igazolvánnyal, meg egy adókártyával egy Suzuki szalonba, egy új autóval jön ki az fix. Az elmúlt 15 év alatt Magyarországon megduplázódott a személyautók száma. Ez borzalmas mennyiség, nem csoda, hogy ilyen sok a baleset. Ezen dolgok eggyütteséből adódik, sok autó, tapasztalatlan, és tanulatlan sofőrök, és a kultúra hiánya. Nem kell bűnbánó, és halott fiatalokat mutogatni az interneten popup módra, inkább meg kellene szigorítani, ellenőrizni a jogosítvány m,egszerzését. Sokszor látom az utakon, hogy a tanulóautó 30-40Km/h-val halad a belső sávban. Nem azért, de ha én annak idején így vezettem volna a forgalomban, az oktatóm ősz lenne, én meg gyalogos...

Vigyázzunk hát egymásra az utakon, mert ha nem könnye nösszefuthatunk vele: