• Új csapathoz kerül a Star Wars: The Old Republic fejlesztése
  • A Broadsword Online fogja terelgetni az MMORPG útját
  • Emiatt leépítések lesznek BioWare Austin csapatánál
  • Mivel csak a stúdió fele fog átmenni az új céghez 

Június elején derült ki, hogy új csapathoz kerül a BioWare 2011-ben indult MMORPG-jének, az időközben üzleti modellt váltott Star Wars: The Old Republic-nak a fejlesztése, így a jövőben már nem az eredeti stúdió felel majd a számos kiegészítővel és frissítéssel bővült játékért. Illetve részben azért mégis, hiszen azt már a bejelentés után tisztázták, hogy a 70-80 főt számláló gárda körülbelül fele át fog igazolni az Ultima Online és a Dark Age of Camelot útját is egyengető Broadsword Online Games-hez, az viszont kérdés maradt, hogy mi lesz azokkal a fejlesztőkkel, akik nem váltanak csapatot.

A válasz a BioWare hivatalos közleményéből derült ki, a cég vezérigazgatója, Gary McKay ugyanis megerősítette, hogy elbocsátják mindazokat (pontos számokat nem közöltek), akik nem mennek át a Broadswordhoz. "Minden nagy változás kihívásokkal jár." – mondta McKay. "Ezek közé tartozik az is, hogy a jelenlegi csapat nagy része a játékkal együtt átkerül a Broadswordhoz, viszont nem tudjuk mindenki számára biztosítani a költözést. Ez az átmenet legnehezebb része, és természetesen nem volt könnyű meghozni ezeket a döntéseket. Értelemszerűen mindent megteszünk azért, hogy támogassuk az érintett alkalmazottakat, és ha van rá lehetőség, átkerülhetnek máshova az EA-n belül." Hozzátette, hogy szomorú, amiért a jövőben már nem ők fogják alakítani ezt a szerteágató történetet, de biztos benne, hogy jó kezekben van a játék. A Mass Effect és Dragon Age rajongók pedig azért örülhetnek, mert így végre teljes mértékben az egyjátékos franchise-aira koncentrálhat a szebb napokat is látott csapat (mind az Austin, mind pedig az Edmonton) – már ha az EA nem talál ki egy újabb Anthemet.