Ken Levine, akiről legutóbb az Irrational Games bezárásakor hallottunk, a Eurogamernek adott interjúban beszélt arról, milyen történetmesélési megoldásokat szeretne bevezetni a jövőben. Levine szerint a BioShock: Infinite-ben is látott lineáris sztorimodell jó, de elavult, ideje új technikákkal kísérletezni, és a történetre is kiterjeszteni a videojátékokra jellemző interaktivitást.

"A narratíva nem hardverfüggő. Én büszke vagyok arra, amit elértünk a lineáris narratíva terén, de már 19 éve csinálom ezt. A baj a narratívával az, hogy egyre nagyobbal és nagyobbal és nagyobbal kell előrukkolni. A folyamat egyre drágább lesz, te pedig éveket töltesz azzal, hogy egy nagy pillanatot üldözz. Kiadod a játékot, az emberek játszanak vele, tart vagy 12 órát, majd jönnek a rajongók, akik cosplay-eznek meg minden, éveken át, de a közönséggel mégsincs folyamatos kapcsolatod a program által." -- fogalmazta meg a lineáris játéksztorik problémáját Levine.

Ken szerint a lineáris narratíva falat von az alkotó és a játékos közé, ezt pedig csak egy dinamikus, interaktív történetmesélési metódus tudja lerombolni. Levine célja olyan sztori megalkotása, aminek folyamatosan változó elemei egymással is interakcióba lépnek, és bár ez elsőre utópisztikus elképzelésnek tűnik, Levine maga is elismeri, hogy ki kell egyensúlyozni a dolgokat, hogy sikert érhessünk el az újfajta megoldással.

"Ki kell egyensúlyozni a lehetőségeket, ám a korlátok számodra láthatatlanok lesznek. Limitált számú lehetőséget kell dolgoznunk, hogy követni tudd őket, és így nem válik a sztori egy hatalmas szöveghalmazzá, ami túl sok lenne számodra ahhoz, hogy feldolgozd." -- fogalmazott Levine, hirtelen oly módon, mintha már most is dolgozna ezen a forradalmi ötleten.

Az nem tudjuk, Ken Levine mit csinál éppen, de ha tippelnünk kellene, azt mondanánk, hogy egy újabb akció-szerepjátékot fejleszt.

Ken Levine